افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

بیانیه ارتش مصر درباره ارسال کمک های هوایی به غزه – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 222099
بیانیه ارتش مصر درباره ارسال کمک های هوایی به غزه – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیهنیروهای مسلح مصر طبق دستور عبدالفتاح به حمل و نقل هوایی برای انتقال کمک به ساکنان غزه ادامه می دهند. السیسی رئیس جمهور این کشور اعلام کرد. در بیانیه نیروهای مسلح آمده است: نیروی هوایی از طریق هوا به شمال غزه کمک های غذایی ارسال کرده است و […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیهنیروهای مسلح مصر طبق دستور عبدالفتاح به حمل و نقل هوایی برای انتقال کمک به ساکنان غزه ادامه می دهند. السیسی رئیس جمهور این کشور اعلام کرد.

در بیانیه نیروهای مسلح آمده است: نیروی هوایی از طریق هوا به شمال غزه کمک های غذایی ارسال کرده است و این امر با همکاری نیروی هوایی امارات متحده عربی رخ داده است.

در این بیانیه هدف از این کمک ها کاهش بحران جدی انسانی و اوضاع نابسامان غزه است.

در روزهای اخیر بحث ارسال کمک های هوایی به نوار غزه و به ویژه منطقه محاصره شده شمال غزه داغ شده و برخی از کشورها از جمله اردن و آمریکا که روابط خوبی با رژیم صهیونیستی دارند. اقدام کرده اند. رهبری در ارائه این کمک ها به مردم غزه.

در روزهای اخیر برخی از محموله های کمک به دریا ریخته شد و برخی دیگر در شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه فرود آمد اما در نهایت بخشی از آن به دست مردم غزه رسید.

اسماعیل ثابت ها از این نظر مدیر کل دفتر رسانه ای غزه می گوید دریافت این کمک های هوایی بسیار خطرناک است و گاهی ممکن است عده ای جان خود را برای رسیدن به این کمک ها از دست بدهند. برخی از این محموله ها در دریا فرود آمد، برخی دیگر در نزدیکی دیوار امنیتی و برخی در سرزمین های اشغالی فرود آمدند. وی کمک های زمینی را بهترین راه برای کمک رسانی به غزه دانست.

خلیل شاهین، مدیر برنامه های مرکز مطالعات سیاسی و استراتژیک فلسطین، معتقد است رژیم صهیونیستی با اجازه دادن به این پروازها برای ارسال کمک های هوایی، اهداف متعددی را دنبال می کند. ابتدا کمک هوایی ارسال کنید و هلی برن محموله های کوچک مواد غذایی به مردم غزه فشار بر کابینه نتانیاهو را برای بازکردن گذرگاه ها یا اجازه ارسال کمک های بشردوستانه به غزه کاهش می دهد.

دوم، کمک های هوایی نمی تواند فشار گسترده ناشی از سیاست گرسنه نگه داشتن مردم غزه را از بین ببرد. به عنوان مثال، ایالات متحده به همراه اردن تنها 35000 وعده غذایی به مردم غزه تحویل داده است. در همین حال، بیش از 670 هزار شهروند شمال غزه به هیچ گونه کمک های بشردوستانه دسترسی ندارند.

ثالثاً، ارائه این کمک‌ها باعث کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی برای تأمین سایر نیازهای اساسی مردم غزه از جمله تأمین سوخت برای تأسیس بیمارستان‌ها و تأمین نیازهای پزشکی و بهداشتی می‌شود. چهارم اینکه بالگرد بیا کمک‌های بشردوستانه به غزه را می‌توان توجیهی برای رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه دانست و تل‌آویو می‌تواند مدعی اجرای اقدامات موقتی باشد که دیوان حکم داده است.

پنجم، ادامه این کمک ها در راستای مقدمه رژیم صهیونیستی برای جداسازی شمال غزه از جنوب این منطقه و انجام عملیات زمینی گسترده در این منطقه امکان پذیر است. رافا باشد و به همین ترتیب گام رافا این موضوع در صورت شکست کامل، بحران انسانی غزه را با عوارض جدیدی مواجه کرده و ارتباط منطقه جنگ زده غزه را با سایر نقاط جهان به کلی قطع خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.