افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

  • کد خبر : 219304
قیمت جهانی طلا افزایش یافت

به گزارش بازار، قیمت طلا به بالاترین ارزش در دو ماه اخیر رسیده است. به نظر می رسد اطلاعات اقتصادی آمریکا احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را از ژوئن افزایش داده است. قیمت هر اونس طلا با 1.89 درصد افزایش به 2082 دلار و 92 سنت رسید. قیمت طلا در […]

به گزارش بازار، قیمت طلا به بالاترین ارزش در دو ماه اخیر رسیده است. به نظر می رسد اطلاعات اقتصادی آمریکا احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را از ژوئن افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا با 1.89 درصد افزایش به 2082 دلار و 92 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 2 درصد افزایش به 2095 دلار و 70 سنت رسید.

بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا و شاخص دلار به دنبال انتشار داده های اقتصادی آمریکا کاهش یافت و تمایل به خرید طلا را افزایش داد.

بر اساس داده های اقتصادی از ایالات متحده، تولید کارخانه در این کشور در ماه فوریه کاهش یافته است. افزایش سالانه تورم در ژانویه کمترین میزان در سه سال اخیر بود که احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن را افزایش داد.

به نظر می رسد بازارها متقاعد شده اند که فدرال رزرو تا اواسط سال جاری سیاست های پولی را کاهش خواهد داد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

تحلیلگران بر این باورند که اگر داده های اقتصادی ضعیف باقی بماند و بازارها نسبت به کاهش زودهنگام نرخ بهره متقاعد شوند، قیمت طلا در 3 تا 4 ماه آینده به رکورد جدیدی خواهد رسید.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 2.09 درصد افزایش به 23.36 سنت و پلاتین با 0.95 درصد افزایش به 888.26 سنت رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=219304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.