افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

قیمت یک کت و شلوار چقدر است؟ / باب همایون آرامتر از همیشه

  • کد خبر : 217854
قیمت یک کت و شلوار چقدر است؟  / باب همایون آرامتر از همیشه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پاساژ تاریخی باب همایون، یک فروشگاه کت و شلوار مردانه است که در آن می توانید انواع کت و شلوار برای هر سلیقه ای را پیدا کنید، به خصوص برای مردان جوانی که در آستانه عروس و داماد شدن هستند. نکته مهم این است که قیمت کت و شلوار در این […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پاساژ تاریخی باب همایون، یک فروشگاه کت و شلوار مردانه است که در آن می توانید انواع کت و شلوار برای هر سلیقه ای را پیدا کنید، به خصوص برای مردان جوانی که در آستانه عروس و داماد شدن هستند. نکته مهم این است که قیمت کت و شلوار در این بازار نسبت به فروشگاه های سطح شهر کمتر است و برای کسانی که قصد خرید ارزان تری دارند، بازار مناسبی محسوب می شود. اما با وجود اینکه کمتر از 20 روز تا شب عید باقی مانده و بسیاری از مردم مشغول خانه تکانی و خرید عید هستند، کمتر از حد انتظار شاهد شلوغی این صف هستیم.

قیمت کت و شلوار برای همایون چقدر است؟
ساعت می گوید حوالی ظهر؛ کت و شلوار فروشی های باب همایون را بررسی می کنیم. ظهر است، اما هیچ انیمیشنی در بازار وجود ندارد و بیشتر تجار در حال چت یا چت کردن هستند یا جلوی مغازه منتظر مشتریان هستند. هنگام تماشای پنجره ها، فراموش نمی کنیم که قیمت ها را بپرسیم. کمترین قیمت کت و شلوار در باب همایون مربوط به راهروهای اطراف ردیف اصلی است. در این بلیت ها می توانید یک کت و شلوار به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان خریداری کنید. اما قیمت یک کار خوب در این زمینه 4 تا 6 میلیون تومان است. این میانگین قیمت یک کت و شلوار در باب همایون است و 8 تا 10 میلیون کت و شلوار نیز در این بازار به فروش می رسد. قیمت کت و شلوار عروس تقریباً یکسان است و به گفته فروشندگان قیمت ها فقط به پارچه و هزینه دوخت بستگی دارد. البته اگر واقعاً تولیدکننده از ترکیه پارچه وارد کرده باشد و کار کاملا ترکی باشد، قیمت آن بیشتر می شود، اما نکته مهم این است که به گفته تولیدکنندگان با تجربه، پارچه ترک چندانی در بازار ایران وجود ندارد.

دوخت کت و شلوار با پارچه های کیلویی
یکی از فروشندگان تفاوت قیمت کت و شلوار را به ما می گوید: قیمت کت و شلوار بستگی به پارچه و هزینه ساخت دارد. از آنجایی که مردم در حال حاضر به دلیل گرانی پول کمتری برای خرید اقلامی مانند کت و شلوار خرج می کنند، کت و شلوارهای ارزان قیمتی نیز در بازار وجود دارد که البته بی کیفیت هستند و تولیدکننده پارچه آن را به صورت کیلویی خریداری می کند. او البته از برخی برندها هم استفاده می کند و می گوید: برخی برندها برای دوخت کت و شلوار خود از پارچه های بی کیفیت وارداتی استفاده می کنند اما از آنجایی که با ماشین آلات صنعتی خوب می دوزند، گاهی آنها را به قیمت گزاف بالای 20 میلیون تومان می فروشند، در حالی که محصولات حتی یک سال هم دوام نمی آورد، اما خریدار به دلیل برند بودن آن را می خرد، در حالی که کسانی که می خواهند برای کت و شلوار هزینه کنند، آثار باکیفیت ما را که کمتر از 6 میلیون تومان قیمت دارند، نمی خرند، زیرا در مقایسه با برندها، قیمت ما ارزان هستیم.

خرید آپارتمان مرفه بالاشهر
برای جویا شدن از وضعیت بازار شب عید وارد مغازه دیگری شدیم. آقای جلیلوند با روی باز از ما استقبال می کند، اما از وضعیت بازار در حوالی عید راضی به نظر نمی رسد: فروش ما نسبت به تولیدی که برای شب عید انجام دادیم بسیار پایین است. دلیلش هم این است که طبقات متوسط ​​و پایین که باید بازار را باز کنند، پول کافی برای خرید کت و شلوار ندارند و آن را جزو کالاهای ضروری خود نمی دانند.

وی البته به گرانی مواد اولیه نیز اشاره می کند و می گوید: به دلیل گرانی مواد اولیه از جمله پارچه، کت و شلوار نسبت به قبل گران شده است. این فروشنده که به گفته خودش چندین دهه به تولید و فروش کت و شلوار اختصاص دارد، تغییر سلیقه و شیوه خرید مردم را نیز برجسته می کند: زمانی مردم 100 هزار تومان پول می دادند و 20 هزار تومان برای کت و شلوار خرج می کردند. قبلا می خریدند اما حالا سلیقه مردم عوض شده و کت و شلوار در مناسبت های خاص می پوشند. به همین دلایل گاهی فروشندگان تخفیف های عجیبی به مشتریان می دهند تا آنها را رد نکنند.

پارچه های چینی دنج
آقای قیصری 50 سال در این شغل کار کرده است. وی می گوید: بهترین دوره فروش ما در دهه 80 و اوایل دهه 90 بوده است، اما امروزه نحوه خرید مردم بسیار تغییر کرده است و به دلیل گران شدن کت و شلوار و کاهش سطح اقتصاد مردم، شاهد افت تقاضا هستیم. . البته علاوه بر قیمت بالا، ذائقه مردم نیز تغییر کرده و جوانان کمتر لباس کلاسیک می پوشند. علاوه بر این، اکنون مراسم و مهمانی ها کمتر شده و همه اینها باعث شده است که بازار ما رونق گذشته خود را از دست بدهد.

از او پرسیدیم: آیا مد کت و شلوار نسبت به گذشته تغییر کرده است؟ او می گوید: مد نسبت به قبل تغییر کرده است اما سبک دکمه ها و رنگ پارچه تغییر چندانی نکرده است. از او درباره پارچه کت و شلوار هم پرسیدیم. این فروشنده باسابقه در این باره می گوید: در حال حاضر بیشتر پارچه ها ایرانی هستند که کیفیت خوبی دارند، به همین دلیل به عنوان پارچه خارجی (ترکی) به فروش می رسد، اما مشتریان برخی از طرح ها را خریداری نمی کنند و می گویند تکراری است، یعنی چرا پارچه های چینی . طرح های مختلفی دارند، پرکاربرد است و کیفیت آن نیز خوب است. اما همه کار دوخت ایرانی است.

قیمت کت و شلوار پسرانه چقدر است؟
از بازار مردانه باب همایون هم می توانید کت و شلوار پسرانه بخرید. قیمت لباس بچه گانه در این بازار بین 1.500.000 تا 3.000.000 تومان است. قربانی فروشنده کت و شلوار بچه گانه می گوید: قیمت ها بسته به سایز کودک متفاوت است اما حداقل سن یک سال است و برای بچه یک ساله کت و شلوار تک نفره داریم که از 500 هزار تومان شروع می شود. کارهای تک سایز زیر یک میلیون تومان قیمت دارند، اما به طور متوسط ​​کت و شلوار برای گروه سنی 15 سال بین یک میلیون تا سه میلیون تومان است.

از کیفیت پارچه‌ها هم می‌گوید: برخی تولیدکنندگان از پارچه‌های بافتنی پلی استر یا ملانژ استفاده می‌کنند که کیفیت خوبی ندارند و تقریباً یکبار مصرف هستند و با اینکه قیمت پارچه‌هایشان ۲۲۰ هزار تومان نیست، اما به نام ترکیه. کار تا 1500000 تومان و حتی بیشتر هم می فروشند. با این حال، پارچه Faston برای کت و شلوار نوزاد خوب است، زیرا مانند کتان است.

از این فروشنده که 20 سال است در این شغل فعالیت می کند پرسیدیم حالا که عید نزدیک است، والدین برای فرزندانشان چقدر می خرند؟ وی پاسخ داد: اگرچه قیمت ما یک سوم بازارهایی مانند بهار و سنایی است، اما به دلیل شرایط اقتصادی، اکنون مردم تا زمانی که لباس کهنه برای فرزندانشان کوچک نشود، خرید نمی کنند. به هر حال انتظار داریم بازار در روزهای منتهی به سال جدید گرم شود و با نزدیک شدن به نوروز، بازارمان شلوغ تر شود.

همچنین می توانید کفش و پیراهن بخرید.
اگر فردی با جیب عمیق به باب همایون بیاید، علاوه بر کت و شلوار، می تواند برای تکمیل ست خرید خود، مانتو، تاپ، پیراهن، کراوات و پاپیون، دکمه سرآستین، کمربند و کفش نیز بخرد. برای خرید کفش باب همایون در صورت خرید کفش چرم میانگین قیمت از 900 هزار تا بیش از 2 میلیون تومان است.

کفش فوم ارزان تر است و می توانید کفش را با قیمت 400 هزار تومان خریداری کنید. پیراهن های مردانه نیز از 400 تا 800 هزار تومان به فروش می رسد. قیمت تسمه از 200 هزار تا 700 هزار تومان است. کمربند 200 هزار تومانی فوم و قیمت کمربند چرمی آن 400 هزار تا 700 هزار تومان است.

دکمه سر دست از برندهای مختلف مانند هابلوت، کارتیه، رولکس، پولو و … نیز به فروش می رسد. قیمت گران ترین دستبند تیتانیومی حدود 500 هزار تومان و ارزان ترین استیل 250 هزار تومان است. قیمت کراوات 300 تا 500 هزار تومان است.

۲۲۰

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.