افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری: درس «غیرت دینی»، «غیرت ملی»، «استقلال» و «مردم» را از امام آموخته ایم.

  • کد خبر : 224839
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری: درس «غیرت دینی»، «غیرت ملی»، «استقلال» و «مردم» را از امام آموخته ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح پنج شنبه – 26 اسفند 1402 – در مراسم تجدید نظر اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه «جایگاه مقام معظم رهبری گامی در راستای اهداف و خواسته های امام هستند.» ما از امام درس‌های بزرگی گرفته‌ایم؛ همانطور […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح پنج شنبه – 26 اسفند 1402 – در مراسم تجدید نظر اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه «جایگاه مقام معظم رهبری گامی در راستای اهداف و خواسته های امام هستند.» ما از امام درس‌های بزرگی گرفته‌ایم؛ همانطور که امروز می‌بینیم این درس‌ها می‌تواند در زندگی ما نقش داشته باشد، ما از امام درس «غیرت دینی»، «غیرت ملی»، «میل به استقلال» را آموختیم. ، «مردم بودن»، «توجه به مردم»، «وظیفه مداری» و «اخلاص در راه خدا».

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: امام از حیث «غیرت دینی» هرگز حاضر به تحمل کوچکترین اهانت به اسلام نبودند. روزی که لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی مطرح شد، غیرت دینی اجازه نداد دشمنان در برابر این طرح سکوت کنند. روزی که قرارداد ننگین کاپیتولاسیون را امضا کردند که در واقع سند اسارت ملت ایران بود، این امام بود که به تنهایی روی صحنه رفت و فریاد زد و دیگران را با خود آورد. آن روز که آن مرتد به پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی (ص) توهین کرد، شاید اگر کسی می خواست مانند دیگر سیاستمداران رفتار کند، سکوت می کرد. اما امام به دلیل غیرت دینی قیام کرد و تاوان آن را پرداخت، اما نامش به عنوان مدافع سرسخت دین و آرمان های دینی و رسول بزرگوار اسلام در تاریخ اسلام جاودانه ماند.

وی درس «غیرت ملی» امام را نیز برجسته کرد: خیلی ها بودند که صحبت از ملی گرایی کردند، اما عمل نکردند. اما امام (ره) با اینکه با شاه کشور اختلاف کامل داشت اما آمادگی این را نداشت که رئیس این کشور در مقابل دیگران احساس حقارت کند و بارها فریاد می زد که اجازه نمی دهیم یک گروهبان آمریکایی به ژنرال ما دستور بدهد. ارتش ایران . و واقعاً «هویت ملی» ما زیر سؤال خواهد رفت. نکته برجسته دیگری که در سیره درخشان حضرت امام خمینی (ره) بود و امروز به برکت وجود رهبر معظم انقلاب ادامه دارد و ایشان بر آن اصرار دارند و خبرگان و مردم ایران همواره پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری هستند. انقلاب، استقلال کشور از نفوذ، دخالت و دستور گرفتن از بیگانگان. استقلال به این معنا نیست که دشمن استقلال یک کشور را با نیروهای نظامی تهدید کند. بلکه گاهی اوقات افکار آلوده در یک جامعه می تواند استقلال یک کشور را به خطر بیندازد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه «از امام درس اخلاص گرفتیم» گفت: رهبر معظم انقلاب با این عبارت زیبا فرمودند امام مصداق بارز و مظهر «ایاک» بود. ” نستعین»؛ یعنی کسی که با اقیانوس عمیق ایمان به خدا پیوند بخورد، این مرد هیچ ترسی در دلش راه نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه «امام تا آخرین لحظات عمر در رأس بندگی بود»، گفت: در چنین کارگزاری چه شخصیت سیاسی پیدا می کنیم؟! وقتی برخی از سیاستمداران وارد میدان مبارزه می شوند، چیزی به نام «عبادت» در فرهنگ لغت زندگی آنها وجود ندارد. اما ما بارها رمضان امام را گرفته ایم. جلسات رسمی امام در ماه رمضان تعطیل بود. آنها در حال و هوای این بودند که برای اداره این کشور رزرو کنند و به این ملت الهام بخشند. یکی از ویژگی های مهم امام «التزام و نه نتیجه گیری» بود. وقتی به سخنان زیبای سیدالشهداء علیه السلام نگاه می کنم، می بینم که ائمه این را به خوبی از اجداد بزرگوار خود آموخته و در زندگی سیاسی، اجتماعی و شخصی خود تجربه کرده اند. بحث وظیفه مداری با بحث نتیجه گیری متفاوت است. البته آنها دوست دارند و قطعاً می خواهند این تکلیف به نتیجه برسد; چون این انقلاب به پایان رسید و پیروز شد. اما هر بار که به امام می گفتند دشمن تا بن دندان مسلح است و همه امکانات قدرت های بزرگ در اختیار دشمن است، پاسخ قاطع امام یک جمله بود; آن عبارت این بود که ما وظیفه داریم به وظیفه خود عمل کنیم.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که فردی ادامه دهنده راه امام و سکاندار کشتی انقلاب است و بر اساس وظیفه و تکلیف با دنیا حرف می زند. آن روز امام به همه ابرقدرت ها فرمودند که اگر با دین ما مخالفت کنید ما با دنیای شما مخالفت می کنیم. و ما حاضریم با تمام وجود در این راه پافشاری کنیم. یا همه به آزادی می رسیم یا چیزی بزرگتر مثل شهادت. این کلمه آیینه و نشانه راه ماست و انشالله با دعای خیر امام این راه را ادامه خواهیم داد.

حسینی بوشهری در پایان خطاب به امام تاکید کرد: مطمئن باشید 36 سال در کنار ما نخواهید بود، اما در قلب ما حضور دارید و نام و خاطره شما همیشه در هر مکانی با ما همراه خواهد بود. از زندگی ما.” . برای ما دعا کنید و ما هم دعا کنیم که دعای شما مستجاب شود و این ملت به سرنوشت خود برسد.

۲۷۲۱۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=224839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.