افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

رکورد تاریخی قیمت بیت کوین شکسته شد روند بازار همچنان صعودی است

  • کد خبر : 221624
رکورد تاریخی قیمت بیت کوین شکسته شد روند بازار همچنان صعودی است

بازار؛ گروه بین الملل: همانطور که مدت ها پیش پیش بینی می شد، انتشار اخباری مبنی بر آمادگی فدرال رزرو آمریکا برای خروج از سیاست بالا نگه داشتن نرخ بهره بانکی، تأثیر مثبت ملموسی بر بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال گذاشت. از سوی دیگر، عوامل اساسی دیگری مانند قانونی شدن ETF های بیت […]

بازار؛ گروه بین الملل: همانطور که مدت ها پیش پیش بینی می شد، انتشار اخباری مبنی بر آمادگی فدرال رزرو آمریکا برای خروج از سیاست بالا نگه داشتن نرخ بهره بانکی، تأثیر مثبت ملموسی بر بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال گذاشت.

از سوی دیگر، عوامل اساسی دیگری مانند قانونی شدن ETF های بیت کوین و عقب نشینی نسبی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از موضع سرسختانه خود در قبال ارزهای دیجیتال نیز دومین عامل موثر بر بهبود قیمت بیت کوین و غیره بوده است. ارزهای بازار

بیت کوین به مرحله بحرانی می رسد

با شروع هفته معاملاتی در بازارهای جهانی (دوشنبه 13 اسفند)، بیت کوین توانست تاثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال بگذارد و با رسیدن قیمت آن به 6.3800 دلار، در آستانه ثبت رکورد تاریخی است. . قیمت بزرگترین ارز رمزنگاری شده در بازار دیشب حدود 3.25 درصد رشد داشته است (تا زمان نگارش این گزارش) و افزایش حجم اخبار مربوط به آمادگی فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره بانکی در ایالات متحده ایالت ها روند افزایشی فعلی قیمت را هدایت کرده اند.

بیت کوین با موفقیت تمام نقاط مقاومت پیش روی خود را شکسته و وارد مرحله حساسی شده است.

اما نکته مهم اینجاست که بیت کوین با موفقیت تمام نقاط مقاومت پیش روی خود را شکست و وارد مرحله حساسی شد. با این حال، نظارت بر تغییرات ژئوپلیتیک و تنش های سیاسی در جهان برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال بسیار ضروری به نظر می رسد.

سقوط شاخص دلار و رشد بازار ارزهای دیجیتال

یکی از مهم ترین عواملی که به طور مستقیم بر روند بازار ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد، موضوع مهم شاخص دلار است. همانطور که می دانیم شاخص دلار با روند بازار ارزهای دیجیتال رابطه معکوس دارد و به همین دلیل کاهش شاخص دلار مهم ترین عامل افزایش قیمت بیت کوین در بازار محسوب می شود.

همانطور که از نمودار بالا مشخص است، شاخص دلار در کانال 103 قرار دارد که نشان دهنده کاهش شاخص از 21 بهمن ماه است. دقیقا در این بازه زمانی شاهد افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین در بازار بوده ایم. اما این نکته نیز قابل ذکر است که اگر کاهش نرخ سود بانکی در آمریکا آغاز شود، شاخص دلار به روند نزولی خود ادامه خواهد داد و باید شاهد سقوط این شاخص به زیر محدوده 100 باشیم که بر این اساس، روند کاهشی در قیمت ارزهای دیجیتال در بازار باقی خواهد ماند.

تاثیر حرکت مثبت “Chainlink” در بازار فارکس

آلت کوین محبوب و محبوب Chinalink در دور جدید رونق بازار ارزهای دیجیتال از رونق و پیشرفت بسیار خوبی برخوردار شده است. نرخ پیشرفت قیمت، تراکنش ها و حجم بازار Chinalink به حدی رسیده است که به تنهایی یکی از محرک های مثبت بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، روند قیمت Chinalink در سه ماه اخیر کاملا مثبت و صعودی بوده است و به نظر می رسد که قیمت این ارز دیجیتال همچنان جا برای ادامه رشد دارد.

رکورد تاریخی قیمت بیت کوین شکسته شد روند بازار همچنان صعودی است

اما سوال اینجاست که چرا Chinalink پیشرفت قیمت خوبی داشته است و چگونه حرکات شبکه این ارز دیجیتال بر بازار سایر ارزها نیز تاثیر گذاشته است؟ «سرگئی نظروف» موسس و مدیرعامل Chinalink یکی از شناخته شده ترین چهره های سیستم بانکی جهانی است که به دلیل آشنایی با سیستم بانکی پیشنهاداتی را برای بهبود فضای تعامل ارزهای دیجیتال و سیستم بانکی ارائه کرد. که با استقبال خوب سیستم بانکی جهانی نیز مواجه شد.

وی در آخرین اظهارات خود از امکان توکن سازی دارایی های فیزیکی در دسترس بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از طریق سیستم های مبتنی بر بلاک چین خبر داد و پروژه های متعددی را در این راستا آغاز کرده است. با در نظر گرفتن تصویب و قانونی شدن استفاده از وجوه ETF در بورس آمریکا، در نظر دارد چندین پروژه مشابه را برای ایجاد ارتباط بیشتر بین دنیای دارایی های فیزیکی و مجازی اجرا کند.

«سرگئی نظروف» موسس و مدیرعامل ChinaLink معتقد است که با راه اندازی صندوق های متنوع تر، مشابه صندوق های بیت کوین، امکان تبادل دارایی بین موسسات مالی اعتباری و ارزهای دیجیتال افزایش می یابد.

نظروف معتقد است که با راه اندازی صندوق های متنوع تر، مشابه صندوق های بیت کوین، امکان تبادل دارایی بین موسسات مالی اعتباری و ارزهای دیجیتال افزایش می یابد. مجموع حرکات Chinalink منجر به افزایش علاقه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در جهان به دارایی های دیجیتال و پذیرش عرضه اولیه بسیاری از میم کوین ها توسط آنها شده است. موضوعی که تاثیر مستقیم و زیادی بر تحول قیمت سایر ارزهای دیجیتال دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

صبح دوشنبه، قیمت بیت کوین با 0.63 درصد افزایش به 6.3535 دلار رسید و توانست در محدوده بالای محور قیمت یعنی 63256 دلار قرار گیرد. در حال حاضر، مهمترین مقاومت های پیش روی بیت کوین عبارتند از: 64255 دلار، 65204 دلار و 66362 دلار. علاوه بر این، مهمترین نقاط پشتیبانی بیت کوین عبارتند از: 61600 دلار، 60377 دلار و 58864 دلار.

پیش بینی قیمت بیت کوین

از سوی دیگر، نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که شاخص های فنی قیمت مستلزم مراقبت از دارایی ها و پرهیز از حرکات عجولانه به ویژه برای خرید است. این بدان معنی است که برای مثال، اندیکاتور RSI در محدوده 73 قرار دارد، که نشان دهنده قرارگیری احتمالی قیمت بیت کوین در محدوده اشباع بیش از حد است. اندیکاتور MACD نیز در محدوده 94- قرار دارد.

در حال حاضر، ضلع بالای الگوی مثلث 63250 دلار را نشان می دهد که نقطه پشتیبانی آن با متحرک نمایی 50 روزه در 58814 دلار هم تراز است.

در حال حاضر، ضلع بالای الگوی مثلث روی نمودار 63250 دلار را نشان می دهد که نقطه حمایت آن با متحرک نمایی 50 روزه در 58814 دلار همسو شده است. بنابراین در شرایط فعلی اگر قیمت بتواند موقعیت خود را در محدوده بالای 63250 دلار تثبیت کند.

چشم انداز قیمت همچنان صعودی به نظر می رسد. اما همانطور که گفته شد لازم است سرمایه گذاران قبل از ورود به بازار منتظر اصلاح قیمت باشند و سپس اقدام به خرید کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=221624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.