افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

خورش هویج مرغ دارای طعم و رنگ و لعاب خوشمزه تبریزی است که تا به حال در هیچ کجا ندیده اید.

  • کد خبر : 219319
خورش هویج مرغ دارای طعم و رنگ و لعاب خوشمزه تبریزی است که تا به حال در هیچ کجا ندیده اید.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- در فرهنگ و آشپزی اصیل غذایی ایرانی، انواع مختلفی از غذاها با طعم ها و عطرهای مختلف وجود دارد که هر کدام به نکته ای مربوط می شود. اگر به هر گوشه ای از کشور ما سفر کنید، خورش ها و غذاهای بسیار عالی پیدا […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- در فرهنگ و آشپزی اصیل غذایی ایرانی، انواع مختلفی از غذاها با طعم ها و عطرهای مختلف وجود دارد که هر کدام به نکته ای مربوط می شود. اگر به هر گوشه ای از کشور ما سفر کنید، خورش ها و غذاهای بسیار عالی پیدا خواهید کرد که حیف است امتحان نکنید. خورش آلو مازندرانی، خورش آلو مسما گیلان، خورش خلال کرمانشاه، قیمه قزوین و بسیاری از غذاهای لذیذ دیگر که هر کدام به دست هنرمندان و مجریان ایرانی طبخ می شد. خورش هویج یکی دیگر از این خورش های اصیل ایرانی است که مربوط به شهر زیبای تبریز است و با گوشت قرمز و مرغ درست می شود. در این مطلب می خواهیم خورش هویج و مرغ را به شما نشان دهیم تا در اسرع وقت آن را بپزید و از عطر و طعم آن لذت ببرید…

مواد لازم برای تهیه خورش هویج با مرغ

سینه و ران مرغ 4 عدد

یک پیاز متوسط

4 عدد هویج بزرگ

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

آلو بخارا (اختیاری) 5 عدد

یک لیوان آب جوش

زعفران فرآوری شده به اندازه کافی

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

پودر دارچین به مقدار کافی

این مقدار مواد برای 4 نفر کافی است و می توانید بسته به تعداد افرادی که می خواهید خورش هویج و مرغ را برایشان بپزید، این مقادیر را کم یا زیاد کنید.

khoresh-havij2

طرز تهیه خورش هویج با مرغ

مرحله اول

برای شروع، پیاز را نگینی خرد کنید و سپس در قابلمه مناسبی روی حرارت ملایم قرار دهید. داخل قابلمه کمی روغن مایع بریزید و پیاز را در آن تفت دهید.

مرحله دوم

بعد از شفاف شدن پیاز، زردچوبه را اضافه کرده و کمی تفت دهید. بعد تکه های مرغ را در قابلمه می ریزیم و دو طرف تکه های مرغ را کاملا سرخ می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله آب جوش را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی نمک می زنیم و در قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم مرغ کاملا بپزد. بعد از یک ساعت هویج ها را آبکشی می کنیم و پوست آن را می گیریم و ورقه ای می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم، وقتی داغ شد هویج های خلال شده را می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند.

khoresh-havij3

مرحله پنجم

حالا رب گوجه فرنگی را به هویج اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب گوجه فرنگی تغییر کند. در مرحله بعد مقداری پودر دارچین، زعفران آماده، نمک و فلفل سیاه را به هویج اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله ششم

وقتی عطر ادویه ها آزاد شد، مخلوط هویج را به قابلمه مرغ اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید. بعد آلو بخارا را که نیم ساعت قبل شستیم و خیس کردیم داخل قابلمه ریخته و اجازه می دهیم خورش استراحت کند.

مرحله هفتم

در 5 دقیقه آخر پخت، آبلیموی تازه را به خورش هویج و مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید. خورش هویج با مرغ ما آماده است و می توانیم با مرغ آن را زنده کنیم.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=219319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.