افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران چیست؟

  • کد خبر : 218551
عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران چیست؟

سومیا شورابی; بازار: سعید روندی، مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی در تشریح عوامل موثر بر قیمت طلا در بازار داخلی ایران گفت: عناصر و پارامترهای موثر بر قیمت طلا در بازار داخلی ایران متعدد و متنوع است که به برخی از آنها اشاره می کنیم. از این عوامل و جزئیات آنها; قیمت ارز روندی با […]

سومیا شورابی; بازار: سعید روندی، مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی در تشریح عوامل موثر بر قیمت طلا در بازار داخلی ایران گفت: عناصر و پارامترهای موثر بر قیمت طلا در بازار داخلی ایران متعدد و متنوع است که به برخی از آنها اشاره می کنیم. از این عوامل و جزئیات آنها;

قیمت ارز

روندی با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز به ویژه نرخ دلار در برابر ریال ایران می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد، گفت: اغلب افزایش نرخ دلار باعث افزایش قیمت طلا می شود. در بازار داخلی بازار، زیرا طلا یکی از ابزارهای پناهندگی در شرایط ناکافی است. دلار با ارزش تر می شود.

تورم

این کارشناس بازار مالی با اشاره به اینکه میزان تورم در اقتصاد ملی نیز به طور مستقیم بر قیمت طلا تاثیر می گذارد، اظهار داشت: افزایش تورم عموما باعث افزایش قیمت طلا می شود چرا که طلا یکی از ابزارهای مقاومت در برابر تورم است. . و ارزش پول را افزایش دهد. مکان جذاب تر می شود.

وضعیت عمومی اقتصادی

روندی در ادامه وضعیت عمومی اقتصادی کشور را بر قیمت طلا تاثیرگذار دانست و افزود: در رکود اقتصادی تقاضا برای سرمایه گذاری در دارایی های نقدی مانند طلا افزایش می یابد که می تواند منجر به افزایش قیمت طلا شود.

تقاضا و عرضه

وی گفت: عرضه و تقاضای طلا نیز نقش مهمی در تعیین قیمت آن در بازار داخلی دارد زیرا افزایش تقاضا یا کاهش عرضه می تواند منجر به افزایش قیمت طلا شود و بالعکس.

سیاست های دولت

روندی همچنین تصمیمات دولت مانند سیاست های پولی و مالی، تعدیل های مالی، تعرفه ها و سیاست های صادرات و واردات را از عوامل موثر بر قیمت طلا ارزیابی کرد.

تحولات جهانی

این تحلیلگر بازارهای مالی همچنین اظهار داشت: رویدادها و تحولات جهانی مانند تنش های سیاسی، جنگ، تحریم، تغییر نرخ ارز و قیمت سایر کالاها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر قیمت طلا در بازار داخلی تاثیر می گذارد.

روندی در ادامه به فرمول رابطه قیمت طلا در بازار داخلی ایران با نرخ ملی و جهانی دلار اشاره کرد.

فرمول رابطه قیمت طلا در بازار داخلی ایران با نرخ برابری دلار ملی و جهانی

این کارشناس بازار مالی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر تحلیل تکنیکال اگر دلار از محدوده 60 هزار تومانی عبور کند ممکن است به سمت اهداف 65 و 70 هزار تومانی حرکت کند، همچنین گفتنی است طلای داخلی نیز پتانسیل رشد تا محدوده سه میلیون و سه میلیون و 500 هزار لوله است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=218551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.