افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » سرانجام سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب شد

  • کد خبر : 217346
اسمارتک نیوز » سرانجام سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب شد

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، بالاخره سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب شد. Mauricio Motta Páez، مردی 61 ساله از سرزمین قهوه. مربی ای که هیچکس انتظار انتخابش را نداشت. تقریبا 2 ماه بعد از جلسات مستمر اعضای کمیته فنی فدراسیون والیبال. موتا که سابقه کمک به فیلیپ بلن و برناردو رازنده در تیم های […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، بالاخره سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب شد. Mauricio Motta Páez، مردی 61 ساله از سرزمین قهوه. مربی ای که هیچکس انتظار انتخابش را نداشت. تقریبا 2 ماه بعد از جلسات مستمر اعضای کمیته فنی فدراسیون والیبال. موتا که سابقه کمک به فیلیپ بلن و برناردو رازنده در تیم های ملی فرانسه و برزیل را دارد، اکنون مدیریت اپی سنتر-پودولیانی، تیم رده سوم لیگ اوکراین را بر عهده دارد. اگرچه نام او مشهور نیست، اما مهر تایید برناردو روزنده روی کار دستیار سابقش، روی دیگر سکه موتا را نشان می دهد.

وحید مرادی، رئیس فدراسیون والیبال، او را کمتر از سایر گزینه‌ها نمی‌داند: «موتا پائز مردی شریف است و دست کمی از سایر مربیان بزرگ ندارد و حتی از جمعی از مربیانی که دهانشان را پر می‌کنند، رکوردهای بهتری دارد.» . شک نکنید ولاسکو برزیلی است و حتی رضانده هم از او تعریف کرده و مربی ضعیفی نیست.

چگونه فدراسیون بعد از مربیان برجسته با مائوریسیو موتا به توافق رسید؟

با حدود 20 مربی مذاکره کردیم، اولین بار با لورنتستی به توافق رسیدیم، اما به دلیل بداخلاقی های زندانیان او منصرف شد یا به دلیل همین شرایط با چند مربی دیگر به توافق نرسیدیم. با این حال مذاکرات را ادامه دادیم و به 5 گزینه رسیدیم که اطلاعات آنها را در اختیار اعضای کمیته فنی قرار دادیم و از آنها خواستیم اسامی خود را محرمانه نگه دارند تا اتفاقی که برای گزینه های قبلی برای این دو نفر افتاد تکرار نشود. کمیته فنی به جولیانی و موتا رای داد و ما به مذاکره با هر دو ادامه دادیم اما با جولیانی به توافق نرسیدیم. همزمان با موتا در حال مذاکره بودیم، او ما را پذیرفت و به توافق رسیدیم.

آیا در مسائل مالی با جولیانی اختلاف نظر داشتید؟

در واقع مامور جولیانی سنگ پرتاب می کرد. او گفت جولیانی با مودنا قرارداد دارد و نمی تواند به ایران بیاید، هر چه من و همکارانم با او صحبت کردیم، پاسخ منفی بود. من حتی شخصاً با جولیانی تلفنی صحبت کردم و او تمام حرف های ایجنت من را گفت، اما صحبت های آنها نشان داد که او و ایجنتش اصلا با هم سازگار نیستند. ایجنت او بالاخره رقم قراردادی را داد که حتی از قرارداد بهترین مربیان دنیا هم بیشتر بود. آن‌ها می‌دانستند که این مربی نمی‌تواند بیاید، بنابراین یک عدد آوردند تا بگویند ما جواب داریم.

شما قبلاً کیفیت ذهن برنده سرمربی را برجسته کرده اید، آیا موتا این ویژگی را دارد؟

موتا بسیار با انگیزه است و دقیقاً ذهن برنده ای دارد و کارنامه او درخشان است. او سرمربی تیم ملی بانوان فرانسه است و تیمش چندین بار قهرمان لیگ فرانسه شده است، از جمله در بسیاری از دیدارها که فیلیپ بلن سرمربی تیم حریف بود، از 10 بازی 9 برد را به دست آورد. او همچنین سابقه درخشانی در باشگاه پاناسونیک ژاپن دارد، تیمی که کوبیاک نیز در آن بازی می کند و کوبیاک او را مربی بزرگی می داند. حتی تیلیه سرمربی سابق فرانسه هم نتوانست نتیجه خود را با پاناسونیک تکرار کند.

اما خیلی ها نام او را به عنوان مربی بزرگ نمی دانند.

اسم ها هیچ کاری برای ما نمی کنند. کیفیت مربی تاثیر می گذارد و این موضوع باید تیم را به شرایط مطلوبی برساند. حضور برناردو روزنده در تیم فرانسه را به خاطر دارید؟ موفقیت آمیز بود؟ انتخاب مربی هندوانه بسته است و هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد. موتا پائز مرد شریفی است که دست کمی از سایر مربیان بزرگ ندارد و سابقه بهتری نسبت به مربیانی دارد که دهانشان را پر می کنند، اما برخلاف بقیه بدون هیاهو کار می کند. او ولاسکو برزیل است و حتی رزنده هم از او تمجید کرده است. پس دوستان فکر نکنید که Mauricio Motta Paez مربی ضعیفی است. تنها چیزی که امیدواریم این است که تیم ملی با مربی جدید به المپیک پاریس صعود کند.

موتا وعده سهمیه المپیک را داده بود؟

قول دادن در ورزش کار حرفه ای نیست. اما ذهن برنده یکی از شاخص های ما در انتخاب مربی بود. یک مربی چقدر دوست دارد بجنگد. موتا بسیار با انگیزه است که برای تیم ما بسیار مفید است. موتا درباره احتمالات سهمیه المپیک گفت: خیلی سخت است اما باید تمام تلاش خود را برای صعود به المپیک انجام دهیم. ما باید برای بازی های المپیک بجنگیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.