افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

ثبت 400 طرح الکترونیکی در روز در پایتخت / توصیه پلیس راهنمایی و رانندگی در روز انتخابات

  • کد خبر : 216345
ثبت 400 طرح الکترونیکی در روز در پایتخت / توصیه پلیس راهنمایی و رانندگی در روز انتخابات

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با توصیه هایی برای رانندگی در روزهای برفی و بارانی از شهروندان خواست در صورت نداشتن کار ضروری در فصل بارندگی از منازل خارج نشوند. به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مومنی با بیان اینکه رانندگی در شرایط برفی و بارانی سخت است، خاطرنشان کرد: وی گفت: سخت ترین […]

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با توصیه هایی برای رانندگی در روزهای برفی و بارانی از شهروندان خواست در صورت نداشتن کار ضروری در فصل بارندگی از منازل خارج نشوند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مومنی با بیان اینکه رانندگی در شرایط برفی و بارانی سخت است، خاطرنشان کرد: وی گفت: سخت ترین شرایط رانندگی در هوای برفی و بارانی است. زیرا دید راننده بسیار کاهش یافته و سطح آسفالت لغزنده می شود.

وی به شهروندان توصیه کرد در هنگام بارندگی در صورت نداشتن کار ضروری از خانه خارج نشوند و ادامه داد: قبل از شروع سفر خودروی خود را بررسی کرده و از عملکرد صحیح برف پاک کن ها، آج لاستیک، دستگاه گرمایشی و چراغ ها مطمئن شوید.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در روزهای برفی شاهد تردد بیشتر در جاده ها هستیم و این مشکل حوصله بیشتری را در هنگام رانندگی می طلبد. همچنین توصیه می کنیم رانندگان با سرعت کمتر از حد مجاز بزرگراه رانندگی کنند.

مومنی با بیان اینکه مردم از ترمزهای ناگهانی خودداری کنند، تصریح کرد: وی گفت: از آنجایی که جاده ها لغزنده هستند، ترمز ناگهانی می تواند باعث خارج شدن خودرو از جاده و واژگونی شود.

قرعه کشی روزانه 400 طرح الکترونیکی در پایتخت

مومنی درباره اسکیس الکترونیکی گفت: از 13 آبان امسال پلیس از برنامه بر روی تبلت ماموران استفاده می کند. طرح ها را به صورت الکترونیکی بسازید، این روش باعث می شود روند تصادف بسیار سریعتر شود.

وی افزود: با این روش افسر نیازی به ثبت تمامی اطلاعات ندارد و فرد می تواند به سادگی با وارد کردن کد ملی راننده در سامانه تبلت، تمامی اطلاعات راننده و خودرو را مشاهده کند.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به ارتباط آنلاین پلیس با بیمه ادامه داد: به این ترتیب دیگر از کاغذ در فرآیند اداری تصادفات استفاده نمی شود. ضمناً برای راننده ای که مقصر نیست پیامک ارسال می شود و راننده می تواند با استفاده از همین پیامک به دفتر بیمه مورد نظر مراجعه و با کد ذکر شده در پیامک خسارت خود را مطالبه کند. برای دریافت این سامانه آنلاین بوده و ارتباط مستقیم با شرکت های بیمه دارد.

مومنی گفت: یکی دیگر از مزایای این روش الکترونیکی این است که کلاهبرداران نمی توانند با دستکاری چوب پنبه ها مرتکب کلاهبرداری یا تصادفات ساختگی شوند. علاوه بر این، تمام سوابق شخصی بررسی می شود تا مشکل دیگری پیش نیاید.

وی افزود: در حال حاضر نیازی به دریافت خسارت تا سقف 30 میلیون توکن برای یک کروکی نیست. از زمانی که کار با این تبلت ها را شروع کردم، همکارانم روزانه 400 طرح طراحی و تنظیم کرده اند، قبل از آن رقم اسکیس روی کاغذ 200 برگ در روز بود.

کدام محورها بیشترین تصادفات مرگبار را دارند؟

مومنی در محوری که بیشترین تصادفات منجر به فوت را دارد. وی گفت: جاده امام علی (ع) جاده ای است که به دلیل سرعت زیاد بیشترین تصادفات منجر به فوت را به همراه دارد. این جاده دارای شیب تند است و در 11 ماه امسال 13 درصد تصادفات در محور رخ داده است.

وی افزود: در رتبه دوم بزرگراه آزادگان با 9 درصد قرار دارد که دارای هفت مسیر رفت و هفت مسیر رفت و برگشت است. همچنین در رتبه سوم با 7 درصد، بزرگراه شهید لشگری یا بزرگراه ویژه کرج قرار دارد که ورودی شهر تهران است و بسیار پرتردد است.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در ادامه به ارائه آماری از جریمه ها گفت: در 11 ماه امسال همکارانم و دوربین یک میلیون و 700 هزار خودرو را به دلیل سرعت غیرمجاز جریمه کرده اند که معادل 5200 خودرو در روز است.

و افزود: این تعداد تخلفات سرعت غیرمجاز در روز بسیار زیاد است اما برای ما بسیار مهم است زیرا مطالبه مردم نیز می باشد. این رانندگان جنایتکار اکثرا جوان هستند.

مومنی تصریح کرد: سرعت با جان مردم ارتباط مستقیم دارد به همین دلیل در رسیدگی به تخلفات سرعت 13 درصد افزایش داشته ایم.

وی افزود: بیشترین تصادفات سرعتی بین ساعت 12 تا 4 بامداد رخ می دهد

رای گیری را تا پاسی از شب موکول نکنید

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در روز جمعه اسفندماه گفت: همکاران من از پلیس راه در تمامی شعب و شعب اخذ رای حضور خواهند داشت تا رای گیری به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مومنی از شهروندان خواست رأی گیری را تا پاسی از شب موکول نکنند و افزود: در سال های گذشته در اکثر نقاط شهر در ساعات پایانی رأی گیری شاهد ترافیک سنگین بودیم که ناشی از شرکت در انتخابات بود. شب.”

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین از رانندگان تقاضا دارم خودروهای خود را در محل های اخذ رای دوبل پارک نکنند و پس از پارک خودرو در محل امن و مناسب با پای پیاده به سمت حوزه های اخذ رای، حوزه های انتخاباتی بروند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.