افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره پارس 1

  • کد خبر : 218463
واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره پارس 1

به گزارش بازار، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پرتاب ماهواره ایرانی «پارس 1» از طریق پرتابگر روسی «سایوز» را نشانه تعمیق مشارکت نظامی ایران و روسیه دانست. میلر در بخشی از یک نشست خبری که جزئیات آن در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی وزارت خارجه آمریکا […]

به گزارش بازار، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پرتاب ماهواره ایرانی «پارس 1» از طریق پرتابگر روسی «سایوز» را نشانه تعمیق مشارکت نظامی ایران و روسیه دانست.

میلر در بخشی از یک نشست خبری که جزئیات آن در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی وزارت خارجه آمریکا از پرتاب ماهواره ایرانی به مدار زمین توسط روسیه با اشاره به مشارکت نظامی ایران. و روسیه، تصریح کرد: همانطور که قبلا بارها علناً هشدار داده ایم، این مشارکت برای اوکراین، همسایگان ایران و جامعه جهانی خطرناک است.

ادعای میلر درباره تأثیر مشارکت نظامی ایران و روسیه بر سایر کشورها از جمله اوکراین که از سوی دیگر مقامات دولت آمریکا مطرح شده است، در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی تاکید کرده‌اند که جنگ را راه‌حلی برای درگیری‌ها نمی‌دانند. در جهان و بنابراین در جنگ اوکراین، برخلاف غرب که آشکارا با کمک های مالی و نظامی در اوکراین مداخله می کند، از هیچ یک از طرفین حمایت نمی کند و راه حل سیاسی را راه حل مسالمت آمیز برای حل این مناقشه می داند. ایران همچنین تاکید کرده است که همکاری نظامی این کشور با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دو کشور است و ربطی به جنگ اوکراین ندارد.

ماهواره پارس وان یک ماهواره سنجش از دور ساخته شده توسط پژوهشگاه فضایی ایران است که دارای 3 محموله تصویربرداری است که یکی از آنها با دقت 15 متر برای اپتیک طیفی و دیگری 150 متر برای تصویربرداری حرارتی و با دقت 1300 متر برای تصاویر مادون قرمز موج کوتاه

این ماهواره مجهز به محموله های مخابراتی است و ایستگاه هایی نیز برای ارسال فرامین از زمین به ماهواره مورد نیاز است. بنابراین، شارژ دارای باندهای S، x و UH است.

برای ردیابی پارس 1 علاوه بر جی پی اس از فناوری های دیگری نیز استفاده شده و 93 آزمایش محیطی و EMC روی این ماهواره انجام شده است.

پارس پس از پرتاب در مدار 500 کیلومتری و در مدار زمین قرار می گیرد و تا یک ساعت و نیم دیگر از آسمان ایران عبور می کند.

میلر در ادامه بیانیه خود گفت: ما توانایی خود را در پاسخگویی به شراکت نظامی روسیه و ایران در هماهنگی نزدیک با شرکا و متحدان خود نشان داده ایم و اگر ایران پا را فراتر بگذارد و موشک های بالستیک به روسیه بفروشد، به شما اطمینان می دهم که پاسخ جامعه بین المللی سریع و شدید خواهد بود.

ادعای غرب مبنی بر فروش موشک های بالستیک ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در حالی مطرح می شود که “کایرو بودانوف” رئیس اداره اطلاعات نظامی اوکراین ادعای غرب در مورد انتقال موشک های دوربرد را رد کرد. از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین و تاکید کرد که این اطلاعات صحت ندارد.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از 6 منبع آگاه اعلام کرده بود که ایران حدود 400 موشک بالستیک به روسیه ارسال کرده و احتمالا تحویل آنها در ژانویه 2024 و پس از مذاکرات تهران و مسکو انجام خواهد شد.

اما بودانوف می‌گوید: «آنها (موشک‌های ایرانی) آنجا نیستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات در ایران، انتخابات ایران را فاقد شفافیت توصیف کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=218463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.