افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

نباید اجازه دهیم کارخانه ها و کارگاه ها باعث آلودگی محیط زیست شود.

  • کد خبر : 222386
نباید اجازه دهیم کارخانه ها و کارگاه ها باعث آلودگی محیط زیست شود.

به گزارش رکنا، ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز (سه شنبه) در آیین روز «درختکاری» با کاشت نهال در محوطه دفتر ریاست جمهوری، این روز را نمادی از اهمیت کاشت درختان، حفاظت از آنها، ایجاد و حفظ فضای سبز دانست و اظهار کرد: روز درختکاری بهانه ای است برای یادآوری ضرورت توجه به […]

به گزارش رکنا، ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز (سه شنبه) در آیین روز «درختکاری» با کاشت نهال در محوطه دفتر ریاست جمهوری، این روز را نمادی از اهمیت کاشت درختان، حفاظت از آنها، ایجاد و حفظ فضای سبز دانست و اظهار کرد: روز درختکاری بهانه ای است برای یادآوری ضرورت توجه به درختکاری و حفاظت از درختان و فضای سبز برای ایجاد فضا و هوا و محیط سالم و در نتیجه فضایی با نشاط و مفرح برای مردم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصاً حسن کاشت نهال در روز درختکاری و اهمیت و ارزش آن را در عمل به همه ما یادآوری و آموزش دادند، افزودند: اهمیت توجه به محیط زیست و فضای سبز در آموزه های اسلام نیز مورد توجه است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز تهران که توسط شهرداری تهران در حال پیگیری است، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و هکتارها زمین به ویژه در شهر تهران که همچنین تحت تأثیر معضل آلاینده ها، درختکاری شده و به فضا تبدیل شده است.» سبز شده است طرح کاشت یک میلیارد درخت نیز از سوی دولت برنامه ریزی و ابلاغ شده است و اگرچه مسئولیت مرکزی این امر بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، اما همه دستگاه ها در کشور و استان های مختلف باید به صورت مسئولانه عمل کنند. و شیوه جدی اجرای آن. طرح.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب جنگل ها و آلودگی هوا گفت: توجه به حفاظت از محیط زیست یکی از خواسته های توسعه است و همانطور که در قانون اساسی ما توسعه تابع حفاظت از محیط زیست است. به هیچ وجه نباید اجازه دهیم که ساخت کارخانه ها و کارگاه ها باعث آلودگی و آسیب به محیط زیست و ایجاد خطر و آسیب برای مردم شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه سیاست ها و اقدامات حفاظت از محیط زیست باید در تمامی عرصه های آبی، زمینی و جنگلی و امثال آن به دقت رعایت شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه مسئولان ادارات مختلف و مردم اقدامات جدی برای حفظ محیط زیست از جمله کاشت درخت انجام دهند. و سایر اقداماتی که می تواند به سلامت فضا و محیط زیست جامعه کمک کند باید با جدیت دنبال شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.