افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

فضای همکاری ایران و روسیه در بالاترین سطح است.

  • کد خبر : 217008
فضای همکاری ایران و روسیه در بالاترین سطح است.

به گزارش بازار، جواد اوجی چهارشنبه شب (18 اسفند) در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه اظهار داشت: ابتدا از دولت روسیه، الکساندر. نواک، معاون نخست وزیر روسیه و دست اندرکاران هفدهمین نشست همکاری اقتصادی از دو کشور تشکر می کنند. وی ادامه داد: این نشست […]

به گزارش بازار، جواد اوجی چهارشنبه شب (18 اسفند) در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه اظهار داشت: ابتدا از دولت روسیه، الکساندر. نواک، معاون نخست وزیر روسیه و دست اندرکاران هفدهمین نشست همکاری اقتصادی از دو کشور تشکر می کنند.

وی ادامه داد: این نشست را در فضایی برگزار می کنیم که رژیم صهیونیستی با حمایت مدافعان دروغین حقوق بشر به نسل کشی در غزه ادامه می دهد و من این جنایات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می کنم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه فضای همکاری ایران و روسیه در بالاترین سطح است و تصمیمات مورد حمایت روسای جمهور دو کشور است، افزود: سفر هیئت روسی به تهران نشان از عزم جدی طرفین دارد. گسترش همکاری

اوجی گفت: من به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور معتقدم فرصتی تاریخی به وجود آمده و ایران و روسیه بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند.

وی بیان کرد: با بررسی روند صادرات، رشد قابل قبولی را در همه بخش ها شاهد بوده ایم و ارزش صادرات ایران به روسیه هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی افزایش یافته است و علاوه بر توسعه دو کشور می تواند زمینه ساز رشد و توسعه باشد. مبنای توسعه سایر کشورهای منطقه است.

وزیر نفت تصریح کرد: علیرغم همکاری‌های تجاری نزدیک دو کشور در سال‌های اخیر، ایران و روسیه جزو اولین شرکای تجاری یکدیگر نیستند، علی‌رغم اینکه بازار روسیه به ارزش چند ده هزار میلیون دلار یک بازار محسوب می‌شود. فرصت خوبی برای حضور ایران همچنین روسیه به عنوان صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی می تواند منبع مهمی برای واردات این محصولات به ایران باشد.

اوجی اضافه کرد: از یک سو می توان با برنامه ریزی مناسب و انجام اقدامات لازم به رشد و توسعه چشمگیر همکاری ها دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته تفاهم نامه ها و اسناد مختلفی را در زمینه های تجاری، اقتصادی، سیاسی، انرژی، حمل و نقل و … به منظور توسعه همکاری ها نهایی کرده ایم.

وزیر نفت تصریح کرد: تاکنون گام های محکمی برداشته شده است و در صورت تلاش بیشتر روند همکاری ها تسریع می شود و نتایج مثمر ثمری به دنبال خواهد داشت.

اوجی با بیان اینکه ایران و روسیه طی سه روز گذشته در 11 زمینه مختلف همکاری و مذاکره جدی داشته اند، گفت: همکاری در حوزه نفت و گاز و تلاش برای اجرای تفاهمات متقابل در زمینه های مختلف از جمله توسعه 8 میدان نفتی روسیه است. شرکت ها در مرحله تفاهم نامه، قرارداد و اجرا هستند و برخی از این زمینه ها به بهره برداری رسیده است.

وی یادآور شد: همکاری در زمینه ایجاد هاب گاز، تجارت گاز، تبادل فرآورده های نفتی، بهبود سیستم های بین بانکی و مالی، تقویت همکاری ها در حوزه کشاورزی، توسعه همکاری ها در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه تولید. صنعت. واگن ها و واگن های قطار، ادامه مذاکرات برای قراردادهای تجاری راه آهن، رشت آستارا، طرح برقی سازی راه آهن گرمسار – اینچه برون، رفع موانع گمرکی، ایجاد نیروگاه سیروک و توسعه فضا و همکاری های هسته ای برای صلح آمیز بودن. از دیگر موارد همکاری ایران و روسیه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.