افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

تداوم اقدامات حمایتی دولت از بازار سرمایه

  • کد خبر : 216836
تداوم اقدامات حمایتی دولت از بازار سرمایه

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد و دارایی در واکنش به گزارش روز 12 اسفند روزنامه جهان صنعت با عنوان «نفس از بورس گرفتند» و روزنامه تیوات با عنوان «منفی و مثبت» توضیح داد. ” «تضاد در بازار سرمایه» که همواره رویکرد دولت سیزدهم نسبت به بورس بوده است. تلاش شده تا با استفاده از ابزارهای […]

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد و دارایی در واکنش به گزارش روز 12 اسفند روزنامه جهان صنعت با عنوان «نفس از بورس گرفتند» و روزنامه تیوات با عنوان «منفی و مثبت» توضیح داد. ” «تضاد در بازار سرمایه» که همواره رویکرد دولت سیزدهم نسبت به بورس بوده است. تلاش شده تا با استفاده از ابزارهای در اختیار دولت از این بازار حمایت شود تا با تنوع بخشیدن به ابزارهای سرمایه گذاری، هم جذابیت این بازار تقویت شود و هم سرمایه فعالان بازار حفظ شود.

دولت سیزدهم علاوه بر تعریف و اجرای بسته های حمایتی، با تدابیر قابل پیش بینی و کاهش ابهامات به دنبال بازگرداندن ثبات نسبی به اقتصاد بوده است تا بازار سرمایه نیز با ثبات باشد.

ضمن اینکه در این دولت اقداماتی از جمله تاکید بر تنوع ابزارهای سرمایه گذاری، سرمایه گذاری های غیرمستقیم و تامین مالی شرکت های اقتصادی از طریق بازار سرمایه انجام شده است.

به عنوان مثال، توسعه کمی و کیفی صندوق های سرمایه گذاری و طراحی صندوق های سرمایه گذاری جدید، پذیره نویسی شرکت های سهامی عام برای تامین مالی پروژه های کلان اقتصادی در بورس، تسهیل پذیرش شرکت های دانش بنیان در بازار بورس و غیره. – پیشخوان، تسهیل و کاهش مدت زمان فرآیندهای افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده، سازمان بورس و اوراق بهادار، متنوع سازی روش های تامین مالی مسکن و ثبات بازار سرمایه، طراحی نسل جدید الگوریتم ها و هشدارهای نظارتی (بورسبان). ، تعیین تکلیف متوفی اقدامات عدالتخواهانهتوسعه برگزاری جلسات الکترونیکی، واریز دوره ای از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت.

معرفی و طراحی ابزارهای جدید برای تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری اعضای جامعه، پرداخت سود سهام و تسویه سود معوق، ایمن سازی سبد سهام افراد برای حمایت از بازار سرمایه، ایجاد امکان تایید الکترونیکی سهام، اصلاح سازوکارهای ETF وجوه دولتی. ، اصلاح آیین نامه انتشار اجرایی اقدامات عدالتخواهانه و … مجموع اقداماتی است که برای حمایت از بازار سرمایه انجام شده یا در حال انجام است.

از سوی دیگر شاهد بهبود شاخص های کلان اقتصادی هستیم که در رفع ابهامات و ایجاد ثبات اقتصادی و به دنبال آن ثبات بازار سرمایه موثر است.

همچنین با نگاهی به ماه‌های آینده، دولت اولویت‌های متعددی را در زمینه ایجاد رونق در بازار سرمایه دنبال خواهد کرد. محور اول اصلاح دستورالعمل قیمت فرآورده های تصفیه شده است که در نوبت های متعدد انجام شده است.

محور دوم، رصد مشاغل غیررسمی و فرار مالیاتی در فرابورس است. اصلاح نرخ ارز در همین راستا بوده است: قبل از اینکه محصولات پتروشیمی ارزان را در بورس کالا می خریدند و به قیمت صادرات سود می کردند. پس از اصلاح نرخ ارز، این روند اصلاح شد. تلاش دولت طی چند سال آینده این است که صنایع را قابل پیش بینی کند.

گام سوم، هماهنگی بیشتر و در نظر گرفتن الزامات و منافع بازار سرمایه در استفاده از ابزارهای بازار پول است. در واقع نباید سیاست های متعارض و پرهزینه ای برای بازار سرمایه ایجاد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.