افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

کامل ترین لیست خرما از خرمای کبکاب تا خرمای زاهدی

  • کد خبر : 224138
کامل ترین لیست خرما از خرمای کبکاب تا خرمای زاهدی

به گزارش بازار، آیا انواع خرما را می شناسید؟ آیا در هنگام خرید به دنبال نوع خاصی از خرما هستید یا صرفاً مدل خرما را در فروشگاه انتخاب می کنید؟ به نظر شما گران ترین خرمای ایران لزوما بهترین نوع خرما است؟ آیا بهترین نوع دوستیابی را می شناسید؟ لیست بهترین و پرطرفدارترین خرما در […]

به گزارش بازار، آیا انواع خرما را می شناسید؟ آیا در هنگام خرید به دنبال نوع خاصی از خرما هستید یا صرفاً مدل خرما را در فروشگاه انتخاب می کنید؟ به نظر شما گران ترین خرمای ایران لزوما بهترین نوع خرما است؟ آیا بهترین نوع دوستیابی را می شناسید؟ لیست بهترین و پرطرفدارترین خرما در ایران از خرما مضافتی و پیارم تا زاهدی و کبکاب برای شما گردآوری شده است. توصیه من به شما این است که از این پس بدون اطلاعات کافی در مورد خرما و انواع آن وارد هیچ فروشگاهی نشوید و بهترین نوع خرما را برای مصارف شخصی و خانگی خود انتخاب کنید. فقط این راهنما را با دقت بخوانید.

چگونه انواع خرما را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

راستش را بخواهید بیش از 3000 نوع خرما در سرتاسر دنیا وجود دارد و برای یادگیری و بررسی انواع خرما تقریباً باید یک مقاله تحلیلی چند صد صفحه ای بخوانید! از آنجایی که توضیح در مورد این 3000 نوع خرما از حوصله ما خارج است، در زیر تنها به معرفی بهترین و پرطرفدارترین انواع خرماهای موجود در ایران می پردازیم.

خواص خرما و طعم لذیذ آن، این میوه بهشتی را به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل کرده است. هیچ فرقی بین یک اسموتی قوی و خوشمزه یا یک اسموتی رنگارنگ وجود ندارد! در هر صورت برای تهیه این تنقلات جذاب باید خرما داشته باشید. چه نوع تاریخ هایی؟ در زیر برای شما توضیح خواهیم داد.

  • خرمای زاهدی: بیضی شکل با بافتی نرم و آبدار

طعم شیرین و بافت لطیف این خرما در کنار پوست قهوه ای روشن همیشه مزه و شکل خرمای زاهدی را به شما یادآوری می کند. این خرما نوعی خرمای نیمه خشک محسوب می شود که در استان های خوزستان، بوشهر، کرمانشاه و فارس می روید. خرما زاهدی را با خامه و آجیل میل کنید تا از خوردن آن لذت ببرید. این خرما نسبت به سایر خرماها دیرتر میوه می دهد اما میوه آن به صورت تازه و خشک مصرف می شود.

قیمت خرمای زاهدی به عوامل مختلفی از جمله اندازه، میزان تفاله، محل برداشت، نوع بسته بندی، رنگ، رطوبت خرما، کیفیت و … بستگی دارد. به طور معمول قیمت خرمای زاهدی در فصل تابستان به دلیل افزایش عرضه در بازار با کاهش قابل توجهی همراه خواهد بود. عموما تمامی صادرکنندگان و خریداران عمده خرمای زاهدی در فصل برداشت این محصول خرمای زاهدی را خریداری و نگهداری می کنند.

  • گران ترین خرمای ایران: خرمای پیارم

ظاهر کشیده و ضخیم، پوست نازک و تیره، رنگ قهوه ای با تمایل به مشکی و شیرینی مطبوع خرمای پیارم از ویژگی های بارز این نوع خرما است. این خرما رطوبت کمی دارد و به راحتی می توانید آن را در ظرف دربسته به مدت طولانی نگهداری کنید. غلات صبحانه، پودینگ، نان، کیک و کلوچه یا حتی شکر خرما از این نوع خرما درست می شود.

داستان “عزیز من، تو آمدی پیش ارباب، اما چرا حالا؟” این دقیقاً داستان این تاریخ است! خرمای پیارم یکی از جدیدترین انواع خرما است و وقتی به ثمر می رسد به آن گران ترین خرمای ایران می گویند!

  • خرمای کبکاب: مشخص ترین خرما برای مصرف روزانه

هر وقت بعد از خوردن خرما دستتان را خارانید، بدانید تاریخی که انتخاب کرده اید خرمای کبکاب است. خرما کبکاب با شیره فراوان خود سرشار از آهن، منیزیم، کلسیم، فیبر و آنتی اکسیدان است و بهترین میان وعده برای تامین انرژی در طول روز محسوب می شود. خرمای کبکاب به طور معمول در بهبهان، کازرون، خورموج و بوشهر کشت می شود.

کیفیت این محصول تولید شده در مناطق مختلف کمی متفاوت است. به عنوان مثال این رقم از بهبهان نسبت به این رقم از سایر مناطق کوچکتر، شیرین تر و آب میوه بیشتری دارد. اگرچه بیشترین میزان مصرف خرما کبکاب در بازارهای داخلی است، اما رشد مستمر و کیفیت بالای تولید این محصول در سال‌های اخیر نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه صادرات خرما به بازارهای جهانی از جمله برنامه‌ریزی در بازاریابی بین‌المللی و ورود به بازارهای جهانی است. قراردادها بین المللی است تا سایر مردم دنیا نیز بتوانند از محبوب ترین محصولات ایران لذت ببرند.

  • خرمای ربی و بهترین خرما برای بیماری.

ایران و پاکستان از بزرگترین تولیدکنندگان خرمای ربی هستند. این خرمای سیاه با بافتی نرم و گوشتی یکی از بهترین طعم ها را در بین انواع خرما دارد. خرما ربی سرشار از لاکتوز و فروکتوز است که آن را به گزینه ای بسیار مناسب برای افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا تبدیل می کند.

  • خرمای سیاه و معجزه طب سنتی

خرمایی تیره با هسته بزرگتر از سایر خرماها و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان. این خرما به دلیل خواصی که دارد به عنوان یکی از بهترین خرماها در طب سنتی شناخته می شود و باعث بهبود سلامت استخوان ها و افزایش ضریب هوشی می شود. از مصرف خرمای سیاه غافل نشوید!

  • خرمای برهی و برداشت در سه مرحله.

خرمایی شیرین، نرم و گوشتی که در اکثر غذاها استفاده می شود. این خرما در سه مرحله مختلف برداشت می شود و هر مرحله شکل و بافت خاص خود را دارد. خبرای خوب! خرمای برهی ایران در مقایسه با سایر کشورها از کیفیت بالاتری برخوردار است.

  • مرحله خارک: میوه ترد، قابض و بهترین انتخاب برای سالاد
  • مرحله تر: میوه نیمه رسیده با بافت خامه ای و بهترین گزینه برای شربت و سس شیرین.
  • مرحله تمرهندی: میوه کاملا رسیده، آبدار و طعم شیرین.
  • خرما اوتامران: انتخاب ورزشکاران

خرمایی شیرین با محتوای قند طبیعی بالا که بهترین گزینه برای ورزشکاران محسوب می شود. این خرما انرژی زیادی در بدن تولید می کند و برای کودکان در حال رشد و ورزشکاران بسیار مناسب است. خوشبختانه بخش زیادی از باغات خوزستان به کشت این نوع خرما اختصاص دارد و با قیمت مناسب در بازارهای داخلی یافت می شود.

  • خرمای دگلت نور: خرمای عراق

خرمای دگلت نور (دگلت نور) نوعی خرمای نیمه خشک با طعم ملایم شیرین است که به خرمای بومی عراق معروف است. اندازه متوسط ​​و رنگ قهوه ای کهربایی این خرما از ویژگی های خرمای داغله نور محسوب می شود. بزرگترین کشت خرمای داغلت نور در جهان مخصوص شمال آفریقا است و یکی از مهم ترین خرماهای تجاری جهان است.

  • خرمای مضافتی: معروف ترین خرمای ایران

ظاهر زیبا و متفاوت این خرما باعث شده است که آن را به معروف ترین خرمای ایران بشناسند. بافت نرم و گوشتی، رنگ قهوه ای مایل به تیره و پوست صاف و یکدست این خرما از بارزترین ویژگی های خرمای مضافتی است.

این خرمای لذیذ که در کنار خرما جایگزین شکر محسوب می شود و جزء همیشگی سفره های افطار است، در شهرستان بم و روستاهای اطراف آن مانند جیرفت و بروات می روید.

خرمای مضافتی به یکی از پرطرفدارترین انواع خرما در کشور تبدیل می شود که تولید سالانه آن حدود نیمی از کل خرمای تولیدی ایران را شامل می شود و بیشتر آن به کشورهای دیگر صادر می شود. بیش از 26 هزار هکتار از سطح زیر کشت خرمای مضافتی در ایران کشت می شود که ایران را به یکی از مهم ترین مراکز خرید خرمای مضافتی و بزرگترین تولید کننده این محصول تبدیل کرده است. خرمای مضافتی به دلیل طعم و ارزش غذایی بالا مورد توجه بسیاری از مردم دنیا قرار گرفته است، این محصول دارای رطوبت بالایی است که رضایت مشتریان را جلب کرده است، تقاضا برای خرید خرمای مضافتی بسیار زیاد است.

images_1709634054_65e6f206b7219.png

  • خرمای واقعی و شیرینی بی نهایت.

خرمای شاهانی به دو صورت خشک و آبدار مصرف می شود و این نوع خرما رنگ زیبا و طعم بسیار شیرینی دارد. شیرینی این خرما به حدی است که برای تهیه شیره خرما از نوع آبدار خرمای شاهانی استفاده می کنند. این خرما در استان های هرمزگان و فارس می روید و مردم محلی این خرما را به نام های دیگری مانند شونی، شوانی و خورک می نامند.

ظاهر چروکیده، نسبتا کشیده، رنگ قهوه ای تیره و پوست تقریبا شفاف این خرما، تشخیص آن را آسان می کند. این خرما عمدتاً در عربستان سعودی و بخشی از مناطق جنوبی ایران مانند هرمزگان می روید و شیرینی مطبوعی دارد.

  • خرمای خاص را با بامیه اشتباه نگیرید!

این خرمای شیرین و مرغوب شبیه بامیه است و عمدتاً در استان خوزستان و شهرستان بهبهان می روید. خرمای خاسوی دارای رنگ قهوه ای روشن و براق و ماندگاری طولانی است. نکته جالب این است که این نوع خرما عمدتاً در بهبهان، هرمزگان و خلیج فارس می روید و عمدتاً برای مصارف محلی استفاده می شود. بنابراین اگر این تاریخ را به راحتی در فروشگاه ها پیدا نکردید تعجب نکنید!

  • خرمای مجلد: یکی از بهترین خرماهای دنیا

خرمایی نرم و شیرین که اصل آن به مراکش برمی گردد. پوست این خرما نرم و رنگ آن کهربایی و مایل به قرمز است. خرمای مجلل به عنوان یکی از گران ترین و با کیفیت ترین خرماهای دنیا شناخته می شود.

بهترین نوع خرما چیست؟

انتخاب نوع تاریخ به عنوان بهترین ممکن است آسان نباشد. اما از آنجایی که انواع خرما در ایران کشت می شود قطعا هر فردی می تواند خرمای مورد علاقه خود را از بین انواع خرمای ایران انتخاب کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=224138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.