افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

توسعه مبنای حقوقی قراردادی ایران و روسیه – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 217070
توسعه مبنای حقوقی قراردادی ایران و روسیه – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر در نشست عمومی هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با ابراز خوشحالی از حضور خود در ایران گفت: بیش از این در این مراسم بود. 200 نفر در قالب یک هیئت روسی که وارد تهران شد شرکت کردند. وی با اشاره به روز […]

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر در نشست عمومی هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با ابراز خوشحالی از حضور خود در ایران گفت: بیش از این در این مراسم بود. 200 نفر در قالب یک هیئت روسی که وارد تهران شد شرکت کردند.

وی با اشاره به روز بیست و دوم بهمن و روز استقلال و آزادی ایران ادامه داد: در این روز با رای خردمندان جمهوری اسلامی ایران استقلال خود را اعلام کرد و به عنوان کشوری آزاد و مستقل در جهان ظهور کرد.

معاون نخست وزیر روسیه با تاکید بر اینکه در همان سال های شوروی سابق جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شد و همکاری ها ادامه یافت، گفت: پس از آن فدراسیون روسیه با ایران همکاری کرده و به عنوان شریک استراتژیک شناخته شده است. . .

نواک وی افزود: روسیه و ایران در این سال ها تلاش های زیادی برای اداره و حفظ ارزش های سنتی، فرهنگی و خانوادگی انجام داده اند.

وی تصریح کرد: بر اساس توافق روسای جمهور دو کشور زمینه همکاری های سیاسی، نظامی، اقتصادی و… افزایش یافته است، همکاری بین همه نهادها در حال افزایش است و در اردیبهشت 1392 قرارداد ساخت راه آهن رشت – آستارا به امضا رسید و در دسامبر 2023 در جریان سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو قرارداد وی امضا شد. فسخ شد.

معاون نخست وزیر روسیه با بیان اینکه تبادل هیئت بین دو کشور بی سابقه است گفت: در این مدت حقوق اولیه یک پیمانکار بین دو کشور در حال توسعه گمشده و سال گذشته 15 قرارداد بین دو کشور منعقد شد و اکنون 400 سند در پایگاه قراردادی ایران و روسیه وجود دارد.

نواک وی ادامه داد: ایران از اول ژانویه 2024 به طور رسمی عضو این گروه است.ترمزو روسیه از ابتدا از این عضویت حمایت کرد، از یک سو همکاری موضوعی بین دو کشور در ترمز ادامه می دهد، ما همچنین در چارچوب اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و ائتلاف اوپک پلاس همکاری می کنیم.

وی تاکید کرد: در کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه زمینه تعامل دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و در این سه روز هیات ها مادر مشغول کار و مذاکره بودند.

معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به دیدار با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور روسیه گفت: در این دیدار موضوعات خوبی مطرح شد و سند توافق جامع ایران و روسیه شامل تمامی روابط دوجانبه است.

نواک وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا زیرساخت های لازم را برای توسعه روابط ایران و روسیه تا حد امکان ایجاد کنیم، گفت: اکنون در نظر داریم پروژه های جدیدی در حوزه نفت و گاز، هسته ای، ترانزیت و کشاورزی طراحی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سه روز گذشته 21 زمینه همکاری ایران و روسیه مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: امروز دو کشور در زمینه تولید مشترک محصولات و صادرات به بازارهای سوم به ویژه در بخش انرژی دستاوردهایی داشته اند. بخش های کشاورزی نتیجه به آنچه می خواهید رسیده اید

معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به حضور شرکت های قدرتمند ایرانی در حوزه داروسازی و خودروسازی ایرانی در روسیه گفت: تلاش شده تا دوره کامل تجهیزات پزشکی و دارویی ایران در روسیه ایجاد شود.

نواک وی با اشاره به پرتاب ماهواره ایرانی توسط پرتابگر روسی در روز بعد، تصریح کرد: اکنون ارتباط خوبی بین دانشگاه های دو کشور در زمینه های مختلف برقرار شده است به طوری که تعداد دانشجویان ایرانی در روسیه چهار برابر شده است. به 8 هزار نفر

وی از تمایل فدراسیون روسیه برای همکاری با ایران در زمینه های فرهنگی، دیپلماسی، گردشگری و ورزشی خبر داد و یادآور شد: ایران و روسیه می توانند در زمینه روابط تجاری و اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی به پیروزی های زیادی دست یابند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.