افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

اعلام تحدید ایران در مورد برخی از بندهای قطعنامه صادر شده در نشست جده – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 223365
اعلام تحدید ایران در مورد برخی از بندهای قطعنامه صادر شده در نشست جده – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسین امیر عبداللهیان در جلسه قبل شگفت انگیز شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی به درخواست جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، فلسطین و اردن در 15 مارس 1402 در جده-عربستان سعودی تشکیل شد. در سند قطعنامه نهایی جلسه قبل شگفت انگیز هیات وزیران موضوعاتی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسین امیر عبداللهیان در جلسه قبل شگفت انگیز شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی به درخواست جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، فلسطین و اردن در 15 مارس 1402 در جده-عربستان سعودی تشکیل شد.

در سند قطعنامه نهایی جلسه قبل شگفت انگیز هیات وزیران موضوعاتی چون آتش بس فوری و کامل، توقف تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و ایجاد گذرگاه های امن برای ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و از اقدام مدعیان حقوق بشر در حمایت از آن ابراز تاسف کرد. تجاوزات رژیم صهیونیستی با تاکید بر اطلاع رسانی صحیح بر اساس قطعنامه های این نشست. اخیراً افسران اطلاع رسانی این سازمان از اقدام آفریقای جنوبی و انتصاب موقت دیوان بین المللی دادگستری، همکاری سیاسی، فنی و حقوقی کشورها برای پیگیری و ارجاع پرونده جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی کیفری استقبال کردند. درخواست برای درج نام رژیم اشغالگر در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان، تشکیل و فعال سازی واحد حقوقی و رسانه ای سازمان همکاری اسلامی برای مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی، تحریم صادرات سلاح. مهمات به رژیم اشغالگر، وادار کردن دبیرکل سازمان به تعامل با اعضای دائمی شورای امنیت و مسائل دیگر به عنوان مهمترین تصمیمات مطرح شد. گرفته شده

اعلام حفاظت برو

هیئت جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی رسمی ضمن تاکید بر مواضع اصولی ایران در قبال مسئله فلسطین، نکات زیر را بیان کرد: حفاظت وی به بندهایی از قطعنامه تسلیم شد. هیئت ایرانی شرکت کننده در نشست فوق الذکر. شگفت انگیز شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در تاریخ 15 مارس 1402 (5 مارس 2024) در مورد تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در جده پادشاهی عربستان سعودی، درخواست ثبت رسمی آن را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. حفاظت خود در رابطه با قطعنامه اتخاذ شده در جلسه قبلی شگفت انگیز هیأت وزیران سازمان همکاری اسلامی اعلام می کند: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مفاد قطعنامه اجلاس اضطراری شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی به منزله به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نیست. رژیم اسرائیل تحت هر عنوان و به هر شکلی. جمهوری اسلامی ایران به عمل اعتقاد قوی دارد جنایی رژیم صهیونیستی تمامی فلسطینیان در سرزمین های اشغالی فلسطین را تحت تأثیر قرار داده است. بنابراین در هر فرآیند تصمیم گیری گرفتن یا اقدامات سیاسی و دیپلماتیک در مورد چگونگی رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی، نظرات و امیدهای همه مردم و گروه های فلسطینی مورد توجه قرار گیرد.

جمهوری اسلامی ایران مواضع اصولی خود را در خصوص تنها راه حل موثر یعنی صلح تکرار می کند. آمیز و اقدام برای ایجاد صلح پایدار در فلسطین تاکیدی بر ابتکار ثبت شده ایران در سازمان ملل برای برگزاری همه پرسی ملی در مورد سرزمین فلسطین با مشارکت همه فلسطینی های داخل و خارج از آن سرزمین است. هیئت جمهوری اسلامی ایران متن را از دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی درخواست کرد حفاظت ایران باید به طور کامل در گزارش نهایی این نشست منعکس شود و در اختیار همه کشورهای عضو قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.