افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

ایرانی که می خواهد مقامات آمریکایی را ترور کند کیست؟ + جزئیات

  • کد خبر : 224273
ایرانی که می خواهد مقامات آمریکایی را ترور کند کیست؟  + جزئیات

به گزارش مانیبان، دفتر اف بی آی فلوریدا اعلام کرد: آنها به دنبال فردی به نام دستجانی هستند که به زبان های فارسی، فرانسوی، اسپانیایی و انگلیسی صحبت می کند و مکررا بین ایران و ونزوئلا رفت و آمد می کند. اف‌بی‌آی مدعی شد که فرد مذکور برای انتقام از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی […]


به گزارش مانیبان، دفتر اف بی آی فلوریدا اعلام کرد: آنها به دنبال فردی به نام دستجانی هستند که به زبان های فارسی، فرانسوی، اسپانیایی و انگلیسی صحبت می کند و مکررا بین ایران و ونزوئلا رفت و آمد می کند. اف‌بی‌آی مدعی شد که فرد مذکور برای انتقام از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افرادی را برای «عملیات در آمریکا برای هدف قرار دادن مقامات فعلی و سابق» به استخدام می‌آورد.

به گزارش صدای آمریکا، مقامات مجری قانون آمریکا قبلاً گفته اند که تهدیدهای جدی علیه مایک پمپئو و جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا شناسایی کرده اند. از جمله، مقامات آمریکایی به مجله سمافور گفتند که معتقدند پمپئو و برایان هوک، فرستاده دولت ترامپ در امور ایران، در “لیست کشتار” تهران هستند. این دو مقام سابق دولت ترامپ به دلیل شدت تهدیدات تحت حمایت هستند.

اواخر سال گذشته، در 8 دسامبر، ایالات متحده تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد، از جمله به دلیل دخالت ادعایی این کشور در تلاش برای حمله به مقامات آمریکایی. دستجانی فراهانی و خانپور اردستانی دو افسر اطلاعاتی در میان تحریم‌شدگان هستند. ایالات متحده گفته است که این دو نفر افرادی را برای عملیاتی در ایالات متحده استخدام کرده اند که مقامات فعلی و سابق آمریکایی را برای انتقام از ترور قاسم سلیمانی هدف قرار داده است.

دولت آمریکا می گوید این شهروند ایرانی در زمانی که جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور این کشور بود، سعی کرد فردی را برای کشتن جان بولتون استخدام کند. قاسم سلیمانی در حمله پهپادی در 13 ژانویه 2018 در بغداد کشته شد، حمله ای که به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده انجام شد. ابومهدی مهندس، یکی از نمایندگان حشدالشعبی و هشت نفر دیگر در این حمله کشته شدند. ایران بارها قول داده است که انتقام مرگ او را بگیرد.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران سال گذشته در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد گفت که جمهوری اسلامی “همه تلاش خود را برای محاکمه عاملان ترور قاسم سلیمانی به کار خواهد گرفت.”

منبع: همشهری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=224273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.