افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » استقلال منتظر پاسخ فیفا است

  • کد خبر : 219626
اسمارتک نیوز » استقلال منتظر پاسخ فیفا است

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، در روزهای اخیر پرونده محمد محبی به سوژه هواداران استقلال تبدیل شده است. آنها نگران هستند که پرونده بازیکنی که برای یک فصل از سوی سانتا کلارا به تهران قرضی برای پوشیدن آبی پوشان به تهران سپرده شد، اتفاق تلخی را رقم بزند و باعث حذف آبی پوشان از […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، در روزهای اخیر پرونده محمد محبی به سوژه هواداران استقلال تبدیل شده است. آنها نگران هستند که پرونده بازیکنی که برای یک فصل از سوی سانتا کلارا به تهران قرضی برای پوشیدن آبی پوشان به تهران سپرده شد، اتفاق تلخی را رقم بزند و باعث حذف آبی پوشان از لیگ قهرمانان آسیا شود.

این پرونده به یک سال و نیم قبل برمی گردد، برای بررسی زوایای این پرونده به ماه ها قبل برمی گردیم.

باشگاه استقلال که محبی را به صورت قرضی از سانتا کلارا به خدمت گرفته بود، بر اساس این توافق در آبان ماه سال گذشته باید 230 هزار دلار به این باشگاه پرتغالی پرداخت می کرد. طبق تفاهم نامه ای که طرفین هنگام امضای قرارداد امضا کرده بودند، در صورت تأخیر در پرداخت، Les Bleus موظف به متحمل شدن زیان شد.

سال گذشته باشگاه استقلال مبلغ 230 هزار دلار به باشگاه سانتا کلارا ارسال کرد که 90 هزار دلار آن به حساب باشگاه پرتغالی واریز و 140 هزار دلار دیگر برگشت داده شد.

پس از بازگرداندن پول، سانتا کلارا از فیفا شکایت کرد و خواستار غرامت شد.

این باشگاه در زمان مدیریت علی فتح الله زاده دفاعی محکم به فیفا فرستاد. باشگاه استقلال در این دفاع نوشت: قسط اول باشگاه سانتا کلارا طبق مدارک موجود در پرونده پرداخت شد و این نشان می دهد که باشگاه استقلال به دنبال تسویه حساب با این باشگاه پرتغالی بوده اما به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکایی ها. دولت. مقابل ایران برای قسط دوم با مشکلات زیادی مواجه شد و مبلغ واریزی به او برگردانده شد پس تقصیر باشگاه استقلال نیست!

دفاعیات باشگاه استقلال باعث شد تا فیفا شکایت سانتا کلارا را رد کند و آبی های پایتخت را از پرداخت غرامت معاف کند و اعلام کند که استقلال به دلیل پرداخت 90 هزار دلار تنها موظف به پرداخت مابقی مبلغ (140 هزار دلار) است.

خروج علی فتح الله زاده و حضور حجت کریمی در باشگاه مسیر پرونده را تغییر داد. عدم توجه به این مهم باعث شد تا باشگاه سانتا کلارا پرونده را به دادگاه عالی ورزش بکشاند و در نهایت پرونده ای که با پیروزی باشگاه استقلال در فیفا خاتمه یافته بود با شکست در دادگاه عالی ورزش به پایان رسید. آبی پوشان تهرانی، بنابراین این باشگاه با چالشی در سطح بین المللی مواجه شد.

پس از تصمیم فیفا، بار دیگر طلب سانتاکلارا پرداخت نشد و این بار باشگاه پرتغالی به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد. دادگاه عالی ورزش پس از رسیدگی به این پرونده اعلام کرد که در پی رای فیفا و با توجه به عدم تمایل به پرداخت پول به محیبی از سوی باشگاه استقلال، آبی ها موظف به پرداخت 140 هزار دلار علاوه بر ضرر و زیان دیرهنگام هستند. پرداخت این مبلغ را نیز پرداخت کنید.

روزنامه پرتغالی «رکورد» درباره حکم جنجالی دادگاه عالی ورزش نوشت: باشگاه سانتا کلارای پرتغال 500 هزار یورو از استقلال دریافت می کند. پس از شکایت باشگاه پرتغالی به دادگاه عالی ورزش، مقرر شد باشگاه ایرانی این مبلغ را به سانتا کلارا پرداخت کند.

جدایی کریمی و موفقیت علی خطیر، مدیرعامل جدید استقلال را با ارسال نامه ای به باشگاه سانتا کلارا خواستار مذاکره برای پایان دادن به این پرونده کرد.

خطیر نامه های متعددی به این باشگاه پرتغالی ارسال کرد اما آنها اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره با استقلال نیستند چرا که چند ماه پیش با ارسال فیش جعلی به سانتا کلارا اعتمادی را که داشتند از بین بردند و آماده نیستند. . تا یک فرصت دیگر به استقلال بدهد. دادلا!

حال این سوال پیش می آید که چرا باشگاه پرتغالی با استقلال همکاری نکرد؟

در پاسخ به این سوال باید نوشت که همه چیز به ماجرای ماهی تقلبی برمی گردد که در 22 آگوست 1401 در دوره مدیریت قبلی باشگاه (مصطفی آجورلو) به مبلغی به باشگاه سانتا کلارا فرستاده شد. 230 هزار یورو؛ ماهی که بعداً مشخص شد تقلبی است، در خارج از کشور وجود نداشت!

در آن زمان این کارها توسط معاونت اجرایی استقلال و با هماهنگی معاونت مالی انجام می شد.

وی افزود: رسیدی برای باشگاه سانتا کلارا ارسال شد اما چند ماه بعد با برکناری مدیریت قدیم، باشگاه سانتا کلارا اخطاریه ای را به باشگاه استقلال ارسال کرد که به دلیل عدم پرداخت، محمد محبی به این باشگاه بازگردد. این تیم پرتغالی

مدیرعامل استقلالی ها ادامه داد: پس از اخطار باشگاه سانتاکلارا، فتح الله زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال که به تازگی وارد باشگاه شده بود به واحد بین الملل دستور پیگیری داد و پس از استعلام از بانک، مشخص شد که رسید ارسال شده به باشگاه سانتاکلارا دروغ بود!

باشگاه استقلال و علی خطیر که دیدند این باشگاه پرتغالی تحت هیچ شرایطی حاضر نیست کوتاه بیاید، نامه ای به فیفا نوشتند و نوشتند: باشگاه استقلال حکم فیفا را پذیرفت و حاضر شد مبلغ بدهی به باشگاه سانتا کلارا را پرداخت کند، اما این باشگاه پرتغالی حاضر به همکاری نیست به همین دلیل از سانتا کلارا درخواست می شود بخشی از بدهی درآمد استقلال به فیفا را پرداخت کند و مابقی برای پرداخت آن به باشگاه استقلال ابلاغ شود.

باشگاه استقلال در حال حاضر منتظر پاسخ فیفا است و تاکنون پاسخی برای آبی پوشان ارسال نشده است. با این حساب فعلا استقلال تهدیدی ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=219626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.