افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

معرفی تریدینگ ویو

  • کد خبر : 21822
معرفی تریدینگ ویو
کمتر کسی پیدا می‌شود که در تحلیلگر تکنیکال بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال باشد اما تریدینگ ویو را نشناسد. سایت Tradingview پرکاربردترین مرجع تحلیل تکنیکال نمودارهای قیمت دارایی‌های مختلف در بازارهای مالی جهان است. تمام آنچه به عنوان یک معامه‌گر برای تحلیل نمودار دارایی‌ها نیاز دارید، در قالب این سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد. از آن جایی که معامله‌گری بدون تحلیل تکنیکال سرانجام خوشی را در پی ندارد، بنابراین تریدینگ ویو یکی از ضروری‌ترین ابزارهای در اختیار شما برای فعالیت در بازارهای مالی است. برای آشنایی با تمام بخش‌های تریدینگ ویو تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو به عنوان یک پلتفرم اختصاصی تحلیل تکنیکال بازارهای مالی فعالیت خود را آغاز کرد. در قالب این سایت شما می‌توانید به نمودارهای قیمت دارایی‌های مختلف دسترسی داشته باشید. ابزارهای تحلیل تکنیکال متعددی در این پلتفرم برای آنالیز دقیق نمودارهای قیمت در اختیار کاربران قرار دارند. از جمله دارایی‌ها و بازارهای مختلف که در سایت تریدینگ ویو پشتیبانی می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • شاخص‌های سهام معتبر (S&P 500، Nasdaq 100 و …)
  • بازارهای سهام کشورهای مختلف اعم از آمریکا، ژاپن، انگلیس و …
  • بازار کریپتوکارنسی (بیت‌کوین، اتریوم و …)
  • بازار فارکس (جفت ارزهای اصلی و فرعی)
  • دارایی‌های ارزشمند مانند نفت، طلا، نقره و …

البته دامنه فعالیت خود را محدود به این حوزه نکرد. در حال حاضر Tradingview نقش یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی مربوط به بازارهای مالی در سطح دنیا را ایفا می‌کند. کاربران مختلف در این شبکه اجتماعی نظرات، تحلیل‌ها و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. همچنین اسکریپت نویسی برای ارتقای کیفیت معامله و شخصی‌سازی ابزارهای تحلیل تکنیکال یکی دیگر از قابلیت‌های تریدینگ ویو است.

تریدینگ ویو یک گام بزرگ دیگ برای پوشش تمام نیازهای معامله‌گران بازارهای مالی برداشته است. تمام وقایع اقتصادی مهم در سطح دنیا در قالب تقویم اقتصادی Tradingview در سریع‌ترین زمان ممکن پوشش داده می‌شوند. همچنین بخش مجله خبری تریدینگ ویو نیز فعال است که اخبار مهم سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار روی بازارهای مالی را در لحظه منعکس می‌کند. همه این موارد نشان می‌دهند که خرید اکانت تریدینگ ویو از اهمیت بسیار بالایی برای معامله‌گران برخوردار است.

معرفی ابزارهای تحلیل تکنیکال تریدینگ ویو

برای آشنایی بیشتر با تریدینگ ویو بد نیست که مهم‌ترین بخش آن یعنی صفحه چارت (Chart) را بررسی کنیم. از طریق نشانی اینترنتی tradingview.com وارد سایت اختصاصی آن شوید. از منوی اصلی بالای صفحه اصلی گزینه ذیل بخش Products گزینه Chart را انتخاب کنید. به این ترتیب وارد صفحه چارت در سایت تریدینگ ویو می‌شوید.

در صورت خرید اکانت Tradingview تمام ابزارها و امکانات موجود در این صفحه به طور کامل در اختیار شما قرار می‌گیرند. اما اگر از اکانت رایگان تریدینگ ویو استفاده کنید، تنها بخش‌های محدودی از این ابزارها برای شما قابل استفاده خواهند بود. به هر ترتیب در اینجا نگاهی می‌اندازیم به آنچه در صفحه چارت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در گوشه بالا سمت چپ این صفحه به طور پیش فرض نام BTCUSDT وجود دارد. با کلیک روی آن، پنجره‌ای باز می‌شود. و می‌توانید دارایی مد نظر خود از بازاراهای مختلف اعم از فارکس، ارزهای دیجیتا و … را جستجو و انتخاب کنید. حتی این امکان برای شما وجود دارد که دارایی‌های پشتیبانی شده از سوی یک صرافی ارز دیجیتال یا بروکر فارکس را به صورت جداگانه فراخوان کنید.

بعد از انتخاب دارایی مد نظر، نمودار قیمت آن نشان داده می‌شود. داده‌های این نمودار به صورت لحظه‌ای آپدیت می‌شوند. در مرکز صفحه می‌توانید نمودار را مشاهده کنید. به طور پیش فرض نمودار کندل‌های قیمت نشان داده می‌شود. اما شما می‌توانید صورت‌های دیگر از نمودار را نیز مشاهده کنید. در تصویر زیر به کادر قرمز رنگ بالای نمودار قیمت توجه کنید. در این بخش گزینه‌های مختلف ترسیم نمودار پیش روی شما قرار دارند. با استفاده از آن‌ها می‌توانید نمودار را به شکل‌های مختلف مشاهده کنید.

اندیکاتورهای تریدینگ ویو

کادر قرمز رنگ سمت چپ نمودار مهم‌ترین بخش در صفحه چارت تریدینگ ویو را نشان می‌دهد. تمام اندیکاتورها، خطوط حمایت و مقاومت و همچنین ابزارهای تحلیل تکنیکال تریدینگ ویو در این بخش به نمایش در می‌آیند. در صورت خرید اکانت تریدینگ ویو، تمام اندیکاتورها برای شما فعال خواهند بود و می‌توانید به طور همزمان چند اندیکاتور را روی نمودار فراخوانی کنید.

خرید و فروش دارایی‌ها در تریدینگ ویو

یکی از بخش‌های جدید تریدینگ ویو در زیر نمودار قیمت ایجاد قابل مشاهده است. به کمک ابزارهای این بخش می‌توانید ضمن تحلیل نمودار، با متصل کردن اکانت تریدینگ ویو به حساب کاربری خود در صرافی‌ها یا بروکرها به طور مستقیم خرید و فروش دارایی‌ها را نیز از طریق سایت Tradingview انجام دهید. برای این منظور باید از گزینه Trading Panel استفاده کنید. به این ترتیب به صورت مستقیم از طریق Tradingview به معامله کردن در آن‌ها بپردازید. همچنین گزینه Strategy Tester نیز در این بخش وجود دارد که به کمک آن می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی خود را تعریف، پیاده‌سازی و آزمایش کنید.

کادر قرمزرنگی نیز در سمت راست تصویر فوق قابل مشاهده است. در کنار این نوار ابزار بخش Watchlist وجود دارد. با کلیک روی آیکون + در این بخش می‌توانید دارایی مد نظر خود را به این لیست بیفزایید. به این ترتیب خیلی سریع‌تر می‌توانید آن دارایی را فراخوان کنید. در زیر این بخش نیز اطلاعاتی درباره تغییرات قیمت دارایی انتخاب شده در طول شبانه‌روز اخیر به نمایش در می‌آید. همچنین به کمک ابزارهای این بخش می‌توانید از شبکه اجتماعی تریدینگ ویو نیز استفاده کنید. نظرات سایر کاربران را مطالعه کرده و تحلیل‌های خود را نیز با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

تهرانیکس، بهترین راه برای خرید اکانت تریدینگ ویو

تا اینجا سعی کردیم سایت تریدینگ ویو و قابلیت‌های جذاب آن را به شما عزیزان معرفی کنیم. برای استفاده هرچه بهتر از این سایت نیاز به خرید اکانت تریدینگ ویو دارید. برای این منظور باید هزینه خرید اکانت را به صورت ارزی پرداخت کنید. با توجه به محدودیت‌های موجود در ایران، عملا امکان پرداخت ارزی به‌صورت مستقیم برای شما فراهم نیست. ما در تهرانیکس زیرساخت لازم برای خرید اکانت تریدینگ ویو را تدارک دیده‌ایم. شما عزیزان می‌توانید از طریق تهرانیکس در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت اشتراک تریدینگ ویو را تهیه کنید. فراموش نکنید که استفاده از Tradingview برای تریدرها یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.