افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

افتتاح 3 ایستگاه جدید مترو در روزهای پایانی سال

  • کد خبر : 221517
افتتاح 3 ایستگاه جدید مترو در روزهای پایانی سال

به گزارش بازار، شرکت حومه و راه آهن تهران (مترو) اعلام کرد: در آستانه 25 اسفند مصادف با سالروز بهره برداری از اولین ایستگاه مترو تهران (مربوط به سال 1377) جالب است بدانید که در ان این در 25 سال گذشته 44 ایستگاه از شبکه مترو پایتخت در اسفند ماه افتتاح شده است. آخرین مورد […]

به گزارش بازار، شرکت حومه و راه آهن تهران (مترو) اعلام کرد: در آستانه 25 اسفند مصادف با سالروز بهره برداری از اولین ایستگاه مترو تهران (مربوط به سال 1377) جالب است بدانید که در ان این در 25 سال گذشته 44 ایستگاه از شبکه مترو پایتخت در اسفند ماه افتتاح شده است.

آخرین مورد این مشکل مربوط به اسفند 1402 است که طی آن 5 ایستگاه شهید دادمان، میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر، بستان لاله و کارگر در خطوط 6 و 7 مترو شروع به کار کردند.

از نظر آماری می توان گفت بیش از 28 درصد از ایستگاه هایی که تاکنون به بهره برداری رسیده اند در اسفند ماه افتتاح شدند و البته امسال نام 3 ایستگاه دیگر نیز به این اعداد اضافه می شود. این ایستگاه ها در خط 6 قرار دارند و به نام های چشمه شیراز (بیمارستان خانواده)، آیت الله کاشانی و شهدای کن نامیده می شوند.

با افتتاح 3 ایستگاه مذکور در آخرین روزهای اسفند 1402 می توان گفت از مجموع 158 ایستگاه شبکه مترو تهران، 47 ایستگاه در آخرین ماه هر سال به بهره برداری رسیده است. شایان ذکر است اولین ایستگاه هایی که در این شبکه مورد استفاده قرار گرفت در اسفند ماه 1377 و مربوط به خط 5 مترو (وردوارد، صادقیه و کرج) بود.

البته در اسفند ماه سال جاری علاوه بر 3 ایستگاه بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن که در روزهای باقی مانده از سال جاری افتتاح می شوند، ورودی های دوم ایستگاه های شهر زیبا و شهران نیز بسته شده است. خط 6 به بهره برداری رسیده و همچنین عملیات حفاری مکانیزه و ساخت تونل خط 6 پروژه توسعه جنوب را تکمیل می کند.

همچنین در اسفند ماه 1402 آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه شمال غرب خط 7 به همراه افتتاح ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان انجام شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=221517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.