افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

هدفون تهدید بزرگی برای شنوایی کودکان است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 217249
هدفون تهدید بزرگی برای شنوایی کودکان است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو بر اساس نظرسنجی ملی سلامت کودکان از بیمارستان کودکان دانشگاه میشیگان، از هر سه والدین دو نفر می گویند که فرزندانشان در سنین 5 تا 12 سال به طور مرتب موسیقی گوش می دهند. کارشناسان بهداشت می گویند این سن برای قرار دادن شنوایی شما در معرض […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو بر اساس نظرسنجی ملی سلامت کودکان از بیمارستان کودکان دانشگاه میشیگان، از هر سه والدین دو نفر می گویند که فرزندانشان در سنین 5 تا 12 سال به طور مرتب موسیقی گوش می دهند.

کارشناسان بهداشت می گویند این سن برای قرار دادن شنوایی شما در معرض دوره های طولانی صدای بلند خطرناک است.

دکتر سوزانا گرگیک متخصص اطفال در دانشگاه میشیگان گفت: در سال‌های اخیر بیشتر نگران استفاده بیش از حد نوجوانان از وسایل صوتی هستیم. ولی آه تو گوش‌گیرها و هدفون‌ها به طور فزاینده‌ای در بین کودکان کوچک‌تر محبوب شده‌اند و آنها را به طور منظم در معرض صدای بلندتر قرار می‌دهند.

گرگ بیانیه خبری دانشگاه می افزاید: “کودکان خردسال در معرض آسیب احتمالی ناشی از قرار گرفتن در معرض صدا هستند زیرا سیستم شنوایی آنها هنوز در حال رشد و توسعه است.” کانال گوش آنها نیز کوچکتر از بزرگسالان است و باعث تشدید سطح صدای درک شده می شود.

نیمی از والدین موافق هستند که هدفون یا ایرپادها به سرگرم کردن یا سرگرم نگه داشتن فرزندان شما کمک می کند.

گرگ “قرار گرفتن طولانی یا شدید در معرض حجم زیاد صدا می تواند باعث کاهش شنوایی یا وزوز من می شنوم که دائماً در گوش زنگ می زند.

گرگ او می‌گوید: «از لحاظ تاریخی، خطرات قرار گرفتن در معرض صدا برای کودکان خردسال شامل رویدادهای بلند مانند کنسرت یا آتش‌بازی بوده است، اما والدین ممکن است آسیب‌های احتمالی ناشی از استفاده بیش از حد از سمعک را دست کم بگیرند.

وی توضیح داد: سلول های مویی کوچک در گوش داخلی امواج صوتی را دریافت می کنند تا به ما کمک کند بشنویم، زمانی که این سلول ها آسیب ببینند یا بمیرند، کاهش شنوایی غیر قابل برگشت است.

گرگ وی افزود: قرار گرفتن در معرض صدا در میان کودکان می تواند بر خواب، یادگیری تحصیلی، سطح استرس و حتی فشار خون آنها تأثیر بگذارد.

این نظرسنجی نشان داد که تنها نیمی از والدین گفتند که با درخواست از آنها برای استراحت، تعیین زمان‌های خاص برای استفاده یا استفاده از تایمر سعی کردند استفاده از سمعک‌ها را محدود کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.