افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

قیمت بلیط هواپیما تهران نوروزی

  • کد خبر : 223588
قیمت بلیط هواپیما تهران نوروزی

به گزارش بازار، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تقاضای مسافران برای خرید بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی افزایش یافته است، این در حالی است که تحقیقات میدانی حاکی از آن است که بلیط در بسیاری از مسیرها به ویژه مسیرهای داخلی و زیارتی وجود دارد. مسیرها در دسترس نبوده و این […]

به گزارش بازار، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تقاضای مسافران برای خرید بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی افزایش یافته است، این در حالی است که تحقیقات میدانی حاکی از آن است که بلیط در بسیاری از مسیرها به ویژه مسیرهای داخلی و زیارتی وجود دارد. مسیرها در دسترس نبوده و این موضوع مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کرده است، زیرا همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان استقبال مسافران از زیارت افزایش می‌یابد، اما بر اساس بررسی‌های انجام شده تعداد پروازها کاهش یافته است و به همین دلیل است. از سوی دیگر، بازار سیاه در این بخش، بلیط هواپیما نجف بین 8 تا 10 میلیون تومان به فروش می رسد.

به گفته برخی از مسافران، برخی از بلیت های نجف در این تور گنجانده شده است که باعث شده قیمت بلیت به بیش از 20 میلیون تومان برسد.

صالحی یکی از متقاضیان پرواز عتبات در این خصوص با بیان اینکه تقریبا هر سال در ایام نوروز و رمضان به نجف و کربلا سفر می کرد، گفت: نمی گویم در این ایام همیشه قیمت بلیط ارزان بوده است. . سال، اما منطقی بود، اما در حال حاضر قیمت بلیت ها بسیار افزایش یافته و به نرخ های حدود 8 تا 10 میلیون تومان برای سفر به نجف رسیده است، در حالی که کرایه منطقی در سال های اخیر حدود 6 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: هنگام مراجعه به آژانس ها و استعلام قیمت بلیط هواپیما به نجف گفته می شود که بسیاری از آنها در تور گنجانده شده است و اگر بلیط خالی بخواهیم گاهی تا 9 میلیون تومان هم می رسد.

این اتفاق ناگوار در بازار بلیت هواپیماهای خارجی، هادیان فر، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی را بر آن داشت تا در اطلاعیه ای از ممنوعیت فروش بلیت هواپیمای چارتر در طرح سفر نوروزی 1403 خبر دهد.

بر اساس این ابلاغیه معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به سازمان هواپیمایی کشوری، فروش بلیت هواپیمای چارتر در ایام نوروز از تاریخ 3 اسفند 1302 تا 26 فروردین 1303 برای پروازهای داخلی از مبدا تمام می شود. – پروازهای مقصد و بین المللی به ویژه در نجف ممنوع است.

ضمناً فروش بلیت باید بر اساس قیمت های مصوب اردیبهشت ماه سال جاری باشد.

در این اطلاعیه از سازمان هوانوردی خواسته شده است این مصوبه را به شرکت های هواپیمایی ابلاغ و برای اجرای آن نظارت لازم را از سوی این سازمان انجام دهد.

در همین حال معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص فروش بلیت با نرخ مصوب اردیبهشت ماه سال جاری تاکید کرد: چند ماه است که برخی شرکت های هواپیمایی (شرکت های خصوصی) در مسیرهای خارجی به ویژه در نجف اقدام به گران فروشی کرده اند. ، بی توجهی به هشدار سازمان هوانوردی.

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بلیط هواپیماهای خارجی و خارجی قیمت مصوب ندارد و بر اساس نرخ ارز و پیک مسافرتی و برای روز تعیین می شود. نوروز سازمان هواپیمایی کشوری نظارت خود را افزایش می دهد.» اما بلیت نوروزی هواپیما در مسیرهای خارجی از جمله نجف قیمت مصوبی ندارد و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

وی با بیان اینکه برخی هزینه ها در پروازهای نجف تاثیر زیادی بر قیمت بلیت دارد، اظهار کرد: عوارض فرودگاه نجف بسیار بالاست و در برخی از ایام مانند اربعین این هزینه ها افزایش می یابد، بنابراین این امر باعث افزایش هزینه های بلیت می شود. تاثیر بالا.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت پروازهای خطوط داخلی در ایام نوروز نیز گفت: نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر پروازهای داخلی به ویژه در ایام نوروز بسیار افزایش می یابد و به هیچ وجه با تخلفات ایرلاین ها و آژانس های مسافرتی مواجه نمی شود. در رزرو بیش از حد از ما کلاهبرداری نمی شود و با اخطار و جریمه ادامه می دهیم و تا مرحله حذف مسیرهای پروازی آنها پیش می رویم.

این در حالی است که مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، خط و نشانی برای شرکت های هواپیمایی پرفروش و معوقه کشیده و به آنها هشدار داده است که در صورت عدم همکاری ایرلاین ها در صدور بلیت، مجوز آنها لغو می شود.

مهرداد بذرپاش با تاکید بر اینکه رای دیوان عدالت در مورد قیمت بلیت متوقف شده است، افزود: برخی از ایرلاین ها به تعلیق این حکم اعتنایی نکردند و بر خلاف مقررات قانون مدنی سازمان هواپیمایی، بلیت هواپیماهای داخلی را افزایش دادند. بازرسی و نظارت آن را انجام دهد.

وی افزود: در حال حاضر سوخت جت با قیمت لیتری 600 تومان به شرکت های هواپیمایی فروخته می شود که در مقایسه با بنزین 1500 تومانی سهم بسیار کمی از بازار را به خود اختصاص می دهد. چندی پیش بحث افزایش قیمت سوخت جت در دولت مطرح شد و دولت به احترام نظر وزارت راه، شهرسازی و رفاه مردم این طرح را لغو کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت های هواپیمایی باید به طور کامل مقررات را رعایت کنند، گفت: عزم این وزارتخانه و خواسته ما از سازمان هواپیمایی کشوری این است که سفته بازی و واسطه گری در بلیط هواپیما به حداقل برسد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه دولت به ویژه سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی بر پرهیز از رزرو بیش از حد و ارائه بلیت هواپیما با نرخ مصوب تاکید دارند و برای شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای خارجی محدودیت ایجاد کرده‌اند. شرکت های هواپیمایی امیدواریم با نزدیک شدن به پایان سال نظارت ها در این زمینه هر چه زودتر افزایش یابد تا مسافران نوروزی و زائران عتبات با سهولت بیشتری نسبت به خرید بلیط اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.