افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

10 میلیون فرصت فساد از طریق درگاه ملی صدور مجوز خشک شد

  • کد خبر : 217064
10 میلیون فرصت فساد از طریق درگاه ملی صدور مجوز خشک شد

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی روز سه شنبه در مراسم افتتاح سامانه مدیریت ریسک فساد وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: سامانه مدیریت ریسک فساد در واقع سامانه ای برای کاهش مبانی یا مبانی فساد است. این سیستم حاصل ماه ها تلاش همکاران ما در این وزارتخانه و خارج از این وزارتخانه بود، البته […]

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی روز سه شنبه در مراسم افتتاح سامانه مدیریت ریسک فساد وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: سامانه مدیریت ریسک فساد در واقع سامانه ای برای کاهش مبانی یا مبانی فساد است. این سیستم حاصل ماه ها تلاش همکاران ما در این وزارتخانه و خارج از این وزارتخانه بود، البته بسیار متاسفیم که این تلاش ها به درستی و کافی به گوش افکار عمومی نمی رسد، اما باید با قوت و قدرت این کار را انجام دهیم. سطح بالاتری از مردم ایران و منویات و اجازه دهید دستورات مقام معظم رهبری را که سال گذشته بیتس در خصوص مبارزه با فساد فرمودند، اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی یکی از مهم ترین و سهل الوصول ترین اقدامات برای مبارزه با فساد، گزارش فساد است. چه در وزارت اقتصاد و چه در سایر وزارتخانه ها و سایر ادارات که زیان های مالی زیادی رخ می دهد، هر از چند گاهی دولت باید یکی از مفاسد بزرگ را رسیدگی کند و گزارش آن را بدهد و در عین حال راه را برای تکرار آن ببندد. .

وزیر اقتصاد افزود: رویکرد رئیس جمهور این است که بتوانیم با نگاه به اصلاحات واقعی کارها و مواجهه با آینده به دستاوردهایی برای مردم و فعالان اقتصادی دست یابیم و وقت را برای گذشته تلف نکنیم. خاندوزی افزود: مفاسدی که رخ می دهد بسترهای مختلفی را در بر می گیرد و ما به عنوان قوه مجریه باید این لغزندگی ها را که باعث می شود فعالان مختلف اقتصادی در بخش های مختلف دست به فساد و سوء استفاده بزنند، برطرف کنیم.

خاندوزی بیان کرد: یکی از عوامل اصلی فساد مربوط به مقررات یا سازوکارهای انتظامی و فرآیندهای اجرایی ما است و یا به دلیل مصونیت و عدم شفافیت و تضاد منافع شاهد ظهور فساد بوده ایم.

وی به برخی اقدامات مبارزه با فساد اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه مقرراتی که منجر به مفاسد اقتصادی می شود، یکی از اقدامات مبارزه با فساد حذف 4200 تومان درآمد پولی بود که نشان می دهد بنگاه های اقتصادی چقدر در تجارت کشور مفسده دارند. مسیر. . . انجام داد

خاندوزی با بیان اینکه جلوگیری از تغییرات مستمر بخشنامه ها از دیگر برنامه های مبارزه با فساد بود، تصریح کرد: به عنوان مثال گاهی اوقات تعرفه یک کالا در طول سال 6 بار تغییر می کرد. این باعث شد کسانی که از رانت اطلاعاتی برخوردار بودند میلیاردها سود به دست آورند. در گمرک به طور جدی با این مشکل مواجه هستیم. از این حیث در 11 ماهه امسال 119 بخشنامه صادر شده در حالی که این رقم در 11 ماهه سال گذشته 250 بخشنامه بوده که این مدل از تنظیم فساد را در کشور ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: هر چند بخشی از مقاومت برخی دستگاه های اجرایی و بروکراتیک کشور برای دستور دادن با دست باز بود، اما ما را تحت فشار قرار می دادند، اما ما در مقابل این فشارها ایستادگی کردیم و از فعالان اقتصادی دفاع کردیم و اینها از نوع مقرراتی بود که خود فساد ایجاد کرد. علاوه بر این، برخی از سیاست های پولی و ارزی نیز مفاسد بود.

وزیر اقتصاد افزود: محور دوم مربوط به مقررات نبود، بلکه مربوط به فرآیندهای اجرایی نهادهایی بود که فضای فساد را در کشور ایجاد کردند. آنچه توجه مردم را به خود جلب می کند این است که بسیاری از فرآیندها از طریق درگاه های ملی انجام می شود که به این معنی است که بسیاری از منابع وقوع و احتمال فساد کاهش می یابد. در این راستا اقداماتی انجام شد، به عنوان مثال اینکه فرآیندهای اخذ مجوز از نهادهای کشور از طریق درگاه ملی انجام می‌شود به معنای جمع‌آوری منابع فساد است.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: تاکنون حدود یک میلیون و 500 هزار پروانه کسب از طریق درگاه ملی صادر شده است. بنابراین، تنها با اجرای درگاه ملی صدور مجوز، نزدیک به 10 میلیون فرصت فساد از بین رفته است.

وی ادامه داد: همچنین به مفاسدی که دولت های گذشته در حوزه مالیاتی با آن مواجه بودند بر اساس دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر برخورد بدون تملق با این افراد رسیدگی شد. در این بخش، دادستانی مالیاتی را تقویت کردیم و فرآیند مالیات آنلاین را برای این منظور ایجاد کردیم.

خاندوزی افزود: امروزه کلیه اسناد مالیاتی از طریق درگاه رسمی سازمان امور مالیاتی برای مودیان ارسال می شود و برای دریافت و اعتراض به برگ تشخیص مالیات، حضور فیزیکی مؤدی ضروری نیست که از مفاسد مالی جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه امروز 75 درصد گواهی بدهی بدون مالیات به صورت سیستمی صادر می شود، گفت: تلاش می کنیم حضور مودی در هیچ یک از فرآیندهای مالیاتی استانی تا پایان دولت الزامی نباشد و تمامی تشریفات انجام شود. آنلاین است.”

وزیر اقتصاد با بیان اینکه شایعات زیادی مبنی بر فساد در گمرکات وجود دارد، افزود: بخش مهمی از ارزش گمرکی سامانه گمرکی مشخص شد. به عنوان مثال، ما تمام صورتجلسات را برای تعیین ارزش گمرکی تک تک قطعات، ماشین‌ها و غیره آپلود می‌کنیم. در سامانه گمرک برای دیدن همه

خاندوزی ادامه داد: همچنین ساماندهی اموال خارج از تاریکخانه، ساماندهی انبارها و فروش به صورت اینترنتی انجام می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: فوق بدهکاران بیمه شناسایی و به همه شرکت های بیمه دستور شناسایی این افراد داده شد و از آنجایی که صنعت بیمه به دلیل بلاتکلیفی نگران ورشکستگی برخی از بیمه گذاران بود، تاکید می کنیم علاوه بر اجرای این امر. ، موضوع این ورشکستگی و سلب اعتماد مردم نیز باید بسته شود.

وی گفت: هر چقدر هم که برای مبارزه با فساد انرژی و وقت بگذاریم، ثمره آن را ده برابر خواهیم دید و امیدواریم در روز پایان خدمت در وزارت اقتصاد، محیط پاک تری را برای آینده به یادگار بگذاریم. نسل های آینده فساد خطرناک تر و پرهزینه تر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.