افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

صدور مجوز واگذاری زمین از درگاه ملی مجوز

  • کد خبر : 220926
صدور مجوز واگذاری زمین از درگاه ملی مجوز

به گزارش بازار، با ایجاد شرایط برای اخذ مجوز اراضی ملی و دولتی، 31 فعال اقتصادی که فاقد زمین مناسب بودند، توانستند زمین مناسب برای راه اندازی کسب و کار تهیه کنند. در حال حاضر بیش از 80 درصد از اراضی کشور به عنوان اراضی ملی و دولتی تعریف شده است. با توجه به اتصال […]

به گزارش بازار، با ایجاد شرایط برای اخذ مجوز اراضی ملی و دولتی، 31 فعال اقتصادی که فاقد زمین مناسب بودند، توانستند زمین مناسب برای راه اندازی کسب و کار تهیه کنند.

در حال حاضر بیش از 80 درصد از اراضی کشور به عنوان اراضی ملی و دولتی تعریف شده است. با توجه به اتصال این مجوز به درگاه پروانه ملی، آن دسته از فعالان اقتصادی که به زمین مناسب برای توسعه کسب و کار خود نیاز دارند، می توانند از طریق درگاه مجوز ملی نسبت به درخواست مجوز واگذاری اراضی ملی و طبیعی اقدام کنند.

من باید بگویم؛ این مجوز قبلا به صورت دستی صادر شده بود. با اتصال به درگاه ملی صدور مجوز، امکان ثبت درخواست و صدور مجوز به صورت الکترونیکی برای متقاضیان فراهم می شود.

به یاد می آید؛ بر اساس ماده 7 قانون 44، تنها مرجع صدور کلیه مجوزهای کشور اعم از واگذاری و تغییر کاربری، درگاه ملی پروانه است و پس از این تاریخ در صورت واگذاری زمین خارج از مجوز قانون 44. پروسه پورتال، طبق قانون، نقل و انتقال معتبر نیست و صادرکننده و صاحب این مجوز در ادارات دولتی دچار مشکل خواهند شد.

لازم به ذکر است؛ سایر مراجع مانند سازمان ملی زمین و مسکن برای اراضی دولتی و ملی در محدوده شهری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای واگذاری اراضی واقع در محدوده روستاها باید ابتدا شرایط واگذاری را به هیات مقررات زدایی تایید کنند. و سپس این مجوزها را از طریق درگاه ملی مجوز برای متقاضیان صادر می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.