افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

قیمت موبایل به طرز باورنکردنی گران شد!

  • کد خبر : 22420
قیمت موبایل به طرز باورنکردنی گران شد!

قیمت تلفن همراه همراه با سایر اقلام موجود در بازار مصرف همچنان در حال افزایش است و مقایسه قیمت های 6 ماهه اخیر نشان می دهد که این افزایش به نزدیک 100 درصد رسیده است. به گزارش صبح به نقل از همشهری؛ مسئولان بازرگانی نشان می دهند که افزایش قیمت تلفن همراه در ماه های […]

قیمت تلفن همراه همراه با سایر اقلام موجود در بازار مصرف همچنان در حال افزایش است و مقایسه قیمت های 6 ماهه اخیر نشان می دهد که این افزایش به نزدیک 100 درصد رسیده است.

به گزارش صبح به نقل از همشهری؛ مسئولان بازرگانی نشان می دهند که افزایش قیمت تلفن همراه در ماه های اخیر بین 20 تا 30 درصد بوده است، اما نگاهی به تغییرات قیمت محبوب ترین گوشی های بازار حکایت از افزایش دو برابری قیمت ها دارد.

افزایش قیمت تلفن همراه از اواسط سال گذشته همزمان با افزایش قیمت دلار آغاز شد و تا به امروز روند خود را حفظ کرده است، بنابراین از ابتدای سال جاری با وجود ثبات نسبی نرخ ارز ، قیمت انواع گوشی بسته به برند بین 500 هزار تا 2 میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش قیمت گوشی های آیفون به ویژه آیفون 13 بیش از سایر برندها و حدود 4 تا 5 میلیون تومان تحت تاثیر محدودیت های واردات و ثبت نام گوشی های برند اپل قرار گرفته است.

ادامه روند افزایشی قیمت تلفن همراه در شرایطی است که به گفته فروشندگان، تقاضای خرید حداقل 30 درصد کاهش یافته است.

واردات ارز زیر 600 دلاری تلفن همراه از ابتدای سال جاری تبدیل به ارز مبادله ای شد اما انجمن واردکنندگان در واکنش به نگرانی های مطرح شده مبنی بر حذف نیمی از ارز وارداتی، وعده داد که این تغییر نرخ به دلیل افزایش رقابت منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

قیمت گوشی های موبایل فوق العاده گران شده است! اولین بار در صبح. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.