افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

جزیره تنب به شهری بزرگ تبدیل شد.

  • کد خبر : 222194
جزیره تنب به شهری بزرگ تبدیل شد.

آفتاب نیوز: محمدجواد خجسته بعدازظهر دوشنبه با اعلام این خبر افزود: طبق بررسی های انجام شده روستاهای شمیل و تنب بزرگ در محدوده هیچ شهرستانی قرار ندارند بنابراین اعلام شده است که به شهرستان بدون مانع تبدیل می شود. . وی با اشاره به اینکه روستای جزیره تنب بزرگ نیز ظاهر بافت شهری دارد، گفت: […]

آفتاب نیوز:

محمدجواد خجسته بعدازظهر دوشنبه با اعلام این خبر افزود: طبق بررسی های انجام شده روستاهای شمیل و تنب بزرگ در محدوده هیچ شهرستانی قرار ندارند بنابراین اعلام شده است که به شهرستان بدون مانع تبدیل می شود. .

وی با اشاره به اینکه روستای جزیره تنب بزرگ نیز ظاهر بافت شهری دارد، گفت: همچنین امکانات و خدمات روستای جزیره تنب بزرگ شامل ساختمان بخشداری، بیمارستان ندسا، بهداشت، مراکز آموزشی، کتابخانه عمومی، مرکز فرهنگی مذهبی است. مسجد پنج باب پارک و فضای سبز، پایگاه مقاومت بسیج، سالن ورزشی چند منظوره، زمین فوتبال چمن مصنوعی و خاکی، زمین والیبال ساحلی، شبکه برق و مرکز مخابرات است.

شهر بوموسی که در گذشته با نام ابوموسی شناخته می شد از 6 جزیره بوموسی، سیری، تنب بزرگ، تنب کوچک، فارور بزرگ و فارو کوچک تشکیل شده است و مرکز آن جزیره 12 کیلومتر مربعی بوموسی است. در 75 کیلومتری جنوب بندرلنگه و 222 کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی در نزدیک ترین فاصله به تنگه استراتژیک هرمز قرار دارند که یکی از مهم ترین تنگه های بین المللی است و خلیج فارس را به دریای عمان و اقیانوس هند متصل می کند.

خجسته با اشاره به بهسازی قطعه شمیل این شهرستان نیز یادآور شد: حدود 80 درصد طرح رانندگی روستایی شمیل اجرا شده و از سیمای شهری خوبی برخوردار است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخاباتی و کشوری استانداری هرمزگان تصریح کرد: امکانات و خدمات دهیاری بخش شامل بخشداری، دفتر شورای اسلامی و روستایی، دفتر شورای حل اختلاف، ناحیه مقاومت بسیج و کلانتری. ، خانه بهداشت، پست بانک، اداره پست و مخابرات روستایی. ، مدارس آموزشی، چند مسجد، آرامستان، شرکت تعاونی روستایی و تعداد قابل توجهی اتحادیه.

جزیره تنب شهر شد.

شمیل در شمال شرقی استان هرمزگان و حد فاصل شهرستان های میناب و بندرعباس و در 80 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و بیشتر ساکنان این منطقه به کشاورزی و دامداری اختصاص دارند.

رودخانه های پرآب، چشمه ها و آبشارهای نیان و پشتکوه، سد شمیل و حتی قلعه شمیل رایج و خاص است و همه ساله گردشگرانی از سراسر کشور به این منطقه سفر می کنند.

ولسوالی شمیل از ترکیب ولسوالی شمیل و حسنلنگی ایجاد شده و مرکز این ولسوالی روستای شمیل می باشد.

وزیر کشور در تاریخ 12 آذر 1398 با انعکاس مصوبه هیأت وزیران، راه اندازی بخشداری شمیل در شهرستان بندرعباس را رسماً اعلام کرد. با پیگیری های انجام شده از سوی استانداری هرمزگان از طریق وزارت کشور و موافقت هیئت حاکمه، روستای شمیل از توابع شهرستان بندرعباس به بخشداری ارتقا یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.