افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

400 هزار اصله نهال حرا در سواحل شهرستان دیر کاشته می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 223357
400 هزار اصله نهال حرا در سواحل شهرستان دیر کاشته می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا منصوری سه شنبه شب در نشست مسئولین شهرستان دیر در دبیرستان شریعتی بردستان اظهار داشت: منابع طبیعی اساس زندگی و توسعه پایدار است و هر گونه توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حفظ منابع طبیعی است. تا آن زمان، این مهم است. اگر آن را نهادینه نکنیم نمی توانیم به پیشرفت […]

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا منصوری سه شنبه شب در نشست مسئولین شهرستان دیر در دبیرستان شریعتی بردستان اظهار داشت: منابع طبیعی اساس زندگی و توسعه پایدار است و هر گونه توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حفظ منابع طبیعی است. تا آن زمان، این مهم است. اگر آن را نهادینه نکنیم نمی توانیم به پیشرفت مطلوب برسیم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر افزود: با توجه به توسعه صنعتی که از ضروریات پیشرفت است، در عین حال باید در حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم.

وی ادامه داد: درختان کارخانه های تولید اکسیژن هستند و یکی از اهداف درختکاری تثبیت کربن موجود در هوا و تولید اکسیژن است.

منصوری درباره فواید کاشت درخت گفت: درختکاری در ایجاد پناهگاه حیات وحش، حفاظت از حیات وحش، تولید الوار و دامپروری نقش بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: در موضوع ریزگردهای ناشی از فرسایش خاک و سطح آب زیرزمینی و جاری شدن سیل در اثر تغییرات اقلیمی و هواشناسی یکی از وظایف اجرای طرح های آبخیزداری است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دیر با اشاره به برنامه کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور خاطرنشان کرد: سهمیه امسال استان تولید 3 میلیون اصله نهال بوده که یک سوم آن یک میلیون اصله درخت جوان در نهالستان است. . بردخون تولید می شود.

وی افزود: با توجه به آب و هوا و سواحلی که داریم و طبق تحقیقات بین المللی درخت هارا بالاترین میزان تثبیت کربن و تولید اکسیژن را در میان گونه‌های درختی که دو تا سه ماه پیش کاشته شده‌اند، دارد. هارا با کمپین های مختلف و همکاری نهادها و ادارات در سواحل شهر آغاز شده است.

منصوری با بیان اینکه تعهد شهرستان دیر کاشت 700 هزار اصله نهال در سال جاری است، گفت: 400 هزار اصله نهال هارا در سواحل شهر به ویژه در منطقه. بردخون کاشته می شود که نقش مهمی در ایجاد منطقه گردشگری دارد. بین 250 تا 300 هزار اصله نهال درخت دیگر نیز در این شهرستان کاشته شده است.

وی از آغاز جنگل کاری 72 هکتار با همکاری شهرداری و شورای بردستان خبر داد و گفت: برای رفع مشکل آب این منطقه 72 هکتاری تلاش می کنیم.

منصوری یادآور شد: در بحث صیانت از زمین و مسکن پول و در پیگیری پرونده های قضایی امسال 775 هکتار به ارزش 29 میلیارد تومان به نفع منابع طبیعی و 45 هکتار علیه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رای صادر شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر گفت: کارگروهی در استان و شهرستان در راستای راهکار است. دخالت اراضی تشکیل می شود که با توجه نقشه های قدیمی و تفسیر عکس های هوایی در جایی قرار می گیرد که کار وجود داشته باشد، تقریبا اکثر پلاک ها را ساخته ایم و افزایش استثنائات در بسیاری از این پلاک ها اتفاق افتاده است، پس از اصلاح نقشه های منابع طبیعی، اسناد و مدارک مردم را انجام خواهند داد. نیز اصلاح شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.