افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

جلالی: مردم پای صندوق‌های رای دیگر دید حزبی ندارند

  • کد خبر : 225365
جلالی: مردم پای صندوق‌های رای دیگر دید حزبی ندارند

نماینده مردم رفسنجان در شورای اسلامی با اشاره به گذار مردم از «اصولگرا» به «اصلاح‌طلب» به معنای قبلی و اتخاذ رویکردی جدید، گفت: امسال که مردم پای صندوق‌های رای رفتند، نظرات ایشان مطرح شد. دیگر حزبی یا جناحی نبودند. زیرا دیدند که عبور از مشکلات این لیست های مورد حمایت جریان های سیاسی اصولگرا یا […]

نماینده مردم رفسنجان در شورای اسلامی با اشاره به گذار مردم از «اصولگرا» به «اصلاح‌طلب» به معنای قبلی و اتخاذ رویکردی جدید، گفت: امسال که مردم پای صندوق‌های رای رفتند، نظرات ایشان مطرح شد. دیگر حزبی یا جناحی نبودند. زیرا دیدند که عبور از مشکلات این لیست های مورد حمایت جریان های سیاسی اصولگرا یا اصلاح طلب امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام حسین جلالی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شکست تلاش های دشمنان برای کاهش مشارکت مردمی در انتخابات 20 اسفند، گفت: پیش بینی دشمن این بود که بر اساس عملکرد دولت ها و دوازدهم، دولت ها. سیر حاکمیت نزولی است و به تدریج میزان رضایتمندی در جامعه کاهش می یابد و در نهایت بیش از 1 تا 5 درصد مردم در انتخابات شرکت نمی کنند، اما در سال 1400 با تغییر دولت و انتخاب رئیسی مانند رئیس جمهور رئیس جمهور اگرچه در شرایطی حکومت را به دست گرفت که با نارضایتی مردم برایش گران تمام شد و با تورم و خزانه خالی مواجه شد و دشمنان سقوط دولت را پیش بینی می کردند، اما خداوند آقای رئیسی را یاری کرد و ایشان هم بودند. قادر به انجام اقدامات معجزه آسایی مانند طبقه بندی معلمان، افزایش حقوق و اصلاحات در نظام مالیاتی است.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم واقعا آشتی دولت و ملت در دل مردم آغاز شد و در این شرایط مردم به نظام روی آوردند و در شرایطی که مشارکت انتظار می رفت مردم در انتخابات کاهش پیدا کنند، اما مشاهده می کنیم که وضعیت قبلی باقی مانده است زیرا قبلا بیش از 40 درصد مشارکت داشتیم و امروز هم این مشارکت را داریم و برای انتخابات 20 اسفند میانگین مشارکت بیشتر از 40 است. ٪. این نشان می دهد که ما مشارکت را کاهش ندادیم و وضعیت موجود را حفظ کردیم.

این نماینده مجلس سپس به تحلیل رفتار مردم در انتخابات 20 اسفند پرداخت و با اشاره به گذر مردم از «اصولگرا» به «اصلاح طلب» به معنای آنچه قبلا وجود داشت و اتخاذ رویکردی جدید، اظهار داشت: سال، ما مشاهده کردند که وقتی مردم به پای صندوق های رای آمدند، دیدشان دیگر جناحی و جناحی نبود. چون دیدند با این لیست های مورد حمایت جریان های سیاسی اصولگرا یا اصلاح طلب نمی توان بر مشکلات فائق آمد.

جلالی با بیان اینکه «فهرست یعنی قانون همه یا هیچ»، افزود: مردم روحیه دستورات از بالا به پایین را نمی پسندند، بلکه می خواهند گزینشی باشند؛ از لیست های تحمیلی فرار می کنند؛ بنابراین به لیست های تلفیقی روی آوردند و افرادی را که می خواستند از لیست ها انتخاب کردند و در واقع خودشان لیست ساز شدند و تبدیل به یک ترند شدند، به این معنا اگر امروز اجازه بررسی برگه های رای داده شود، فکر نمی کنم مثلاً یک نفر در تهران باشد. به همه افراد در یکی از لیست های 30 نفره رای داد.

وی با تأکید بر اینکه دیگر روش های قدیمی و سنتی اصولگرایی و اصلاح طلبی فرسوده شده است، گفت: اکنون جریانی به نام «جریان جوانی» به کار گرفته شده است. برای این جوانان، اعمال و رفتار جریانات سیاسی 30 سال پیش اصلا قابل هضم نیست. بنابراین آنها را تأیید کردند و امروز واقعاً جریانات چپ و راست سنتی، اصولگرا و اصلاح طلب نیستند که در انتخابات کشور به ویژه تهران رهبری می کنند، بلکه این جوانان هستند که رهبری انتخابات را بر عهده دارند. جوانان دارای ایده ها، معیارها و شاخص هایی هستند، نسبت به گذشته و پیوندها، محدودیت ها و محافظه کاری های آن چندان تعصبی ندارند و به راحتی بر برخی مشکلات فائق می آیند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=225365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.