افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

کاخ سفید: تاکنون 55 تحریم مختلف علیه ایران اعمال کرده ایم. ما هیچ برنامه ای برای لغو آنها نداریم.

  • کد خبر : 216170
کاخ سفید: تاکنون 55 تحریم مختلف علیه ایران اعمال کرده ایم.  ما هیچ برنامه ای برای لغو آنها نداریم.

به گزارش خبرآنلاین، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در خصوص تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به هماهنگی‌ها گفت. بین واشنگتن و لندن گفت: نه، ما هیچ برنامه ای برای […]

به گزارش خبرآنلاین، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در خصوص تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به هماهنگی‌ها گفت. بین واشنگتن و لندن گفت: نه، ما هیچ برنامه ای برای لغو، لغو یا تخفیف تحریم های جدید اعمال شده علیه ایران نداریم.

کربی تصریح کرد: تحریم های جدید با هدف مقابله با تامین مالی فعالیت های تروریستی و اخلال در اقدامات حوثی ها (انصارالله یمن) علیه کشتیرانی در آبراه های بین المللی است.

این سخنگوی دولت بایدن گفت: دولت بایدن تاکنون بیش از 55 تحریم جداگانه علیه ایران اعمال کرده است که بیش از 550 فرد و موسسه را هدف قرار داده است.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: این تحریم‌ها به دلیل «نقض حقوق بشر، گروگان‌گیری، تولید موشک و هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) و برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای ایران اعمال شده‌اند.

کربی همچنین گفت که ایالات متحده برای اقدامات بیشتر فشار خواهد آورد و ایران را مسئول خواهد دانست.

به گزارش خبرنگار آیرینوزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) با هماهنگی بریتانیا امروز محمدرضا فلاح زاده، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کرد. ایران و همچنین یکی از اعضای گروه حوثی (انصارالله یمن) تحریم شد.

آمریکا و انگلیس مدتی است که برای اعمال برخی تحریم ها علیه افراد و نهادها در جمهوری اسلامی ایران و همچنین انصارالله یمن با یکدیگر همکاری می کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود و همچنین علیه انصارالله یمن افزود: وزارت دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا و همچنین مالک و متصدی کشتی مورد استفاده برای حمل کالاهای ایرانی که برای حمایت از حوثی ها و نیروی قدس سپاه استفاده می شود. انقلاب اسلامی ایران فروخته شده است، تحریم شده است. درآمد حاصل از این شبکه های غیرقانونی تلاش شبه نظامیان حوثی از جمله حملات متعدد تروریست ها در منطقه با استفاده از پهپادها و موشک های پیشرفته را ممکن می کند.»

این نهاد آمریکایی ادامه می‌دهد: اقدام امروز در پی اعلام اخیر وزارت خارجه آمریکا مبنی بر معرفی انصارالله (معروف به حوثی‌ها) به عنوان یک گروه تروریستی ویژه جهانی در نتیجه حملات مستمر و بی‌سابقه آن به تجارت بین‌المللی دریایی در دریای سرخ است. و خلیج عدن تمام شد.»

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، گفت: «اقدام امروز بر عزم ما برای هدف قرار دادن تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حوثی‌ها برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده و تأمین مالی حملات بیشتر در منطقه تأکید می‌کند». تا زمانی که حوثی ها به تهدید امنیت تجارت بین المللی صلح آمیز ادامه دهند، ایالات متحده و بریتانیا به مختل کردن جریان های مالی که این فعالیت های بی ثبات کننده را ممکن می کند، ادامه خواهند داد.

همانطور که وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن کشتی آرتورا از شرکت کشتیرانی کپ تیز مستقر در هنگ کنگ و ابراهیم النشیری را که مدعی عضویت در گروه انصارالله یمن است و از فعالیت های این گروه حمایت می کند، تحریم کرده است.

به گزارش ایرنادولت دموکراتیک جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، علیرغم شعارهای رویکرد دیپلماتیک و کاهش تنش، همچنان به اعمال فشار حداکثری دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران و به بهانه های مختلف از جمله حقوق بشر ادامه می دهد. و جنگ در اوکراین و اسرائیل تحریم هایی را علیه ایران و متحدان غربی اش اعمال کرده است.

پایگاه های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه نیز از 17 اکتبر 2023 (25 اکتبر 1402) و پس از شروع جنگ بین اسرائیل و گروه های مقاومت آمریکا هدف حملات پهپادی، موشکی و موشکی قرار گرفته است. گروه های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله عراق و سوریه و همچنین نیروهای یمنی در پی اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات حمله به الاقصی و بمباران نوار غزه و از سوی واشنگتن. آنها در حمایت از این حملات به آمریکا هشدار داده اند که پایگاه های آمریکایی منطقه را هدف قرار خواهند داد.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت مردم فلسطین در نوار غزه، چندین کشتی یا قایق رژیم صهیونیستی را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ و تنگه باب المندب بودند، مورد حمله قرار داده و می‌گوید این کشور نیروهای مسلح این کشور تا زمان اجرای این عملیات متعهد است. رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف می کند. اگر متوقف نشود، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ ادامه خواهد یافت. نیروهای ارتش یمن در عین حال تاکید کرده اند که تردد در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و از امنیت کامل برخوردار هستند.

در پی ادعای آمریکا، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است: همه گروه‌های مقاومت در منطقه مستقل هستند و انگیزه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات آنها مبتنی بر حقوق مشروع آنها در قوانین بین‌المللی است که پاسخی به حضور غیرقانونی آمریکاست. کشورهایی در اراضی خود و در راستای پایان نسل کشی در غزه، به سرزمین های اشغالی فلسطین می بخشند. بنابراین هرگونه تلاش برای نسبت دادن این اقدامات به ایران یا نیروهای مسلح آن گمراه کننده، بی اساس و غیرقابل قبول است.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.