افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

تاریخ دفاع مقدس باید برای آیندگان ثبت شود.

  • کد خبر : 222581
تاریخ دفاع مقدس باید برای آیندگان ثبت شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات; سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره سراسری انتخاب کتاب سال دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است. در گذشته به فرماندهانمان افتخار می‌کردیم و امروز به هزاران جانباز افتخار می‌کنیم و فداکاری کرده‌ایم […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات; سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره سراسری انتخاب کتاب سال دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است. در گذشته به فرماندهانمان افتخار می‌کردیم و امروز به هزاران جانباز افتخار می‌کنیم و فداکاری کرده‌ایم که هر کدام از خاطراتشان صفحه‌ای ارزشمند از تاریخ است.

وی تبیین و حفظ این خاطرات را جلوگیری از تحریف تاریخ دانست و افزود: هنوز بسیجیان و رزمندگان زیادی هستند که خاطرات زیادی از ایثارگری خود دارند و بسیاری از آنها هنوز گمنام هستند و همه دلسوزان، ناشران و نهادها. ما باید وارد این موضوع شویم تا فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی همیشه در ملت ما زنده باشد، زیرا این فداکاری ها مختص دوران دفاع مقدس نیست. اگر بخواهیم روایت دست اول رزمندگان را ارائه کنیم، باید به این امر تسریع کنیم، مهربانی، شفقت و جنبه های مختلف شخصیت و شجاعت آنها و ترس مفهومی در فرهنگ لغت آنها نداشت، آنها حرکت کردند در حالی که او دشمن بود. آتش شدید بود و آنها در حال دفاع بودند. امر مقدس خود را نشان داد.

حسینی ادامه داد: با ثبت این خاطرات توسط نویسندگان و داستان نویسان، هر سال ابعاد جدیدی از آن دوران آشکار می شود، زیرا همه چیز فقط در خط مقدم نبوده و در پشت صحنه جنگ ابعاد مختلفی وجود دارد و جزئیات و مشکلات گاهی با افزایش سن بیشتر می‌شوند و فراموش می‌شوند، پس نباید زمان را تلف کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: اگر بخواهیم رزمندگان روایت دست اول را ارائه کنند باید تسریع شود، مهربانی، دلسوزی و ابعاد مختلف شخصیت و شجاعت آنها ثبت شود و ترس مفهومی نداشت. در فرهنگ لغت وی در حالی که آتش دشمن شدید بود و در دفاع مقدس تظاهرات کردند.

وی ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس در شرایط خطر با سربلندی از مبانی و ارزش های اسلامی و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند. درایت، نوآوری و ریسک پذیری آنها، غافلگیری دشمن، صداقت و فداکاری و فرهنگ مقاومت که امروز حتی در غزه نیز خود را نشان داده است، مواردی است که در تاریخ نباید فراموش شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به برخی رزمندگانی که نمی خواهند خاطرات خود را تعریف کنند، این اقدام را توصیه کرد و تاکید کرد: این موضوع شخصی نیست، این خاطرات باید در تاریخ ثبت شود تا آیندگان این فرهنگ را زنده نگه دارند.

اختتامیه بیست و یکمین جشنواره انتخاب کتاب برتر سال دفاع مقدس با حضور نویسندگان، شاعران و بستگان شهدا در اتاق خلیج فارس موزه دفاع مقدس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.