افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

کیک خانگی ملکه بادام عید و طرز تهیه آن

  • کد خبر : 219552
کیک خانگی ملکه بادام عید و طرز تهیه آن

شیرینی ملکه بادام خانگی یکی از شیرینی های بسیار قدیمی و سنتی ایرانی است که طعم بسیار جذابی دارد. این شیرینی بسیار شیک و جشن را می توانید در لیست شیرینی های نوروزی خود قرار دهید پاریس مگ طرز تهیه این دسر خوشمزه را خواهید آموخت. این یکی از شیرینی های جشن و شیک است […]

شیرینی ملکه بادام خانگی یکی از شیرینی های بسیار قدیمی و سنتی ایرانی است که طعم بسیار جذابی دارد. این شیرینی بسیار شیک و جشن را می توانید در لیست شیرینی های نوروزی خود قرار دهید پاریس مگ طرز تهیه این دسر خوشمزه را خواهید آموخت.

این یکی از شیرینی های جشن و شیک است که می توانید در لیست شیرینی های نوروزی خود قرار دهید یا برای یک شب مهمانی و مهمانی درست کنید. اگر به جای روغن از کره استفاده کنید، طعم بهتری خواهد داشت، اما توجه داشته باشید که شیرینی با کره ماندگاری کمتری دارد و بهتر است در ظرف در بسته در یخچال نگهداری شود. در تهیه ملکه بادام باید کمی دقت و حوصله داشته باشید زیرا خمیر این خمیر نرم حساس است، در واقع ملکه بادام یک لایه خمیر پوشیده از گردو است که به همین دلیل به آن مانند خشک شده نیز معروف است. خمیر میوه. برای کیفیت شیرینی ها، به خصوص این شیرینی ها، مواد باید به طور دقیق سنجیده شوند، بنابراین بهتر است ترازو دیجیتال خریداری کنید.

همچنین در اسمارتک نیوز بخوانید: طرز تهیه نخود شیرین با ساده ترین دستور پخت

شیرینی ملکه بادام خانگی - شیرینی

طرز تهیه شیرینی خانگی ملکه بادام در فر

مواد لازم برای شیرینی Reina de Badam.
ارد 200 گرم
زرده 1 عدد
کره 120 گرم
شکر پودر شده 80 گرم
پودر خمیرمایه ½ قاشق چای خوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
مواد لازم برای شیرینی
متشکرم 100 گرم
کرم رنگ 3 قاشق غذاخوری
عسل 3 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
در زمان بدام 300 گرم

شیرینی ملکه بادام خانگی - بشقاب آبی

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام خانگی

مرحله اول

برای تهیه کیک ملکه بادام خانگی خوشمزه، کره را 30 دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کنید تا دمای آن با دمای اتاق همخوانی داشته باشد. حالا فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا داغ شود.

مرحله دوم

بعد کره ای را که به دمای محیط رسیده با شکر در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی مخلوط کنید. وقتی مخلوط کره خامه ای و کرمی شد، هم زدن را متوقف کنید و سپس زرده تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید.

سطح سوم

بعد دوباره مواد رو داخل کاسه هم میزنیم تا یکدست و یکدست بشه بعد بین کارها کاسه رو جدا میکنیم تا زرده تخم مرغ یکدست بشه. حالا آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مخلوط کره به صورت خمیر درآید. حالا داخل قالب مناسب را با کمی روغن مایع چرب کنید و پفک را داخل قالب بریزید.

شیرینی ملکه بادام خانگی - بشقاب

مرحله پنجم

در مرحله بعد خمیر را به طور یکنواخت در قالب پهن می کنیم سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم 20 دقیقه بپزد. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و مواد را برای خمیر آماده می کنیم.

مرحله ششم

برای این کار کره را به همراه خامه و شکر در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید شکر و کره کاملا حل شوند. وقتی کره و شکر حل شد، خلال بادام را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هفتم

حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید و مواد را به خوبی در قابلمه مخلوط کنید تا یکدست و یکدست شوند. بعد خامه قنادی را داخل قالب می ریزیم و با کفگیر به طور یکنواخت پخش می کنیم.

مرحله هشتم

بعد قالب را به فر برمی گردانیم و اجازه می دهیم کیک به مدت 30 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن خمیر را به اندازه های دلخواه برش می دهیم. نوش جان.

کیک ملکه بادام خانگی – سینی فلزی

طرز تهیه کوکی های ملکه بادام خانگی در تابه (بدون فر)

مرحله اول: خمیر را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

اگر می خواهید این کیک را بدون فر درست کنید و یا اگر به فر دسترسی ندارید می توانید آن را در قالب درست کنید. تمام مواد را مانند بالا آماده کرده و پفک را درست کنید. به جای ورقه پخت، یک قالب دو طرفه انتخاب کنید. تابه را با شعله پخش کن به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا تابه داغ شود. دو لایه کاغذ روغنی کف تابه قرار دهید. خمیری که درست کردید را روی کاغذ چرب شده بریزید. واشر ماهیتابه را بردارید و درب تابه را ببندید. 35 دقیقه صبر کنید تا خمیر طلایی شود.

مرحله 2: مواد شیرینی را اضافه کنید

در همین حین مواد رویه کیک بادام خانگی را (مانند روش قبل) آماده کنید. بعد از 35 دقیقه در تابه را باز کنید و مواد رویه را به طور یکنواخت روی خمیر نیمه پخته بریزید. دوباره درب قابلمه را ببندید و 30 دقیقه دیگر صبر کنید. بعد از پخت، حرارت را خاموش کنید. درب قالب را باز کنید و خمیر را به سینی منتقل کنید. بعد از خنک شدن کمی کیک آن را به شکل های دلخواه برش داده و سرو کنید.

نکات مهم در مورد طرز تهیه آب نبات ملکه بادام خانگی

  • سطح خمیر در طرز تهیه خمیر در قالب حاکم می شود و بدنه فر قهوه ای نمی شود.
  • در مرحله آخر می توانید روی کیک را با پودر پسته یا گردو تزئین کنید.

شیرینی ملکه بادام خانگی - بشقاب طلایی

نکات و ترفندهایی برای درست کردن آب نبات ملکه بادام خانگی

  • برای تهیه خمیر پفکی ملکه بادام نیازی به ورز دادن خمیر با دست نیست. کافی است با همزن هم بزنید. اگر با دست ورز دهید، خمیر به هیچ وجه نباید داخل روغن بیفتد. در این صورت کیفیت آب نبات کاهش می یابد و به سرعت سفت می شود. ضمناً این خمیر نیازی به استراحت ندارد.
  • از آنجایی که انواع آرد موجود در بازار تا حدودی متفاوت است، ممکن است لازم باشد خمیر را کم یا اضافه کنید. اگر خمیر خیلی چسبناک بود کمی آرد اضافه کنید.
  • در دستور Reina de Almendras می توانید به جای روغن از کره استفاده کنید. این شیرینی با کره خوشمزه تر می شود. اما فراموش نکنید که اگرچه این شیرینی جزو شیرینی های خشک است و می توانید مدت بیشتری آن را نگهداری کنید، اما استفاده از کره ماندگاری آن را کاهش می دهد.
  • در تهیه این دسر می توانید به جای بادام از مغزهای دیگر مانند گردو یا پسته استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که بادام خیلی زود می سوزد. پس سرخش نکنید زیرا تغییر رنگ می دهد و روی طعم آن تاثیر منفی می گذارد.

شیرینی ملکه بادام خانگی - خلال پسته

  • مقدار شکر استفاده شده در دستور Reina de Almendras اختیاری است و می توانید بسته به ذائقه خود آن را کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید.
  • اگر برای درست کردن ملکه بادام از فر استفاده می کنید بهترین اندازه سینی فر 30*40 است در این صورت قطر لایه زیرین کیک مناسب است و نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک.
  • زعفران در آخرین لحظات حدود 2 یا 3 دقیقه از آخرین دقیقه دستور ملکه بادام به مواد اضافه کنید تا عطر و طعم آن ماندگار شود.
  • بهتر است بلافاصله بعد از گذاشتن کیک در فر شروع به تهیه لایه رویی کنید تا موادی که آماده کرده اید کمی خنک شوند و سپس به لایه زیرین اضافه کنید.
  • برای نگهداری آب نبات ملکه بادام، حتما آن را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

میانگین نمرات ۵ از 5

از بین همه ۱ رای

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=219552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.