افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

محل مالیات های دریافتی را می توان به طور دقیق و شفاف شناسایی کرد.

  • کد خبر : 222828
محل مالیات های دریافتی را می توان به طور دقیق و شفاف شناسایی کرد.

به گزارش بازار، سازمان امور مالی کشور برای تنویر افکار عمومی درباره مقاله انتقادی ۲۴ اسفند روزنامه اعتماد با عنوان «محدودیت در اخذ مالیات» توضیحاتی ارائه کرده است. در پاسخ به مقاله ارائه شده در روزنامه اعتماد، ابتدا باید به این نکته توجه کرد که مالیات پرداختی مودیان در کجا هزینه می شود و سپس […]

به گزارش بازار، سازمان امور مالی کشور برای تنویر افکار عمومی درباره مقاله انتقادی ۲۴ اسفند روزنامه اعتماد با عنوان «محدودیت در اخذ مالیات» توضیحاتی ارائه کرده است.

در پاسخ به مقاله ارائه شده در روزنامه اعتماد، ابتدا باید به این نکته توجه کرد که مالیات پرداختی مودیان در کجا هزینه می شود و سپس به کل درآمد مالیاتی پرداخته می شود. امروزه مالیات منبع درآمد پایداری برای تامین مالی مخارج عمومی در جامعه است. محل مالیات های دریافتی به طور دقیق و واضح در قوانین کشور به ویژه در قوانین بودجه سنواتی قابل شناسایی است. به عنوان مثال در ده ماهه امسال بیش از 100 هزار میلیارد تومب درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری ها و ادارات کل امور عشایری اختصاص یافته و صرف عمران و آبادانی شهرها شده است. و شهرهای کشور همچنین در همین مدت 27 میلیارد تومان از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت و بیش از 7 میلیارد تومان از درآمد حاصل از همین محل به حوزه سلامت و ورزش پرداخت شده است.

به طور کلی، علاوه بر پرداخت حقوق کارکنان دولتی و بازنشستگان، از مالیات برای تامین نیازهای اجتماعی و حمایت از منافع عمومی مانند سلامت، ورزش، امنیت و مدیریت شهری استفاده می شود. علاوه بر این، مالیات یکی از منابع تامین مالی بودجه عمرانی کشور است که صرف ایجاد راه ها و بزرگراه های شهری و بین شهری، ساخت بیمارستان ها و مانند آن می شود. لازم به ذکر است که این موضوع در تمامی نظام های اقتصادی جهان پذیرفته شده است که درآمدهای مالیاتی منبع منطقی و بهینه تامین مالی مربوط به ارضای نیازهای اجتماعی و حمایت از منافع عمومی و همچنین ساخت و ساز و تکمیل است. از طرح ها و پروژه های عمرانی

دلیل اصلی اخذ مالیات، کسری بودجه یا کاهش منابع دولتی نیست، بلکه هدف اصلی دولت سیزدهم، عزم راسخ برای ارائه سطح بالاتری از کیفیت زندگی به عموم مردم و تمام تلاش این دولت است. ما باید تضمین کنیم که این درآمدهای مالیاتی از جایی حاصل شود که شفافیت ایجاد کند و با فرار فرار کند.

در پایان لازم به ذکر است که طبق اصل 51 قانون اساسی هیچ مالیاتی جز به موجب قانون وضع نمی شود لذا کلیه مالیات های وضع شده بر مودیان دقیقاً مطابق قوانین مصوب نمایندگان محترم مجلس است و دولت می تواند وصول نماید. مالیات از منابعی که به صراحت در قانون تاکید نشده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.