افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

ارائه سیم کارت برای گردشگری همچنان نامشخص است

  • کد خبر : 216138
ارائه سیم کارت برای گردشگری همچنان نامشخص است

سیم کارت گردشگری نوعی سیم کارت است که گاهی به «سیم کارت توریستی» نیز معروف است و برای استفاده موقت در سفرهای خارج از کشور مناسب است. این نوع سیم کارت به گردشگران و مسافرانی که به کشورهای خارجی سفر می کنند ارائه می شود و خدمات ویژه ای مانند تماس و ارسال اس ام […]

سیم کارت گردشگری نوعی سیم کارت است که گاهی به «سیم کارت توریستی» نیز معروف است و برای استفاده موقت در سفرهای خارج از کشور مناسب است. این نوع سیم کارت به گردشگران و مسافرانی که به کشورهای خارجی سفر می کنند ارائه می شود و خدمات ویژه ای مانند تماس و ارسال اس ام اس، اینترنت و گاهی آنتن دهی محلی تلفن همراه را ارائه می دهد. برخی از این سیم کارت ها دارای بسته های داده و مکالمه هستند که بر اساس نیاز مسافر و میزان استفاده او انتخاب می شوند. استفاده از سیم کارت توریستی می تواند به مسافران کمک کند تا هزینه تماس و دیتا را در طول سفر خود به حداقل برسانند و از امکانات مخابراتی محلی بهره ببرند.

این اولین بار نیست که موضوع ارائه سیم کارت گردشگری به گردشگران خارجی در ایران مطرح می شود. پس از رسوایی هایی که پس از اعلام این موضوع از سوی یک مقام مسئول در سال گذشته رخ داد، وزارت ارتباطات در همان روزهای اول توضیحاتی ارائه کرد.

این وزارتخانه در اسفند 1401 تعداد نصب و استفاده از پیام رسان ها و شبکه اجتماعی کاربران داخلی در بین کاربران ایرانی همچنان در حال گسترش هستند، اما برای گردشگران خارجی که برای مدت کوتاهی به ایران سفر می‌کنند و دایره ارتباطی آنها با هموطنان خود بر روی پلتفرم‌هایی است که طبق مقررات ملی محدودیت‌هایی دارند، درخواست‌هایی مطرح شده است، اما محدود به پیشنهادات است و هنوز تصمیم گیری نشده است.

در همین راستا، وزارت ارتباطات تاکید کرد که میزان نصب و استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران ایرانی همچنان رو به افزایش است. اما برای گردشگران خارجی که برای مدت کوتاهی به ایران سفر می کنند و دایره ارتباط آنها با هموطنان خود بر روی پلتفرمی است که طبق مقررات داخلی ما، آن بسترها دارای محدودیت هایی هستند، درخواست سیم کارت های گردشگری زمان دار شده است. تفاوت آن دسترسی به پلتفرم های خاص و اختصاصی است و سیم کارت پس از خروج گردشگر منقضی می شود.

در پی اعلام این موضوع از سوی وزارت ارتباطات، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنار رفت و این طرح را پیشنهاد خود دانست و معتقد است گردشگران باید حداقل خدمات را دریافت کنند.

حالا پس از گذشت یک سال از اعلام رسمی این موضوع، به نظر می رسد تکلیف ارائه سیم کارت های بدون فیلتر به گردشگران خارجی مشخص شده است، در حالی که مسئولان اعلام کرده بودند چیزی به نام گردشگری وجود ندارد. سیم کارت ها.

در همین راستا وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت توضیح داد: وقتی از اینفلوئنسر دعوت می کنیم، بنده خدا باید سیم کارت بدون فیلتر داشته باشد چون صدایش را درآورده ایم. بیا بگو در ایران چه خبر است. درست است که عربستان از مسی برای تبلیغ گردشگری دعوت کرده است، اما ما ده ها میلیون دلار پول نداریم و اگر هم داشته باشیم، به آنها نمی دهیم زیرا به اندازه کافی جانشین بهتر از مسی داریم. یک نفر را داریم که وقتی گیلانی ها را دعوت می کند تاثیرش از خارجی ها بیشتر است. به هر حال ما توانستیم یک سری سیم کارت بدون فیلتر تهیه کنیم و به اینفلوئنسرها، رسانه های خارجی و مقامات جهانی تحویل دهیم و خوشبختانه بازتاب جشنواره گردشگری و جشنواره صنایع دستی ما بسیار خوب بود.

البته پیش از این نشست، این مسئول در پانزدهمین نشست راهنمایان ایرانگردی به راهنمایان تور ایران گفت: باید در برخی جاها بدون اینکه تحت فشاری قرار بگیرید، تلاش کنید. نمی دانم چرا نمی دانی؛ خارجی ها می آیند اینجا و می خواهند عکس بگیرند، ما هم در کشور مشکل فیلترینگ داریم، من از طرف آنها می گویم توریستی که می آید باید سیم کارتی داشته باشد که با خانواده اش در تماس باشد، چطور می توانند عکس هایشان را بفرستند. سرگرمی و خاطره از ایران. یک عبارتی می گوییم، سیم کارت می دهیم، همه حمله می کنند و افکار عمومی به اشتباه آن را با کاپیتولاسیون مقایسه می کنند، ربطی به کاپیتولاسیون ندارد، اما این نیاز اساسی گردشگر است.

وی ادامه داد: در اکسپوی گردشگری درخواست کردم به 100 نفر از مقامات عالی رتبه که به ایران سفر می کنند سیم کارت بدون فیلتر داده شود، چند ساعتی با مسئولان صحبت کردم و بحث و مذاکره کردم اما جز یکی دو نفر از مسئولان سازمان ها چیزی نشنیدم. ” دیگران در مورد آن صحبت می کنند.

سیم کارت گردشگری اطلاعات جاذبه های گردشگری ایران را در اختیار کاربران قرار می دهد، دسترسی راحت تری به اینترنت دارد و دارای عملکرد چند رسانه ای، GPS و دفترچه راهنما می باشد. همچنین هزینه رومینگ تلفن همراه در ایران بالاست و استفاده از سیم کارتی که حاوی اطلاعات ایرانگردی باشد قطعا برای گردشگران مفیدتر خواهد بود. این سیم کارت ها یک یا دو ماه اعتبار دارند و فقط در ایران قابل استفاده هستند.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.