افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

تقویت فرهنگ دانشگاه اخلاق با برگزاری رویدادهای اخلاقی

  • کد خبر : 219533
تقویت فرهنگ دانشگاه اخلاق با برگزاری رویدادهای اخلاقی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، مهدی شهبازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پنجمین همایش دانشگاه اخلاق دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی برگزار شد، اظهار داشت: : تهران دانشگاه آرزوی مسئولیت اجتماعی دارد و علاوه بر طبقه بندی های علمی رایج، باید در […]

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، مهدی شهبازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پنجمین همایش دانشگاه اخلاق دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی برگزار شد، اظهار داشت: : تهران دانشگاه آرزوی مسئولیت اجتماعی دارد و علاوه بر طبقه بندی های علمی رایج، باید در مسیر ارزش آفرینی نیز حرکت کند.

وی با بیان اینکه دستیابی به ارزش ها باید از طریق مدیریت اخلاقی انجام شود، تصریح کرد: از سال گذشته در اجرای برنامه ها، برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها، بحث قوانین و مقررات مبنای هر فعالیتی در دانشگاه است.

شهبازی با اشاره به اینکه دانشگاه ها به عنوان مراکز آموزش، پژوهش و ارتقای دانش بشری نقش بسیار مهمی در شکل گیری ویژگی های اخلاقی دانشجویان و اعضای جامعه دانشگاهی دارند، افزود: توجه به اخلاق در دانشگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت دارد و می تواند تأثیر بسزایی در سازماندهی و انجام فعالیت های دانشگاهی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم توجه به اخلاق در دانشگاه ها، رفتار اخلاقی اعضای جامعه دانشگاهی است. دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه به قوانین و مقررات داخلی دانشگاه پایبند بوده و در تعامل با یکدیگر احترام و انصاف را رعایت می کنند.

استاد دانشگاه تهران گفت: دانشگاه ها می توانند با ارائه دروس اخلاق عمومی و اخلاق حرفه ای دانشجویان را آگاه کرده و اصول و مبانی اخلاقی در حوزه پژوهش علمی، رفتار حرفه ای و عدالت اجتماعی را به آنها آموزش دهند. همچنین برگزاری کارگاه ها و سمینارها در زمینه مسائل اخلاقی و بحث و تبادل نظر در این زمینه نیز می تواند به تقویت فرهنگ اخلاقی در دانشگاه ها کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار و قدرت دانشگاه ها ارتباط قابل توجهی با انجام تحقیقات علمی و اخلاقی دارد، ادامه داد: همچنین توجه به ملاحظات اخلاقی در دانشگاه ها نه تنها به بهبود روند آموزشی و پژوهشی کمک می کند، بلکه نقش مهمی را ایفا می کند. نقش در آموزش و آموزش نسل های آینده را دارد. ارزش‌ها و اخلاقیات تدریس شده در دانشگاه‌ها بر زندگی شخصی و حرفه‌ای دانشجویان تأثیر می‌گذارد و از آنها شهروندانی اخلاقی و مسئولیت‌پذیر می‌سازد که می‌توانند نقش مثبتی در جامعه خود داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: توجه به ملاحظات اخلاقی در دانشگاه ها باید از اولویت های مهم در سیاست ها و برنامه های آموزشی دانشگاه ها باشد. این توجه نه تنها باعث ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی می شود، بلکه ارزش های انسانی و اخلاقی جامعه را نیز ارتقا می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران نیز در این همایش اظهار داشت: «دانشگاه اخلاق» به زودی به عنوان شعار دانشگاه تهران انتخاب شد. همانطور که وارد شدم که جای خوشحالی است و بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی ادامه داد: در همین راستا دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران اعلام کرد که برنامه خود را در مسیر اخلاق و معنویت آغاز و ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه مفهوم دانشگاه اخلاقی در دانشگاه تهران تاثیرگذار بوده است، گفت: چندی پیش جشنواره پیشکسوتان فرهنگی برگزار شد و انتخاب این مدیران فرهنگی با توجه به محورهای مهم موضوعات و مضامین انجام شد. اخلاقی از این نظر عده ای انتخاب شدند که به سمت دانشگاه اخلاقی حرکت کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران تاکید کرد: یک سری مسائل اخلاقی را نباید صرفاً علمی مطرح کرد، بلکه باید با رویکرد مسئولیت اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی در پایان خاطرنشان کرد: اخلاق باید در تمام مراحل زندگی ما مانند سبک زندگی، مدیریت، عدالت خواهی، تعامل با طلاب و جذب معلم نشان داده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=219533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.