افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

بررسی راه‌های سفر به بوشهر

  • کد خبر : 22408
بررسی راه‌های سفر به بوشهر
نام بوشهر که به میان می‌آید، گاه ذهن شروع به اجرای آوای نی‌انبان، فلوت و دست‌زدنی با ریتم ویژه همان سرزمین می‌کند. چشم‌هایتان را هم که ببندید، می‌توانید خود را در محله‌های قدیمی آن تصور کنید و گل‌های کاغذی صورتی رنگ را ببینید که از حیاط خانه‌ها به بیرون آمده‌اند.

اگر می‌خواهید در کوچه‌پس‌کوچه‌های بوشهر قدم بزنید و به این موسیقی لذت‌بخش گوش دهید یا در کافه‌های دنج این شهر بنشینید و اشعار خیام را از زبان بوشهری‌ها بشنوید و در همین دم بلیط بوشهر را تهیه کنید. اینجا برایتان از راه‌های گوناگون رسیدن به این شهر می‌گوییم تا با توجه ‌به شرایط و روحیه خودتان و همراهانتان بهترین راه را انتخاب کنید.

سفر با خودروی شخصی به بوشهر؛ برای آن‌هایی که مسیر را بخش مهمی از سفر می‌دانند

اگر وقت کافی دارید و اهل سفرهای آرام و با طمانینه هستید، سفر جاده‌ای با خودروی شخصی را انتخاب کنید؛ اما قبل از زدن به دل جاده چیزهایی هست که لازم است در این باره بدانید. بوشهر یکی از استان‌های جنوبی کشور است و از خیلی از شهرها، همچون پایتخت فاصله زیادی دارد، بنابراین مسیر طولانی و خستگی می‌تواند یکی از چالش‌های طی این مسیر با خودروی خودتان باشد.

فاصله تهران تا بوشهر بیش‌از 1000 کیلومتر است و طی این مسافت، بدون توقف، بین 12 تا 13 ساعت طول می‌کشد. ناگفته نماند که قبل از برنامه‌ریزی برای سفر جاده‌ای بهتر است زمان‌های استراحت، غذاخوردن و عکاسی‌های گاه‌گاه از مناظر اطراف را هم اضافه کنید.

برای طی این مسیر با خودروی خودتان می‌توانید مسیر جاده ساوه یا مسیر قم را انتخاب کنید. مسیر دوم، یعنی قم بین مسافران محبوب‌تر است و یک ساعت از زمان سفر کم می‌کند، اما اگر در فصل انار به سمت بوشهر می‌روید، بهتر است مسیر اول را انتخاب و کمی انار سرخ ساوه را در بین راه به باروبندیل سفر خود اضافه کنید. اگر مسیر قم را که مستقیم‌تر است انتخاب می‌کنید، بعد از قم جاده اراک و بزرگراه خرم‌آباد – اندیمشک را در پیش بگیرید و بعد هم به ترتیب از شوش، اهواز، بندر ماهشهر و گناوه بگذرید.

سفر به‌سوی بوشهر با اتوبوس

اتوبوس یکی از راه‌های نسبتا ارزان برای رسیدن به بوشهر است. البته، پیش‌از سفر، آمادگی جسمانی، صبر و حوصله خود را بسنجید، چون قرار است زمانی حدود 13 ساعت را روی صندلی‌های اتوبوس بگذرانید. سفر به‌سوی بوشهر را می‌شود از هرکدام از سه پایانه اتوبوس‌رانی تهران؛ یعنی پایانه‌های جنوب، غرب و بیهقی آغاز کرد.

سفر به بوشهر با قطار

در حال حاضر قطاری که بتواند شما را مستقیم به شهر نی‌انبان‌ها ببرد وجود ندارد. بااین‌حال، اگر سفر در کوپه‌های قطار و سبک و سیاق آن را به انواع دیگر حمل‌ونقل ترجیح می‌دهید، می‌توانید تا شیراز یا بندرعباس را با قطار طی کنید. از آن‌جا هم می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس خودتان را به بوشهر برسانید.

از ایستگاه تهران تا شیراز حدود 15 ساعت و تا ایستگاه بندرعباس بین 20-18 ساعت طول می‌کشد. مسیر تهران به بندرعباس یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور است، اما اگر مشکلی با خوابیدن با صدای آرام حرکت قطار روی ریل‌ها ندارید و دنبال فرصتی هستید که آرام بنشینید و پشت‌سرهم با گوشی خود یا از مانیتور قطار فیلم ببینید، این روش را ممکن است دوست داشته باشید. البته، این نکته را هم بدانید که سفر زمینی از بندرعباس تا بوشهر حدود 10 ساعت طول می‌کشد. شایان ‌ذکر است که پروژه مسیر ریلی شیراز به بوشهر و عسلویه خیلی وقت است که کلید خورده است، ولی هنوز کسی از روز موعود پایان آن خبری ندارد!

سفر هوایی به بوشهر

اگر صبر و طاقت لازم برای سفر با خودروی شخصی، اتوبوس و قطار را ندارید، بهتر است به سراغ سفر هوایی بروید که راحت‌ترین و سریع‌ترین راه رسیدن به این مقصد است. پرواز تهران-بوشهر حدود 90 دقیقه طول می‌کشد؛ یعنی شما در کمتر از دو ساعت و بدون خستگی می‌توانید در هوای این شهر نفس بکشید و در ساحل آن قدم بزنید. از شهرهای دیگری چون مشهد، اصفهان و کیش هم می‌توان با پرواز به سمت بوشهر حرکت کرد که زمان هر کدام بسته به نزدیکی آن به این بندر متفاوت است. فرودگاه بوشهر که حدود 90 سال قدمت دارد از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران پیش‌از انقلاب بوده است. این فرودگاه در قسمت جنوبی شهر قرار گرفته و تا مرکز شهر حدود 12 دقیقه فاصله دارد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیمای بوشهر از فلای تودی

اگر تصمیمتان را برای سفر به بوشهر و آشنایی با مردمان خون‌گرم آن گرفته‌اید، به وب‌سایت فلای تودی سری بزنید و پروازهای مختلف به سمت این مقصد را مشاهده و مقایسه کنید. شما با استفاده از فیلترهای مختلفی که در وب‌سایت وجود دارد می‌توانید قیمت پرواز، کلاس پروازی و ایرلاین مورد نظرتان را به‌سادگی پیدا کرده و با خیالی راحت از مناسب‌بودن قیمت‌های ارائه شده، بلیط بوشهر خود را رزرو کنید. علاوه‌بر این، در این وب‌سایت فیلترهایی وجود دارد که به شما امکان جست‌وجوی بلیط لحظه آخری و چارتر را با قیمت‌های باورنکردنی فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.