افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

برای چراغ های سوخته نمره منفی می گیرید/ نقص فنی خودرو باعث تصادف می شود

  • کد خبر : 219422
برای چراغ های سوخته نمره منفی می گیرید/ نقص فنی خودرو باعث تصادف می شود

به گزارش رکنا، سرهنگ علی اصغر شریفی با اشاره به ایام تعطیلات نوروزی اظهار کرد: از آنجایی که به ایام نوروز نزدیک می شویم و در این ایام اکثر شهروندان با خودروی شخصی خود تردد می کنند، لازم است از هم اکنون نکاتی را در خصوص ایمنی خودرو در نظر بگیریم. بر. وی افزود: بررسی […]

به گزارش رکنا، سرهنگ علی اصغر شریفی با اشاره به ایام تعطیلات نوروزی اظهار کرد: از آنجایی که به ایام نوروز نزدیک می شویم و در این ایام اکثر شهروندان با خودروی شخصی خود تردد می کنند، لازم است از هم اکنون نکاتی را در خصوص ایمنی خودرو در نظر بگیریم. بر.

وی افزود: بررسی میزان آب شیشه شوی، آب رادیاتور، روغن، بررسی فشار باد لاستیک و وضعیت چراغ و برف پاک کن خودرو از جمله کارهایی است که خود راننده می تواند انجام دهد. همچنین بهتر است قبل از جابجایی خودرو توسط مکانیک و متخصص آن را بررسی کنید.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: اما نکته مهم در اینجا این است که برخی از رانندگان ممکن است نتوانند مشکل قطعات وسیله نقلیه خود مانند قفل کردن خودرو، تنظیم فرمان و … را برطرف کنند، بنابراین قبل از سفر و تا زمانی که زمان کافی در اختیار دارند، برای رفع این مشکلات به تعمیرگاه های مجاز یا نمایندگی های مشابه مراجعه کنند، از رفع عیب و کلید ساخت مطمئن شوند. در حال حاضر نزدیک به دو هفته تا شروع تعطیلات باقی مانده است که زمان مناسبی برای اطلاع رانندگان از وضعیت خودروهای خود و رفع آسیب های احتمالی است.

شریفی گفت: خودرو به خودی خود حرکت نمی کند، به خواست و تصمیم راننده شروع به حرکت کرده و به جاده می زند. بنابراین این راننده است که نقش بسیار مهمی در تعیین نوع رانندگی و تصادفات و حوادث دارد و باید شرایط و حالات روحی و جسمی راننده نیز در نظر گرفته شود. نکته مهم دیگر این است که رانندگان قبل از سفر باید از وضعیت جاده و وضعیت خودرو و همچنین وضعیت جسمی و روحی خود اطلاع داشته باشند.

راننده باید استراحت کند.

شریفی ادامه داد: در طول سفر نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که راننده رباتی نیست که شما را به برق خودرو متصل کند و برای شروع، توقف و رسیدن به مقصد به شما برنامه بدهد. بدن راننده به استراحت و مغز او به اکسیژن نیاز دارد. بنابراین هر چه راننده قبل و بین سفرها استراحت بیشتری داشته باشد، رانندگی بهتر و دقیق تری خواهد داشت.

او معتقد است که در سفرهای جاده ای طولانی، اگر چند راننده در یک خودرو وجود داشته باشد. زیرا امکان استراحت بیشتر راننده و تعویض در طول مسیر وجود دارد. تصادفات کمتری رخ می دهد.

وی در ادامه بیان کرد: البته باید توجه داشت که مسابقات رانندگی برگزار نمی شود و همه رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند. متأسفانه مواردی داشتیم که پدر خانواده خودرو را به پسرش که رانندگی بلد بود داد اما پسر خردسال خودرو را واژگون کرد و با تخطی از سرعت مجاز خسارات جبران ناپذیری به خانواده اش وارد کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به نقص فنی خودروها ادامه داد: در برخی تصادفات شاهد این هستیم که خودرو دارای نقص فنی بوده و این نقص باعث تصادف شده است.

وی با اشاره به اینکه کدام قسمت های خودرو از نظر نقص فنی بررسی می شود، افزود: کارشناسان می توانند با بررسی جلوی خودرو، فرمان، لاستیک، گیربکس و ترمز، باتری، فرمان، ایرادات فنی موثر در هنگام تصادف را مشخص کنند. چرخ، چرخ و لاستیک. همچنین صحبت از لاستیک، گیربکس و ترمز، باتری، فرمان در تصادفات بسیار مهم و نقص فنی آنها بسیار مهم است. مردم مواظب باشند، در تصادفاتی که رخ می دهد، کارشناسان بیشتر به این قطعات توجه کنند و ببینند که آیا این خودرو نقص فنی موثری دارد یا خیر.

شریفی گفت: نقص فنی موثر به این معناست که این خودرو نقص داشته و راننده به طور مداوم با آن رانندگی کرده اما به آن توجه نکرده است. به عنوان مثال، اگر چرخ ها و لاستیک ها فرسوده شده و دندانه های آنها صاف باشد، می تواند باعث تصادفات زیادی شود و خودرو از جاده خارج شود. همچنین اگر لاستیک خودرو پنچر شود، در طول سفر باعث بروز تصادف برای راننده و سایر خودروها می شود.

وی خاطرنشان کرد: رانندگی در روزهای برفی و بارانی با روزهای دیگر متفاوت است. وی افزود: برف پاک کن ها تاثیر مستقیمی بر دید رانندگان در حین رانندگی دارد، بنابراین رانندگان قبل از سفر حتما نسبت به تعمیر آن ها اقدام کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه برخی نقص فنی باعث نمره منفی می شود؛ وی بیان کرد: در جدول جرایم راهنمایی و رانندگی اگر چراغ خودرو کافی نباشد یا آسیب دیده و سوخته باشد مصداق نقص فنی محسوب می شود و حتی به راننده نمره منفی داده می شود. نمره. بنابراین قبل از رانندگی باید چراغ های جلو، عقب، ترمز و راهنما را بررسی کرده و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=219422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.