افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

رژیم اسرائیل باید از مجمع عمومی سازمان ملل اخراج شود

  • کد خبر : 223135
رژیم اسرائیل باید از مجمع عمومی سازمان ملل اخراج شود

به گزارش سایت خبریحامیان ولایتبه نقل از ایرنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سخنان خود در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در جده با حضور وزرای امور خارجه کشورهای عضو همکاری اسلامی از کشورهای عضوی که درخواست برگزاری این نشست را پذیرفتند و دبیرکل این سازمان از برگزاری […]

به گزارش سایت خبریحامیان ولایتبه نقل از ایرنا؛


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سخنان خود در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در جده با حضور وزرای امور خارجه کشورهای عضو همکاری اسلامی از کشورهای عضوی که درخواست برگزاری این نشست را پذیرفتند و دبیرکل این سازمان از برگزاری این نشست قدردانی کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: در شرایطی که بار دیگر شاهد ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در رسیدگی به قدیمی ترین و تلخ ترین موضوع بشردوستانه هستیم. بحران در تاریخ معاصر، همفکری کشورهای اسلامی برای یافتن راه‌هایی بسیار ضروری و ضروری است تا اقدام و اقدامات جدی‌تری برای حمایت از مردم فلسطین و کمک به آنها برای برون رفت از وضعیت کنونی این سرزمین انجام دهند.


انتظار از ایالات متحده برای توقف نسل کشی در غزه یک تفکر واهی و یک شوخی دیپلماتیک است.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه به وتوی آمریکا در شورای امنیت و جلوگیری از آتش بس در غزه اشاره کرد و گفت: نشست امروز ما در آستانه ماه مبارک رمضان و در شرایطی است که نسل کشی و وضعیت انسانی در غزه وجود دارد. نوار غزه و جنایات جنگی در کرانه باختری در حال تبدیل شدن به یک فاجعه بی‌سابقه است. مانع تراشی آشکار و عمدی ایالات متحده برای هرگونه اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد برای جلوگیری از جنایات بیشتر رژیم اسرائیل در غزه نشان می‌دهد که اعتماد به ایالات متحده جلوگیری از نسل کشی ادامه دار یک توهم و بیشتر یک شوخی دیپلماتیک است، آنها خودشان همدست و شریک جنایات رژیم اسرائیل هستند و ریختن اشک تمساح و برخی مواضع ظاهراً انسان دوستانه دولتمردان آمریکایی واقعیت را تغییر نمی دهد.

امیر عبداللهیان همچنین گفت: ادامه و نحوه جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی ثابت می کند که این رژیم جنایتکار عمدا سیاست نابودی «ملت فلسطین» را دنبال می کند.

دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه «تلاش این رژیم برای حمله به رفح نیز در همین راستا است»، تصریح کرد: «البته حیف است که مقامات ارشد ایالات متحده آمریکا با مواضع خود عملاً می دهند. چراغ سبز رژیم صهیونیستی برای حمله نظامی به رفح. ایالات متحده فقط می‌گوید مراقب باشید غیرنظامیان بیشتری را نکشید.»


همکاری اقتصادی با تل آویو به معنای همکاری در جنایات صهیونیست هاست

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: بدون تردید هرگونه همکاری اقتصادی با این رژیم و کمک های مالی، نظامی یا سیاسی به معنای همکاری و حمایت عملی از جنایات صهیونیست ها و تسهیل در ادامه اقدامات وحشیانه آنها از جمله نسل کشی فلسطینیان است. در جلسه امروز ضمن حمایت کامل از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم آپارتاید اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری، باید بر قطع کامل هرگونه همکاری با این رژیم و تحریم گسترده تر محصولات تولید شده توسط شرکت های صهیونیست تاکید کنیم.

وزیر امور خارجه ایران خواستار اقدامات عملی و موثر کشورهای اسلامی برای حمایت از فلسطین شد و افزود: در چنین شرایط فاجعه‌باری که ایالات متحده آمریکا و متحدانش مدعی حمایت از حقوق بشر از اقدامات این رژیم مرگبار حمایت عملی کرده‌اند. کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی باید اقدامات عملی قاطع و موثری را برای حمایت از فلسطینی ها انجام دهند، این وظیفه انسانی و اسلامی ما در قبال برادران و خواهران فلسطینی است، جلوگیری از فاجعه جدید علیه ملت فلسطین یک ضرورت کامل و فوری است.

وی با بیان اینکه رویارویی ما با رژیم نامشروع صهیونیستی باید قاطع و موثر باشد، تصریح کرد: در سایه وحدت جهان اسلام، کاخ سفید و این رژیم باید جلوی جنگ و نسل کشی را گرفته و مسیرهای اعزام را بازگشایی کنند. کمک های بشردوستانه به فلسطینی ها در غزه. مجبور به انجام دادن.»


سازمان همکاری اسلامی نباید خود را به محکومیت جنایات اسرائیل محدود کند

امیرعبداللهیان خواستار اتخاذ قطعنامه موثر و اجرای اقدامات موثر سازمان همکاری اسلامی برای توقف کشتار غزه شد و گفت: بدون شک این دوران با همه مصائبش بر ملت مظلوم فلسطین خواهد گذشت. اما در این نبرد نابرابر بین مستضعفان و ستمگران و حمایت از مظلومان و احقاق حقوق آنها، این که چگونه هر کشور به ویژه دولت های اسلامی آمریکایی در مقابله با این بحران و نسل کشی آشکار نقش ایفا خواهند کرد، در تاریخ ثبت خواهد شد. به جای افکار عمومی، آنچه از سازمان همکاری اسلامی انتظار می رود این است که به محکومیت جنایات اشغالگران صهیونیست و تصویب قطعنامه ای مؤثر و کارآمد و اتخاذ تدابیر عینی و مؤثر، اقدامی برای توقف جنایت اکتفا نکند. ، خونریزی و کشتار در فلسطین. سرب.”

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: در حال حاضر آنچه می‌تواند مؤثرترین مهار رژیم جعلی اسرائیل باشد، اقدام قاطع و عملی کشورهای اسلامی برای تحت فشار قرار دادن صهیونیست‌ها از جمله اجرای تحریم‌های بازدارنده و در مورد کسانی است که همچنان در کنار رژیم صهیونیستی هستند. رژیم مذکور در حال تعامل، قطع روابط دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری و اخراج سفرای رژیم مذکور و خروج سفرای خود از فلسطین اشغالی است.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: اکنون به وضوح مشخص شده است که یکی از اهداف خطرناک صهیونیست ها ایجاد فروپاشی اجتماعی و مدنی در غزه و از بین بردن تمام آثار زندگی و هویت فلسطینی ها در این منطقه و اخراج ساکنان غزه و غرب است. به کشورهای همسایه». وی افزود: در این راستا باید به تلاش های فریبکارانه و ظاهرا موجه برای «انتقال داوطلبانه» فلسطینی ها و امثال آن پایان داد، باید بسیار هوشیار باشیم زیرا عملاً این روش دیگری برای انتقال اجباری ساکنان غزه است کرانه باختری به کشورهای عربی همسایه.


رژیم صهیونیستی اساساً با هویتی به نام دولت فلسطین مخالف است

وی در ادامه گفت: مواضع و تصمیمات اخیر کابینه رژیم جعلی صهیونیستی و کنست در خصوص مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطین نیز به وضوح چهره و ماهیت شنیع این رژیم را آشکار کرد و نشان داد که این رژیم اساسا دارای هویت است. دولت فلسطین مخالف است و به چیزی جز نابودی کامل فلسطین و محو هویت فلسطینی نمی اندیشد.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: ما معتقدیم که مردم فلسطین به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین حق تصمیم گیری در مورد سرنوشت و آینده خود را دارند و هیچ طرفی نمی تواند اراده و برنامه های سیاسی خود را از بیرون به آنها تحمیل کند. آینده غزه و تمام فلسطین باید توسط مردم فلسطین در چارچوب توافق فلسطین و فلسطین و بدون دخالت و تحمیل خارجی تعیین شود. بدون در نظر گرفتن این واقعیت و تعهد واقعی برای تحقق حق مسلم ملت فلسطین در تعیین سرنوشت، هر طرح و ابتکاری محکوم به شکست خواهد بود.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که تنها روش عملی مبتنی بر مبانی سالم انسانی، اخلاقی، عقلانی، دموکراتیک و قانونی پذیرفته شده در جهان، برگزاری رفراندوم در میان ساکنان اصیل فلسطین اعم از مسلمانان، یهودیان و مسلمانان است. مسیحیان باید تاکید کنم که جغرافیای فلسطین یک کل به هم پیوسته و اجزای آن جدایی ناپذیر است. محکوم به شکست و غیرقابل اجراست بدون شک اداره آینده غزه باید توسط مردم فلسطین تعیین شود.


این حق مردم فلسطین است که در مورد غزه پس از جنگ تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: برخلاف برخی طرح‌های پیشنهادی در خصوص مدیریت پس از جنگ غزه، تصمیم‌گیری و اقدام در این زمینه حق ملت فلسطین و گروه‌های فلسطینی فعال در صحنه است و در این زمینه نیاز است. به مذاکرات فلسطین و فلسطین توجه کنید و احترام بگذارید. ما توافقات به دست آمده توسط آنها را برجسته می کنیم.”

وی همچنین گفت: ما جنبش‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش آزادی‌بخش حماس را در مقابله با اشغالگری، جنبشی می‌دانیم که ریشه در مردم فلسطین دارد.

امیر عبداللهیان ادامه داد: اقدامات رژیم صهیونیستی در جداسازی شمال نوار غزه از جنوب، استفاده از گرسنگی برای اجبار مردم به حرکت از شمال غزه، جلوگیری از بازگشت مردم به مناطق مسکونی خود در مرکز و شمال و جلوگیری از سازمان ملل سازمان‌های امدادی از دسترسی به همه ساکنان غزه، به شدت محکوم کردند

عالی ترین دیپلمات کشورمان تاکید کرد: این یک آزمون تاریخی برای سازمان همکاری اسلامی به عنوان نماد و نماینده کل ملت اسلامی است و باید صریح و جدی باشیم و این جدیت را به وضوح به رژیم صهیونیستی و حامیانش نشان دهیم. همکاری تجاری و سیاسی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی کمترین انتظاری است که مردم مقاوم فلسطین از ما به عنوان دولت های مسلمان انتظار دارند.

وی همچنین گفت: سازمان همکاری اسلامی ضمن قدردانی از اقدام شجاعانه و مسئولانه آفریقای جنوبی در طرح دعوی علیه رژیم اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری، نباید از هیچ گونه اقدامی برای پیگیری این ادعا تا حصول نتیجه دریغ نکند. “.” هر گونه حمایت و همدستی در ارتکاب جنایات سنگین بین المللی، مشارکت در ارتکاب این جنایات تلقی می شود و متضمن مسئولیت بین المللی دولت های حامی و نیز مسئولیت کیفری سران این کشورها است.

امیرعبداللهیان گفت: برای جلوگیری از هرگونه اقدام شیطانی احتمالی رژیم صهیونیستی در عتبات عالیات و علیه نمازگزاران فلسطینی در ماه مبارک رمضان باید اقدامات موثری انجام شود و عواقب چنین اقدام احتمالی نیز باید به یادگار بماند.


گذرگاه رفح باید هر چه سریعتر بازگشایی شود

وزیر امور خارجه ایران در پایان سخنان خود بر چندین «پیشنهاد عملی» در رابطه با وضعیت غزه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان خواستار «اخراج رژیم اسرائیل از برجام و جلوگیری از عضویت این رژیم در سایر سازمان‌های بین‌المللی» شد و گفت: توقف فوری نسل‌کشی و جنایات جنگی، آتش‌بس دائمی و توقف فوری ضروری است. جنگ و خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به میزان لازم به تمام مناطق نوار غزه بدون قید و شرط، مستمر و فوری.

این دیپلمات ارشد ایرانی در ادامه پیشنهادات خود گفت: باید بلافاصله شرایط اسکان موقت برای کسانی که خانه های خود را از دست داده اند فراهم شود، بیمارستان ها و مراکز درمانی در سراسر نوار غزه برای مجروحان و مجروحان شدید به ویژه کودکان ایجاد و تجهیز شود. و زنان برای درمان بیشتر به خارج از فلسطین منتقل می شوند، به عنوان یک اقدام فوری و ملموس، گذرگاه رفح باید در اسرع وقت با همکاری دبیرکل سازمان ملل به طور کامل بازگشایی شود تا شرایط لازم برای شروع فوری این عملیات فراهم شود. بازسازی (ویرانی نوار غزه) سرزمین فلسطین.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.