افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

هشدار صریح علی لاریجانی درباره خطر دیکتاتوری/حکومت ها نباید زندگی با اقلیت را به عادت تبدیل کنند.

  • کد خبر : 218247
هشدار صریح علی لاریجانی درباره خطر دیکتاتوری/حکومت ها نباید زندگی با اقلیت را به عادت تبدیل کنند.

علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر انقلاب در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره فضای سرد انتخاباتی در این دوره از انتخابات گفت: من این بحث را بارها در رسانه ها دیده ام. ذکر کنید که محیط به چند دلیل سرد است. برخی معتقدند شرایط اقتصادی در این آرا تاثیرگذار بوده است […]

علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر انقلاب در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره فضای سرد انتخاباتی در این دوره از انتخابات گفت: من این بحث را بارها در رسانه ها دیده ام. ذکر کنید که محیط به چند دلیل سرد است. برخی معتقدند شرایط اقتصادی در این آرا تاثیرگذار بوده است زیرا اصلاحات عمیقی در این زمینه صورت نگرفته و به همین دلیل مردم دچار مشکل شده اند. برخی دیگر بخشی از رفتار دولت را چه در مسائل انتخاباتی و چه در موارد دیگر قبول ندارند. من فکر می کنم همه این حرف ها می توانند در جای خود درست باشند. مشکلات اقتصادی وجود دارد و بخش هایی از دولت به درستی عمل نکرده است. نمی توان نظر مردم را اشتباه تلقی کرد. اما این سوال پیش می آید که آیا نتیجه این است که در انتخابات شرکت نمی کنند؟ یا نتیجه این است که در انتخابات به گونه ای شرکت می کنند که منجر به اصلاحات شود؟

وی افزود: بر اساس اصل 110 قانون اساسی، مدیریت دارای اختیارات است و نه بیشتر. در مواقع اضطراری، می توانید از ماده 57 استفاده کنید و چیزی برای شرایط موقت ایجاد کنید. مثلاً در شرایطی که ترامپ برجام را خراب کرد، یک موسسه موقت با سران قوا ایجاد کرد که دائمی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر این موارد درست است، برخی از آنها درست است و اگر مردم فکر می کنند با رای ندادن خود را اصلاح می کنند، این چیزی است که برخی دوست دارند. افراد بیشتری که شرکت می کنند و به کسانی رای می دهند که می خواهند تغییراتی ایجاد کنند، در مسیر اصلاحات پیش خواهند رفت. هر چند قدم هایش گشاد نباشد.

لاریجانی ادامه داد: اگر مردم با رای خود مشکلات دولت را حل کنند و نشان دهند که رای ما حل مشکلات است، دو فایده دارد. 1: اقدام اصلاحی 2: مشارکت سیاسی مؤثر که وظیفه یک فرد مسئول است، برداشتند.

وی گفت: اگر خدای ناکرده بی رأیی اوضاع را به دیکتاتوری بکشاند ضرر بزرگی است. اصرار رهبری بر حضور چشمگیر مردم در انتخابات برای دوری از خطر دیکتاتوری است و دولت ها نباید به زندگی با اقلیت عادت کنند و بدانند که حمایت آنها رای اکثریت است.

۲۷۲۱۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=218247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.