افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

افزایش شاخص اقتصاد تعاونی در بهمن ماه سال جاری

  • کد خبر : 224052
افزایش شاخص اقتصاد تعاونی در بهمن ماه سال جاری

به گزارش بازار به نقل از اتاق تعاون، شاخص بالای 50 نشان دهنده رونق است. بر اساس نتایج نظرسنجی از فعالان اقتصادی تعاونی؛ شماخ در بهمن ماه با رقم 51.42 با افزایش نسبی نسبت به دی ماه (49.38) به 1402 رسید، بنابراین اقتصاد تعاونی از رکود اقتصادی خارج شده و در آستانه شکوفایی قرار گرفته […]

به گزارش بازار به نقل از اتاق تعاون، شاخص بالای 50 نشان دهنده رونق است. بر اساس نتایج نظرسنجی از فعالان اقتصادی تعاونی؛ شماخ در بهمن ماه با رقم 51.42 با افزایش نسبی نسبت به دی ماه (49.38) به 1402 رسید، بنابراین اقتصاد تعاونی از رکود اقتصادی خارج شده و در آستانه شکوفایی قرار گرفته است.

عدد شاخص فعالیت های صنعتی بخش تعاون در بهمن ماه (51.64) نسبت به دی ماه (51.40) تغییر محسوسی نداشته و همچنان وضعیت رونق اقتصادی بخش صنعت را نشان می دهد. همچنین شاخص فعالیت های خدماتی بخش تعاون در بهمن ماه (51.23) نسبت به دی ماه (47.07)، افزایش نسبی داشته و در وضعیت رونق اقتصادی قرار دارد.

با توجه به عدم تغییر شاخص کل صنعت و رشد شاخص کل خدمات در بخش تعاون، مهم ترین دلیل خروج از رکود در شاخص کل بخش تعاون، افزایش شدت فعالیت ها و رفاه شرکت های فعال در بخش خدمات در پایان سال افزایش مولفه‌های «مقدار سفارش‌های جدید مشتری» و «موجودی مواد اولیه یا نهاده‌های خریداری‌شده» متاثر از افزایش تولید و شدت فعالیت‌ها در ماه‌های پایانی سال است.

کاهش مولفه مصرف انرژی شرکت همزمان با افزایش دمای هوا نشان دهنده محدودیت دسترسی به انرژی به ویژه قطع گاز در واحدهای تولیدی است.

به گفته کارشناسان، بر اساس نتایج به دست آمده از مولفه «انتظارات مربوط به فعالیت شرکت در یک ماه آینده»، به گفته تعاونی ها، دولت می تواند از راهکارهای مناسب برای کنترل نرخ ارز و ثبات در بازار و همچنین استفاده از راهکارهای مناسب استفاده کند. از جمله اجرای صحیح قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی آن از شرکت های تعاونی، برای تعدیل خسارت وارده به فعالان عرصه تعاون و در نتیجه حفظ ثبات اقتصادی کشور.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=224052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.