افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

نشست مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با فعالان بازار برگزار شد

  • کد خبر : 225590
نشست مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با فعالان بازار برگزار شد

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در این جلسه قدیر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به پیشنهادات ارائه شده، جزئیات برنامه های پیش رو را متذکر شد. عملیات مدیریت بازار را بهبود بخشید و افزود: نظرات موجود در بازار در مورد […]

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در این جلسه قدیر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به پیشنهادات ارائه شده، جزئیات برنامه های پیش رو را متذکر شد. عملیات مدیریت بازار را بهبود بخشید و افزود: نظرات موجود در بازار در مورد عملکرد بازارسازان این است که فعالیت آنها در بازار باید حمایتی باشد و بازارسازان با شروع کاهش مشارکت بازار را خریداری و حمایت کنند.

وی بیان کرد: ابتدا در این زمینه باید تعریف درستی در بین فعالان بازار نهادینه شود که فعالان بازار هر لحظه نمی توانند اقدام به خرید و فروش سهام در بازار کنند، بلکه باید از طریق سازوکار خرید کنند تا تعریف شود. و سهم بازار را بفروشد و به نقدینگی بازار کمک کند.

مدیر نظارت بر سهام سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: باید با تدوین نقشه راه و عبور از شرایط موجود، با جمع بندی موضوع و با در نظر گرفتن همه جوانب به سمت بهبود عملکرد فعالان بازار در بورس حرکت کنیم. طی یک یا دو سال آینده به اهداف تعیین شده دست خواهیم یافت.

وی افزود: نحوه برخورد و مدیریت دارایی های ناشران و سهامداران عمده با صندوق های مدیریت بازار موضوع بسیار مهمی است که باید با دقت و وسواس در مورد آن تصمیم گیری کرد و در نهایت بر اساس آن عمل کرد.مشابه مکانیزم مدیریت بازار مورد استفاده قرار گرفت. رایج در جهان

معصومی خانقاه در ادامه گفت: صرف نظر از نحوه تجهیز منابع صندوق توسعه بازار سرمایه و از منظر کارکردی، مشابه ترین نهاد در حوزه فعالیت مدیریت بازار با سازوکار متعارف در دنیا همین است. بازار سرمایه. صندوق توسعه

مدیر نظارت بر بازار اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: اگر بتوانیم به سمتی برویم که ناشران، سهامداران عمده و موسسات مالی با راهکارهایی مشابه صندوق توسعه بازار سرمایه اما به صورت اختیاری منابع را برای انجام مدیریت بازار فراهم کنند. عملیات، گام مهمی در جهت بهبود عملیات بازاریابی و ایجاد ساختار استاندارد خواهد بود.

معصومی خانقاه یکی از مشکلات بازار در شرایط کنونی را حاشیه نشینی تصمیمات اتخاذ شده دانست و گفت: فرض کنید اگر امروز اعلام کنیم مدیریت بازار به طور کامل تعطیل می شود، به احتمال بسیار زیاد در روزهای منفی رخ خواهد داد. انتقاد از این اقدام و اعلام خواهد شد. اگر فعالان بازار در بازار فعال بودند، با چنین بازاری مواجه نمی شدیم، اما اکنون برخی از شرایط نامناسب بازار را به گردانندگان بازار نسبت می دهند که چنین مشکلاتی آرامش بازار را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

مدیر نظارت بر بازار اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اختیاری شدن فعالیت بازارسازان اصلی ترین موضوعی است که باید به آن بپردازیم و در خصوص نحوه برخورد با دارایی های بازارسازان، ناشران و سهامداران عمده که فعالیت بازارسازی اختیاری می شود و تصمیمات باید گام به گام اتخاذ شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=225590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.