افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

نیرنگ های نیروهای بعثی در میدان نبرد/ فریاد استمداد، آه و ناله در منطقه بلند شد

  • کد خبر : 224313
نیرنگ های نیروهای بعثی در میدان نبرد/ فریاد استمداد، آه و ناله در منطقه بلند شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم رجبی یکی از سربازان جذب شده در لشکر 16 زرهی قزوین است. او در خاطرات خود از فریبکاری های عراقی ها در فکه می گوید: اگرچه بسیاری معتقدند جنگ جوانمردی و انسانیت نمی شناسد و این حرف ها در صحنه نبرد محلی متعلق به اعراب نیست، اما نیروهای ما این […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم رجبی یکی از سربازان جذب شده در لشکر 16 زرهی قزوین است. او در خاطرات خود از فریبکاری های عراقی ها در فکه می گوید: اگرچه بسیاری معتقدند جنگ جوانمردی و انسانیت نمی شناسد و این حرف ها در صحنه نبرد محلی متعلق به اعراب نیست، اما نیروهای ما این حرف ها را نشنیدند. و ما نمونه های انسانی زیادی برای برخورد با آنها داریم. در عوض، نیروهای عراقی از هر ترفندی برای آسیب رساندن به نیروهای ما استفاده کردند.

به گزارش ایسنا، در یکی از این موارد عراقی ها پس از حمله غافلگیرانه در اردیبهشت 62، چند تن از نیروهای ما را به هلاکت رساندند و برای مدت کوتاهی اما در مدت زمان کمتری مواضع ما را اشغال کردند. قادر به عقب راندن دشمن و بازیابی مواضع از دست رفته است.

اولین چیزی که بعد از تأسیس توجه ما را به خود جلب کرد، پیکر شهدای ایرانی و سربازان عراقی بود که در هر گوشه و کنار آن دیده می شد. از طرفی به دلیل گرمای هوا و احتمال پوسیدگی اجساد مجبور شدیم در اسرع وقت منطقه را پاکسازی کنیم و اجساد را به عقب منتقل کنیم که به همین دلیل چند سرباز داوطلب شدند تا به عقب بروند. شهدا برای تخلیه آنها به عقب که ناگهان صدای انفجارهای مداوم در منطقه شنیده شد و به دنبال آن فریاد کمک و آه.

با افزایش صدا به سرعت خود را به محل انفجار رساندیم اما در آنجا با صحنه های دلخراش و دردناکی مواجه شدیم. ماجرا از این قرار بود که نیروهای عراقی قبل از عقب نشینی از مواضع ما، اطراف شهدای ما را مین گذاشته بودند و زمانی که نیروهای داوطلب برای جابجایی اجساد به آنها نزدیک شدند، پا روی مین ها گذاشتند و همه به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.

۲۱۹۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=224313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.