افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

پیشنهادات بانک مرکزی برای ایجاد پیام رسان جایگزین سوئیفت در دستور کار بریکس قرار گرفت

  • کد خبر : 221531
پیشنهادات بانک مرکزی برای ایجاد پیام رسان جایگزین سوئیفت در دستور کار بریکس قرار گرفت

به گزارش بازار، محسن کریمی در اولین نشست وزرای اقتصادی و روسای بانک های مرکزی گروه بریکس در سال 2024 به تشریح پیشنهادات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد سه موسسه بین المللی رتبه بندی اعتباری پرداخت. موسسه مستقل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برجام و همچنین موسسه بین المللی رتبه بندی […]

به گزارش بازار، محسن کریمی در اولین نشست وزرای اقتصادی و روسای بانک های مرکزی گروه بریکس در سال 2024 به تشریح پیشنهادات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد سه موسسه بین المللی رتبه بندی اعتباری پرداخت. موسسه مستقل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برجام و همچنین موسسه بین المللی رتبه بندی اعتباری اعضای گروه بریکس اعلام کرد: این پیشنهادات که از سوی بانک مرکزی به روزنامه رئیس جمهور ارائه شده است. گروه BRICS به تایید هیات مدیره این گروه رسید.

معاون امور بین الملل بانک مرکزی در این نشست که در سائوپائولو برزیل برگزار شد، افزود: پیشنهادات بانک مرکزی در دستور کار اولین نشست وزرای اقتصاد و روسای بانک های مرکزی قرار گرفت. گروه BRICS و جلسات بحث آتی.

وی تصریح کرد: کشورهای عضو بریکس به عنوان قدرت های نوظهور اقتصادی قطعا برای دستیابی به ساختار مالی یکپارچه نیازمند ایجاد «مکانیسم تسویه حساب» در بین خود هستند و ایران نیز می تواند در این زمینه کمک کند.

کریمی با تبریک به همه کشورهای عضو گروه بریکس گفت: دوره گذار کنونی نشان می دهد که ساختارهای نظام های تک قطبی و دوقطبی دیگر برای مدیریت پیچیدگی های این دوران و در واقع تاسیس بریکس کافی نیست. گروه منعکس کننده درک جمعی مشترک ما از این واقعیت است.

معاون بین الملل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم بهره گیری از پیشرفت مستمر اعضای گروه بریکس در زمینه های مختلف به ویژه سرمایه گذاری زیرساختی، تصریح کرد: پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این است که کشورهای عضو بریکس خود را برای ارتقای یکپارچگی مالی بین خود آماده می کنند و این امر می تواند با ایجاد یک «مکانیسم تسویه حساب» و همچنین «کانال های سریع و امن تبادل اطلاعات بانکی بریکس» (پیام رسان های بانکی مستقل سوئیفت) محقق شود. .

وی ادامه داد: معتقدیم در شرایط کنونی بهبود سیستم های مالی و پولی بین المللی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و ساختار کنونی به دلیل کمبودهای چشمگیر اغلب به عنوان ابزار اصلی برای اعمال فشار سیاسی و اقتصادی بر برخی کشورها استفاده می شود. . به همین دلیل، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می کند پتانسیل های موجود برای ایجاد زیرساخت مالی مستقل بررسی شود تا روابط اقتصادی قوی تر بین کشورهای عضو بریکس ایجاد شود.

کریمی با اشاره به پیشنهادات بانک مرکزی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این جلسه مهم با تمامی موضوعات و زمینه های مطرح شده در بحث ها و سخنرانی ها از جمله حوزه های کاری جاری از جمله تمهیدات آماده به کار (CRA)، تبادل اطلاعات اقتصاد کلان موافق است. سیستم (SEMI)، کانال‌های حفاظت سریع اطلاعات BRICS، همکاری در سیستم‌های پرداخت، انتقال مالی، گروه تحقیقاتی فین‌تک و همچنین ایده‌های مرتبط با همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های دیگر مانند “همکاری در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی”. تروریسم» و «رتبه‌بندی اعتباری ملی» اعلام می‌کند که پیشنهادات بانک مرکزی ایران به دستور کار جلسات بریکس اضافه شده است.

معاون بین‌الملل بانک مرکزی تاکید کرد: این بانک خود را متعهد می‌داند تا کشورهای عضو گروه بریکس را در دستیابی به اهداف خود به‌ویژه در دو حوزه «رتبه‌بندی اعتبار ملی» و «همکاری در زمینه مبارزه با پولشویی» متعهد کند. “از پول”. و تامین مالی تروریسم» خاطرنشان کرد و گفت: «رتبه اعتباری ملی» پتانسیل قابل توجهی برای تسهیل تأمین مالی پروژه‌های زیربنایی و عمرانی در بین کشورهای عضو دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز ضرورت توسعه این نظام رتبه‌بندی را مالی می‌داند.

وی گفت: لازمه این کار، شناسایی متقابل رتبه های اعتباری صادر شده توسط موسسات رتبه بندی اعتباری کشورهای عضو بریکس است. بر این اساس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در این زمینه با تمامی ادارات و اعضای گروه بریکس است.

کریمی در خصوص «همکاری با گروه بریکس در زمینه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم» گفت: پیشنهاد مشخص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ایجاد نهاد مستقل مبارزه با پولشویی و مبارزه با پولشویی است. تامین مالی تروریسم سازمان در گروه BRICS در به اشتراک گذاری اطلاعات نظارتی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم موثر باشد. البته این نهاد متشکل از ناظران مالی خواهد بود و تقویت همکاری بین کشورهای عضو بریکس و ناظران مالی را تسهیل خواهد کرد.

معاون بین الملل بانک مرکزی تصریح کرد: به ویژه شاهد بوده ایم که برخی از موسسات شناخته شده در حال حاضر به صورت غیرسازنده بر قوانین و استانداردهایی که اغلب کشورهای غربی تدوین می کنند تکیه می کنند و رویکرد سیاسی و غیراقتصادی بر آنها حاکم است.

وی ارائه چنین ابتکاری را مطابق با استانداردهای موجود بین المللی ارزیابی کرد و گفت: این ساختار قطعاً مستلزم همکاری سریع، سازنده و مؤثر بین ناظران مالی است تا بتوانند به بیشترین میزان همکاری بین المللی در زمینه پولشویی و تأمین مالی دست یابند. تروریسم

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا از عواقب ناگوار نهادهای مشابه مانند FATF که به تایید آنها نیز رسیده است، جلوگیری شود. در این راستا، ما پیشنهاد ایجاد یک آژانس اطلاعاتی بین‌المللی/متمرکز را کاملاً می‌پذیریم و از آن حمایت می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=221531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.