افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

افزایش راندمان نیروگاه به 39.2 درصد. پایان تعمیرات نیروگاه در اردیبهشت

  • کد خبر : 221723
افزایش راندمان نیروگاه به 39.2 درصد.  پایان تعمیرات نیروگاه در اردیبهشت

بازار؛ گروه آب و انرژی: ناصر اسکندری معاون تولید شرکت انرژی حرارتی در جلسه ای در حاشیه بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی با بیان اینکه جزو 5 تولیدکننده توربین در دنیا هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون در مناقصه شرکت می کنیم و ما 91 درصد قطعات را خودمان تولید می کنیم. وی با بیان اینکه از […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: ناصر اسکندری معاون تولید شرکت انرژی حرارتی در جلسه ای در حاشیه بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی با بیان اینکه جزو 5 تولیدکننده توربین در دنیا هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون در مناقصه شرکت می کنیم و ما 91 درصد قطعات را خودمان تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه از نظر ظرفیت نصب شده رتبه نهم دنیا را داریم، گفت: در گذشته از حضور کارشناسان خارجی بهره می بردیم، امروز تنها متخصصان داخلی به تولید و تعمیر قطعات می پردازند.

به گفته اسکندری، تعمیرات نیروگاه ها همه ساله از اوایل مهر تا خرداد هر سال انجام می شود تا آنها را برای تولید حداکثر برق در اوج تابستان آماده کند.

وی افزود: سال گذشته 94 هزار مگاوات تعمیر نیروگاه داشتیم و امسال این رقم به 110 هزار مگاوات رسیده است.

اسکندری با بیان اینکه 56 درصد از تعمیرات 110 هزار مگاواتی نیروگاه های کشور تا تابستان 1403 به آمادگی حداکثری رسیده است، گفت: بیش از نیمی از تعمیرات نیروگاهی تاکنون انجام شده و برنامه ریزی شده است. تعمیرات تا اواسط اردیبهشت به پایان برسد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود سال آینده در ابتدای تابستان گرما داشته باشیم و این گرما از روزهای پایانی اردیبهشت آغاز می شود و به تبع آن باید آمادگی لازم را برای تامین برق با تمام توان داشته باشیم، بنابراین با وجود همه چالش های اقتصادی ، باید تا اواسط اردیبهشت تعمیرات نیروگاه ها را تکمیل کنیم.

از ابتدای دولت تا کنون 38 اتاق در داخل ساخته شده است که مانع از خروج 17.5 میلیون یورو از کشور شده است. اگر این تجهیزات در دسترس نبود باید از کشورهای همسایه وارد می کردیم.

وی با بیان اینکه تابستان 1403 را بدون خاموشی سپری می کنیم، افزود: از ابتدای دولت تاکنون 38 واحد در داخل احداث شده که از خروج 17.5 میلیون یورو از کشور جلوگیری شده است. اگر این تجهیزات در دسترس نبود باید از کشورهای همسایه وارد می کردیم.

۱۴۴۰ میلیاردها تومان پس انداز ارزی در نتیجه داخلی سازی

معاون تولید نیروگاه حرارتی با اشاره به اینکه برای ساخت نیروگاه حرارتی 1.44 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی داشته ایم، تصریح کرد: ایران یکی از بالاترین ضرایب دسترسی نیروگاه های حرارتی را در دنیا دارد. بنابراین میانگین ضریب دسترسی نیروگاه های حرارتی در جهان 95 درصد است، این رقم در تابستان امسال در ایران 98 درصد بوده است.

وی ادامه داد: ایران با ساخت واحدهای جدید نیروگاهی در حال حاضر رتبه نهم جهان را از نظر ظرفیت نصب شده نیروگاهی دارد.

معاون تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه به لطف تکمیل بخش بخار و تبدیل واحدها از سیکل ساده به سیکل ترکیبی نزدیک به 7 هزار مگاوات ظرفیت جدید ایجاد شده است، گفت: تا امروز با ساخت و ساز از واحدهای گرمایشی نیروگاه های گازی و بدون مصرف سوخت اضافی، 2000 مگاوات به ظرفیت تولید حرارتی کشور افزوده شده است.

تولید 2100 مگاوات برق بدون مصرف سوخت.

وی پس از بیان اینکه می توانیم به همه کشورهای همسایه خدمات تعمیر ارائه کنیم، افزود: در دولت سیزدهم 42 نیروگاه جدید، 29 نیروگاه گازی و 13 بخار به بهره برداری رسید.

ظرفیت تولید برق واحدهای بخار 2100 مگاوات می باشد. این میزان تولید در شرایطی اتفاق می افتد که هیچ سوختی در این نیروگاه ها مصرف نمی شود. این امر باعث صرفه جویی 3250 میلیون مترمکعبی در مصرف سوخت شده است

قائم مقام شرکت انرژی حرارتی ظرفیت تولید برق واحدهای بخار را 2100 مگاوات اعلام کرد و افزود: این میزان تولید در شرایطی اتفاق می افتد که هیچ سوختی در این نیروگاه ها مصرف نمی شود. این امر باعث صرفه جویی 3250 میلیون مترمکعبی در مصرف سوخت شده است.

اسکندری ظرفیت نیروگاه های حرارتی در اوایل انقلاب را 3 میلیون و 400 هزار مگاوات اعلام کرد و افزود: این ظرفیت اکنون به 75 هزار مگاوات رسیده است یعنی 15 برابر شده است.

به گفته وی، صنعت برق با وجود تحریم ها، خدمات رسانی به مردم را متوقف نکرده است، زیرا 80 میلیون ناظر فعالیت های آن را دنبال می کنند، این صنعت تا به امروز در حوزه تولید، انتقال و توزیع فعال بوده است، اما غفلت کرده است. صنعت برق موظف به ارائه خدمات باکیفیت به مردم است که البته کارنامه مناسبی در این زمینه دارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت گازرسانی به نیروگاه ها با توجه به سرمای هوا، گفت: همیشه سرلوحه کار مردم بوده است، بنابراین طبیعی است که با افزایش مصرف گاز در منازل، گازرسانی به نیروگاه ها کاهش خواهد یافت.

اسکندری افزود: در حال حاضر مصرف سوخت 16 نیروگاه گازوئیل و مابقی گازوئیل است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=221723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.