افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

تاکید دکتر رئیسی بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی و تعهدات مالی ایران و عراق

  • کد خبر : 220126
تاکید دکتر رئیسی بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی و تعهدات مالی ایران و عراق

به گزارش رکنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز شنبه به وقت محلی در ادامه دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت کننده در هفتمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر در دیدار با آقای عبداللطیف راشد رئیس جمهور عراق اعلام کرد که اسلام جمهوری ایران همواره خواستار عراقی قدرتمند و امن بوده است. وی […]

به گزارش رکنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز شنبه به وقت محلی در ادامه دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت کننده در هفتمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر در دیدار با آقای عبداللطیف راشد رئیس جمهور عراق اعلام کرد که اسلام جمهوری ایران همواره خواستار عراقی قدرتمند و امن بوده است. وی مراسم بزرگ پیاده روی اربعین را یکی از جلوه های زیبای پیوند عمیق مذهبی و قلبی دو ملت عنوان کرد و استقبال مردم عراق از هر اقوام و مذاهب را در این مراسم دانست. مراسم بزرگی که در خور تجلیل و قدردانی است.

رئیس جمهور همچنین موضوع امنیتی را برای ایران و عراق مهم دانست و مقابله با گروه های تروریستی و تجزیه طلب در نقاط مرزی را مستلزم تعامل و نقش آفرینی دو کشور دانست.

دکتر رئیسی با اشاره به سابقه طولانی حسن همجواری و حسن همجواری بین مردم عراق به ویژه ساکنان اقلیم کردستان با مردم ایران، نسبت به توطئه رژیم صهیونیستی برای آسیب رساندن به این روابط هشدار داد و نقش تاریخی را یادآور شد. سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در جلوگیری از تحقق نقشه دشمنان علیه دولت و ملت عراق، بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی دو کشور در خصوص خلع سلاح و جلوگیری از حضور و فعالیت تروریست ها و تروریست ها تاکید کرد. عناصر تجزیه طلب در مرزهای جمهوری اسلامی ایران از سمت عراق.

رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت عراق را نه در زبان بلکه در عمل امنیت خود می داند و در این راه خون دو ملت به هم آمیخته شده است. دو ملت و در رأس آن رژیم صهیونیستی بسیاری از آنها ناامید خواهند شد.

دکتر رئیسی همچنین بر اجرای کامل و همه جانبه تعهدات مالی دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از انفعال برخی کشورهای عربی و اسلامی در خصوص وظایف خود در قبال مسئله فلسطین، قطع روابط تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی را راهکاری عملی برای مهار جنایت صهیونیستی دانست و بر ضرورت تقویت آن تاکید کرد. وی بر همکاری برای ایجاد بازدارندگی علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق در این دیدار اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق فراتر از مرزهای جغرافیایی است و ریشه در باورهای عمیق مذهبی و فرهنگی دو ملت دارد. ما دوران تاریخی و حساس مردم عراق را فراموش نخواهیم کرد و اطمینان می دهیم که هرگز اجازه کوچکترین تهاجم به خاک عراق را به خاک جمهوری اسلامی ایران نخواهیم داد.

عبداللطیف رشید با تاکید بر دیدگاه مشترک دو کشور در موضوع فلسطین گفت: ما به مواضع شجاعانه دولت جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین و غزه افتخار می کنیم و معتقدیم در حالی که جنایتکار است. و یک رژیم متجاوز با حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، این منطقه از ثبات امنیتی برخوردار نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.