افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

نشست فوق العاده وزیران اجلاس هفتم JECF آغاز می شود

  • کد خبر : 218583
نشست فوق العاده وزیران اجلاس هفتم JECF آغاز می شود

به گزارش بازار، نشست فوق العاده وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو JECF با هدف تهیه اسناد اساسی از جمله بیانیه روز اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان (شنبه) برگزار می شود. ، 12 مارس) امروز. (جمعه 19 اسفند) در الجزیره پایتخت الجزایر با حضور جواد اوجی وزیر نفت آغاز به کار کرد. اوجی بعدازظهر […]

به گزارش بازار، نشست فوق العاده وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو JECF با هدف تهیه اسناد اساسی از جمله بیانیه روز اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان (شنبه) برگزار می شود. ، 12 مارس) امروز. (جمعه 19 اسفند) در الجزیره پایتخت الجزایر با حضور جواد اوجی وزیر نفت آغاز به کار کرد.

اوجی بعدازظهر پنجشنبه (10 مارس) تهران را به مقصد الجزیره ترک کرده بود تا سید ابراهیم رئیسی را برای شرکت در هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز همراهی کند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور صبح شنبه (21 اسفند) با هدف تقویت همکاری ها با سازمان ها و اتحادیه های منطقه ای و بین المللی و گسترش روابط با کشورهای مسلمان و همسایه، در راس یک هیئت اقتصادی و سیاستمدار عالی رتبه کشور در با دعوت رسمی عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر عازم الجزیره پایتخت این کشور شد.

سفر رسمی رئیس جمهور چهارمین سفر روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران به الجزایر است که با فاصله ای حدود 14 سال از سفر دهمین رئیس دولت در سال 2009 انجام می شود.

مجموعه ای از رویدادهای مهم مانند مراسم افتتاحیه رسمی دفتر مرکزی موسسه تحقیقات گاز JECF در الجزایر، ارائه آخرین نسخه از چشم انداز گاز جهانی به عنوان یکی از انتشارات اصلی این موسسه، مراسم تحویل اعطای جوایز به افراد و موسسات نمونه برای مشارکت فعال در صنعت گاز و در نهایت امضای یادداشت تفاهم با کمیسیون انرژی آفریقا (AFREC) و موسسه تحقیقات اقتصادی آسه آن و شرق آسیا (ERIA) در دستور کار قرار دارد. به عنوان رویدادهای جانبی هفتمین اجلاس سران JECF

احمد اسدزاده معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت پیشتر اعلام کرده بود که با توجه به تلاش ها و پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل امور اوپک و ارتباط با مجامع و سازمان های بین المللی برای انعکاس تلاش ها و موفقیت های ایران تحت عنوان پژوهشکده صنعت نفت برای دریافت جایزه JECF انتخاب شده است که در نشست مذکور جایزه خود را دریافت خواهد کرد.

وی یکی از دستاوردهای مهم همکاری بین اعضا را پژوهشکده گاز JECF عنوان کرد که دارای کارگروه علمی و فنی با حضور کشورهای عضو بررسی شده و از بین این طرح ها پنج طرح برای اجرای آن انتخاب شده است. یکی از این طرح ها به نام طرح جمع آوری و مدیریت گازهای دودکش از میان طرح های پنج گانه ارائه شده از سوی ایران مطرح شده و قرار است در اولویت اول پژوهشگاه گاز اجرا شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=218583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.