افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

5 استارتاپ برتر ماینینگ در سال 2024 مدیریت ماینینگ و کاهش هزینه های عملیاتی با جدیدترین فناوری

  • کد خبر : 225368
5 استارتاپ برتر ماینینگ در سال 2024 مدیریت ماینینگ و کاهش هزینه های عملیاتی با جدیدترین فناوری

بازار؛ گروه صنعتی: رهبران معدن در جهان همیشه به دنبال تبدیل چالش ها به فرصت هستند و بنابراین به طور فزاینده ای مجموعه ای از فناوری های پیشرفته مرتبط با هوش مصنوعی را دنبال می کنند. اگرچه تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی نباید جایگزین هوش انسانی […]

بازار؛ گروه صنعتی: رهبران معدن در جهان همیشه به دنبال تبدیل چالش ها به فرصت هستند و بنابراین به طور فزاینده ای مجموعه ای از فناوری های پیشرفته مرتبط با هوش مصنوعی را دنبال می کنند. اگرچه تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی نباید جایگزین هوش انسانی باشد، بلکه تنها باید به عنوان ابزار مورد استفاده قرار گیرد.

استارت آپ skymineUAV; سکوی پهپاد مستقل برای ارزیابی ذخایر معدنی

برای رفع این نیاز بخش معدن، برخی از شرکت‌های پیشرو، استارت‌آپ‌های تخصصی در حوزه معدن را راه‌اندازی کرده‌اند که به گفته کارشناسان معدن، استفاده از این استارت‌آپ‌ها می‌تواند گامی در جهت دستیابی به اهداف ماینرهای جهان باشد. ..

بر اساس گزارش startus-insights، استارت آپی در این زمینه، skymineUAV یکی از فناوری هایی است که به «ارزیابی ذخایر معدن» کمک می کند. در واقع، در این گزارش آمده است: مدیریت موثر معدن، صنعت را قادر می سازد تا به سمت زنجیره های تامین کارآمدتر حرکت کند. به طور سنتی، داده های انبار از طریق بازرسی دستی جمع آوری می شود که یک کار تکراری و وقت گیر است. با خودکارسازی جمع‌آوری داده‌ها، مطابق با تقاضای فزاینده برای ادغام وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها) در عملیات معدن، استارت‌آپ‌ها در حال توسعه پهپادها برای جمع‌آوری داده‌های ذخیره‌سازی مانند تناژ استخراج شده یا ذخایر بافر در عملیات معدنکاری بزرگ هستند.

این گزارش همچنین ادعا می کند که استارتاپ skymineUAV در واقع یک پلت فرم پهپاد مستقل برای ارزیابی ذخایر معدنی ارائه می دهد. این پلتفرم داده های مکان انبار و بار کامیون را برای خودکارسازی مجموعه داده ها مانند کانی شناسی، ترکیب و کیفیت انبار یکپارچه می کند. علاوه بر این، یک قاب ضد آب و هوا به پهپادها امکان پرتاب خودکار بر اساس شرایط آب و هوایی را می دهد.

راه‌حل‌های جغرافیایی راه‌اندازی با پیشرفت در قدرت محاسباتی و داده‌های جغرافیایی دیجیتال، الگوریتم‌های یادگیری ماشین به شرکت‌های اکتشاف معدن کمک می‌کنند تا ذخایر معدنی را با درجه‌ای از دقت بالاتر شناسایی کنند.

از سوی دیگر در این گزارش آمده است: استارتاپ Geosolutions از دیگر فناوری های کارآمد به معنای «اکتشاف معدن» است. در واقع ترکیب داده های مکانی با لایه های مختلف اطلاعات در مکان های خاص، کشف ذخایر معدنی غنی را ممکن می سازد. علاوه بر این، شناسایی این نوع معادن در اعماق زمین دشوار است زیرا به داده های ژئوفیزیکی بسیار دقیقی نیاز دارد. در نهایت، با پیشرفت در قدرت محاسباتی و داده‌های جغرافیایی دیجیتال، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به شرکت‌های اکتشاف معدن کمک می‌کنند تا ذخایر معدنی را با درجه‌ای از دقت بالاتر شناسایی کنند.

تفسیر آسان مجموعه داده های چند متغیره با راه اندازی حل Geosolutions

استارت‌آپ استرالیایی Solve Geosolutions همچنین نرم‌افزار میزبان ابری را برای اکتشاف معدن ارائه می‌کند. مجموعه نرم افزاری Solve Labs با کمک تحلیل های پیشرفته و الگوریتم های یادگیری ماشینی به تلاش های اکتشافی کمک می کند. این نرم افزار امکان تفسیر آسان مجموعه داده های چند متغیره پیچیده را برای ارائه اطلاعات لازم و همچنین برای بهینه سازی کلی اکتشاف معدن فراهم می کند.

در قسمتی دیگر از این گزارش آمده است: عنایت دیگری استارت آپ در زمینه معدن مهم است که نقشه برداری مستقل در واقع ارائه شود. به گفته کارشناسان، چاه های معدن به دلیل غارها و موانع دیگر مانند صعب العبور بودن بسیار خطرناک است. افزایش نقشه شفت معدن به طور مستقیم ایمنی کارگران را بهبود می بخشد. فناوری نقشه‌برداری پهپادها را برای جمع‌آوری و ارائه داده‌های مکان در زمان واقعی مجهز می‌کند. استارت آپ ها و استارت آپ ها پهپادها را با فناوری اسکن هوشمند مانند LIDAR برای نقشه برداری از معادن زیرزمینی تطبیق می دهند.

در واقع، سازندگان می‌گویند: استارت‌آپ استرالیایی Emesent یک دستگاه نقشه‌برداری مستقل برای هواپیماهای بدون سرنشین تولید می‌کند. این استارت‌آپ Hovermap، یک دستگاه نقشه برداری LIDAR برای عملیات استخراج زیرزمینی و هوایی را ارائه می‌دهد. فناوری محلی‌سازی و نقشه‌برداری همزمان (SLAM)، همراه با الگوریتم‌های هوش مصنوعی (AI) و داده‌های LIDAR به پهپادها کمک می‌کند در محیط‌های محروم از GPS کار کنند.

استارت آپ اسپرینگ تک; راه حلی برای مدیریت معدن و کاهش هزینه های عملیاتی.

استارت آپ Springtech یکی از فناوری های دیگری است که برای مدیریت معدن استفاده می شود کارشناسان بر این باورند که با توجه به این واقعیت که عملیات استخراج اغلب سرمایه بر است، برنامه ریزی دقیق برای دستیابی به بازگشت سرمایه مورد انتظار (ROI) مورد نیاز است. علاوه بر این، نرم‌افزار تحلیلی پیشرفته به ایجاد داشبورد، هزینه‌های بودجه و مشاهده داده‌های عملکرد حفاری و دکل در زمان واقعی کمک می‌کند. در این میان، پیاده‌سازی نرم‌افزار استخراج منجر به تصمیم‌گیری سریع‌تر در عملیات می‌شود و به کاهش هزینه‌های عملیاتی کمک می‌کند.

علاوه بر این، به گفته سازندگان، در این استارت‌آپ استرالیایی، با کمک CorePlan، مدیریت بودجه و هزینه‌ها به لطف دیجیتالی‌سازی و ادغام داده‌های بلادرنگ آسان‌تر می‌شود. علاوه بر این، CorePlan عملکرد دکل های حفاری را ردیابی می کند و اجازه می دهد تا اقدامات اصلاحی به موقع اجرا شود.

استارت‌آپ سنگاپور Tagvance راه‌حل‌های ردیابی دارایی‌های بلادرنگ را برای مکان‌یابی دارایی‌ها و پرسنل ارائه می‌دهد.

در این گزارش که به تازگی توسط سایت تخصصی startus-insights منتشر شده است، Tagvance به عنوان یک استارتاپ برای «ردیابی دارایی بلادرنگ» معرفی شده است. در واقع، با توجه به اینکه صنعت معدن هم به نیروی کار و هم به سرمایه نیاز دارد، استفاده بهینه از منابع برای بهینه سازی هزینه ها و بازگشت سرمایه حیاتی است. این فناوری ادغام اینترنت اشیا (IoT) ردیابی و مکان یابی منابعی مانند کامیون ها، ابزارها، ژنراتورها، میکسرها و تریلرها را در زمان واقعی بهبود می بخشد. این امر استارت‌آپ‌ها را به سمت توسعه راه‌حل‌های مجهز به اینترنت اشیا برای شناسایی و کاهش زمان خرابی سوق می‌دهد. این راه‌حل‌ها به اپراتورها هشدار می‌دهند که از کار افتادن ماشین‌آلات و مسئولیت‌پذیری دارایی‌ها را افزایش می‌دهند.

به عبارت دیگر، این استارت‌آپ سنگاپور راه‌حل‌های ردیابی دارایی‌های بلادرنگ را برای مکان‌یابی دارایی‌ها و پرسنل ارائه می‌دهد. با استفاده از فناوری بلوتوث کم انرژی (BLE)، این تگ ها سیگنال های رادیویی را به چندین آنتن گیرنده که به صورت استراتژیک در معادن قرار دارند، ارسال و دریافت می کنند. در نتیجه، برچسب بسته به جهش سیگنال، امکان تجسم دو بعدی یا سه بعدی از مکان واقعی تگ را می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=225368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.