افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » سرخابی ها در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند

  • کد خبر : 221470
اسمارتک نیوز » سرخابی ها در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند

گروه ورزشی اسمارتک نیوز: در سال های اخیر موضوع مالکیت دولتی و مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یکی از مشکلات جدی این دو باشگاه بوده است که علاوه بر مشکلات داخلی، مشکلاتی را در ارگان های بین المللی ورزشی مانند AFC و FIFA ، و در مقطعی از صدور مجوز حرفه ای توسط دو […]

گروه ورزشی اسمارتک نیوز: در سال های اخیر موضوع مالکیت دولتی و مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یکی از مشکلات جدی این دو باشگاه بوده است که علاوه بر مشکلات داخلی، مشکلاتی را در ارگان های بین المللی ورزشی مانند AFC و FIFA ، و در مقطعی از صدور مجوز حرفه ای توسط دو باشگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا جلوگیری و باعث عدم حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا شد.

وزارت ورزش در سال‌های اخیر با واگذاری سوری‌ها بر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های شبه دولتی تلاش کرد تا این ممنوعیت قانونی را به طور موقت رفع کند. با وجود شاخک های AFC، قوانین سخت گیرانه تری در این زمینه برای رفع موانع قانونی وضع شد. دیگر نمی توان با چنین روش هایی دور زد و نیاز بود یک بار برای همیشه موضوع مالکیت مشترک و دولتی بودن دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران بررسی شود و اکنون اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

اقدامات فوق در حال گذراندن مرحله نهایی خود است، اما اکنون اخبار جدید نقض آنها را نشان می دهد. اکنون در آستانه فرصت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تکمیل مدارک باشگاه ها برای دریافت مجوز حرفه ای برای سال جدید و حضور در فصل جدید بازی های آسیایی، مسئولان وزارت ورزش و سایر نهادهای ذیربط تلاش خود را برای رفع این مشکل آغاز کردند. در اسرع وقت و در روزهای اخیر جلساتی برگزار شد که نتیجه آن پیشنهاد واگذاری مالکیت دو باشگاه به دو سازمان وابسته به دولت بود.

همانطور که در خبرها آمده بود قرار بود سازمان تامین اجتماعی و شستا به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه پرسپولیس را در اختیار بگیرند و استقلال پتروشیمی خلیج فارس مطرح شد اما هر دو مورد به نتیجه رسید. تا اینجا پایان یابد در این شرایط گفته شد که واگذاری مالکیت پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی در مراحل پایانی خود قرار دارد و این واگذاری به زودی با امضای تفاهم نامه چند جانبه بین این سازمان، وزارت ورزش و سازمان تامین اجتماعی انجام خواهد شد. شورای نقل و انتقالات اما مسئولان سازمان تامین اجتماعی علنا ​​مخالفت کردند و خود را مبنی بر ورود به عرصه تیمداری و مالکیت باشگاه در پایتخت مردمی اعلام کردند.

در همین راستا «جمشید محرابی» مدیر کل نظارت بر امور مشترک شرکت های تامین اجتماعی، واگذاری باشگاه پرسپولیس به این سازمان را غیرقانونی توصیف کرد و اظهار داشت: صرف نظر از این موضوع، چنین واگذاری از چاله به بیرون می افتد. خوب. ما مالک 56 درصد سهام ذوب آهن اصفهان هستیم و اکنون مالک این باشگاه هستیم.

وی افزود: ماده L3 آیین نامه مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه اعطای مجوز حرفه ای برای مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم بیش از یک باشگاه را نمی دهد. در واقع ما یک مشکل ریشه ای داریم: می خواهیم مالکیت پرسپولیس را در اختیار بگیریم و یک بار دیگر بحث مالکیت مشترک پرسپولیس مطرح می شود و مشکل این باشگاه حل نمی شود.

مدیر کل نظارت بر امور مشترک شرکت های تامین اجتماعی تصریح کرد: نکته بعدی این است که سازمان تامین اجتماعی متعلق به 47 میلیون بیمه شده است و حق بیمه ای که دریافت می کند باید به جایی برد که سود بیشتری دارد. همه می دانیم که باشگاه داری در ایران سود چندانی ندارد و اگر هم باشد، حوزه های دیگری هم می تواند سودآور باشد تا بتوانیم حقوق ماهانه بازنشستگان و کارگران را پرداخت کنیم.

با این صحبت های محرابی باید انتقال مالکیت پرسپولیس به تامین اجتماعی منتفی شود و از سوی دیگر در خبرها حاکی از آن است که واگذاری استقلال به پتروشیمی خلیج فارس با موانع قانونی نیز مواجه شده است. و اگرچه دستگاه های دولتی برای رفع این مشکلات در حال رایزنی هستند، اما تاکنون خبری از گشایش در این زمینه نشده است، بنابراین این گره باز می ماند.

این موارد در شرایطی رخ داده است که باید در ماه های آینده تکلیف نهایی مجوز حرفه ای دو باشگاه مشخص شود و در صورت رفع نشدن موانع و مشکلات قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، این دو باشگاه نمی توانند به میدان بروند. . حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، چیزی که در سال های اخیر مشخص شده بود برای فوتبال ایران و هواداران میلیونی دو تیم خوشایند نخواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=221470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.