افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

صادق نصرتی مراللو – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 216455
صادق نصرتی مراللو – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

ستاد بزرگ انتخابات خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ «کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش می کند تا با فراهم آوردن بستری مناسب برای نمایندگان، گامی در تصمیم گیری درست مردم بردارد و با شور و شوق انتخابات را جشن بگیرد. دوازدهمین دوره شورای اسلامی. صادق نصرتی مراللو یکی از نامزدهای معاونت. دوازدهم وکالت […]

ستاد بزرگ انتخابات خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ «کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش می کند تا با فراهم آوردن بستری مناسب برای نمایندگان، گامی در تصمیم گیری درست مردم بردارد و با شور و شوق انتخابات را جشن بگیرد. دوازدهمین دوره شورای اسلامی.

صادق نصرتی مراللو یکی از نامزدهای معاونت. دوازدهم وکالت شورای اسلامی از حوزه های انتخاباتی تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر است. در زیر می‌توانید خلاصه‌ای از وی و پاسخ‌های او به پرسش‌های مهر را در دو بخش کشوری و استانی بخوانید:

رزومه:

کاندیدای مستقل دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی از حوزه های انتخاباتی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و کد دانشگاهی 8113

* به نظر شما مهمترین آسیب عملکردی شورای اسلامی چیست؟

عدم توجه به مطالبات و خواسته های واقعی مردم مهمترین نقص مجلس است. مشکل امروز مردم وضعیت اقتصادی، گرانی، موانع معیشتی، آسیب های اجتماعی و مسائلی از این دست است که عملکرد مجلس یازدهم و دوره های قبل نشان می دهد که هیچ قانونی در این حوزه ها برای رفع یا کاهش این مشکلات وجود نداشته است. مردم می گویند، سال به سال، عقب تر از سال گذشته.

مجلس برای تقویت نقش نظارتی و قانونگذاری خود چه اقداماتی باید انجام دهد؟

نظارت و اعمال حق بازجویی و در نهایت استیضاح جدی، مستمر و پیگیر. من معتقدم که نقش و وظیفه نظارتی مجلس کمتر از دیگر وظیفه تصویب قوانین نیست. قوانین خوبی در برخی حوزه ها تصویب شده اما یا عملیاتی و اجرایی نشده و یا به صورت ناقص اجرا شده است که اگر دستگاه های نظارتی و به ویژه شورای اسلامی به وظایف خود عمل می کردند این اتفاق نمی افتاد.

* چرا نمایندگان نباید اسیر تجمل گرایی شوند و چه تدابیری برای جلوگیری از این آسیب لازم است؟

یکی از مهم ترین آفت هایی که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم، شکاف سطح درآمد مدیران کشور با سطح مردم است که منجر به کاهش اعتماد عمومی شده است. فردی که کاندیدای انتخابات است باید به این موضوع توجه کند و دچار تجملات نشود. متأسفانه تجمل گرایی برخی از مدیران کشور از زمانی شروع شد که برخی متولیان امور آن فکر می کردند باید طبقه ای ثروتمند و ثروتمند وجود داشته باشد تا به فقرا و فقرا کمک کند. در این میان وظیفه دولت و حاکمیت آن است که برای طبقات متوسط ​​و پایین جامعه برنامه ریزی کند و زندگی و سرنوشت آنها را به دست ثروتمندان سپرد.

*همکاری و همکاری مجلس با سایر قوا و نهادها چه تأثیری در پیشرفت کشور می تواند داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین جلوه این همکاری چیست؟

اگر هماهنگی و همفکری و اتفاق نظر بین قوا نباشد قطعاً مسائل کشور حل نمی شود. منظور از هماهنگی این است که تنها هدف آن پیشرفت و توسعه کشور و آسایش و آسایش مردم باشد.

*مسئولیت در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این اهمیت غفلت کنند چه پیامدهای منفی ایجاد می شود؟

مهمترین پیامد آن کاهش اعتماد عمومی نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. مدیران و نمایندگان مجلس باید پاسخگوی عملکرد خود و سازگاری خود با مشکلات کشور و خواسته های مردم باشند. نمی توان از مردم توقع داشت که در انتخابات شرکت کنند و به نامزدهای این یا آن گروه رای دهند و پس از ورود نامزدهای منتخب به مجلس، نماینده حرف خود را می زند و به خواسته موکلان خود توجهی نمی کند.

* اجتماعی بودن باید یکی از ویژگی های مهم هر نماینده باشد. چگونه یک نماینده می تواند این ویژگی را بدون گرفتار شدن در ورطه مردمی سازی و شعارهای غیرواقعی انجام دهد؟؟

نماینده ای که نیازها و مطالبات واقعی مردم را بشناسد و برای جلب رضایت آنها اقداماتی انجام دهد قطعا نماینده مردم خواهد بود. البته مهم اقدام عملی است نه شعار و نمایش. سلام تبلیغاتی

* طبق قانون اساسی یک نماینده مسئول همه مردم ایران است. برای تحقق این اصل مهم و پرهیز از تفرقه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

نگاه نماینده مجلس باید کلان و ملی باشد. رسیدگی به امور محلی یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر و شهر است.

  • سوالات استانی:

*استان تهران با کمبود سرانه آموزش، ورزش، فضای سبز و … مواجه است. در بیشتر مناطق، به ویژه در پردیس ها، چه اقدامات عاجل برای حل این مشکل باید انجام شود؟

برخی از دستگاه ها در مناطق مختلف استان تهران دارای زمین های چند هکتاری هستند که بلا استفاده هستند. این اراضی قابل توسعه برای آموزش، ورزشی و… بهره مندی از توانمندی های مردم و تشویق آنان به ساخت فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی متناسب با نیات خیرخواهانه آنان از دیگر راه های تامین این فضاها است.

* آلودگی هوا و فرسودگی وسایل نقلیه عمومی یکی از مشکلات رایج استان تهران است، برای حل این دو مشکل چه برنامه ای دارید؟

گسترش، توسعه و بهبود وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی، الزام کارخانه های خودروسازی به استانداردسازی خودروها برای کاهش درصد بنزین مشابه خودروها در کشورهای توسعه یافته، افزایش واگن های مترو و گسترش خطوط مترو، ساخت خطوط جدید و خطوط مدرن مانند تراموا در کشورهای اروپایی که هر دو واگن و قطار برقی در سطح خیابان قرار دارند.

* حاشیه نشینی و ظرفیت بالای مهاجرت تهران یکی از معضلاتی است که همواره این استان و به ویژه شهر تهران را نگران کرده است، این دو معضل چگونه مدیریت می شود؟

حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ پدیده جدیدی نیست. در کشورهای دیگر حتی کشورهای توسعه یافته این حاشیه سازی وجود دارد. در نظر گرفتن فضاهای آموزشی و بهداشتی برای این حواشی مهم است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.