افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

12 بازیگر افسانه ای که صداپیشگی شخصیت های باب اسفنجی را بر عهده داشتند

  • کد خبر : 216042
12 بازیگر افسانه ای که صداپیشگی شخصیت های باب اسفنجی را بر عهده داشتند

از سال 1999، انیمیشن ” باب اسفنجی «باب اسفنجی شلوار مربعی» با طنز زیبا و جذابیت روزافزون خود همواره مخاطبان را به وجد آورده است. اگرچه بازیگران و شخصیت های معمولی باب اسفنجی بسیار سرگرم کننده هستند. مهمانان مشهور این مجموعه انیمیشنی آن را به سطح بالاتری می برند. افراد مشهور زیادی صداپیشگی کاراکترهای باب […]

از سال 1999، انیمیشن ” باب اسفنجی «باب اسفنجی شلوار مربعی» با طنز زیبا و جذابیت روزافزون خود همواره مخاطبان را به وجد آورده است. اگرچه بازیگران و شخصیت های معمولی باب اسفنجی بسیار سرگرم کننده هستند. مهمانان مشهور این مجموعه انیمیشنی آن را به سطح بالاتری می برند. افراد مشهور زیادی صداپیشگی کاراکترهای باب اسفنجی شلوار مکعبی را انجام داده اند (بعضی یک بار و برخی دیگر بارها) و به طور غیر منتظره ای بر جذابیت این مجموعه انیمیشن افزوده اند. در این مقاله شما را با ستارگان افسانه ای محبوبی که صداپیشگی شخصیت های باب اسفنجی شلوار مکعبی را انجام داده اند آشنا می کنیم. بیشتر بدانیم.

ستاره هایی که صداپیشگی شخصیت های باب اسفنجی را بر عهده داشتند

ستارگان سینما و تلویزیون که صدایشان را به سریال انیمیشن باب اسفنجی شلوار مکعبی قرض دادند; آنها کم نیستند. به عنوان مثال، صدای شخصیت پروانه مارک همیل که توسط «جنگ ستارگان» به شهرت رسید. ساخته شده است. آیا این به این معنی است که Moth یک “جدی” در لباس مبدل است؟ البته، این یک تئوری طرفداران سرگرم کننده است. اما احتمالا درست نیست. از دیگر شخصیت‌های معروفی که در باب اسفنجی حضور دارند، می‌توان به استاد اودون با بازی پت موریتا، بازیگر سابق «روزهای خوش» و بئاتریس با بازی بتی وایت بزرگ در «دختران طلایی» اشاره کرد.

شخصیت‌های باب اسفنجی توسط افراد مشهور صداگذاری شده‌اند و هر بار شخصیت‌های جدیدی این وظیفه را بر عهده می‌گیرند. شاید یکی از سلبریتی های مورد علاقه شما در این برنامه غافلگیر کننده ظاهر شود. در زیر، برخی از به یاد ماندنی ترین صداهای افسانه ای که صداپیشگی شخصیت های باب اسفنجی شلوار مکعبی را بر عهده داشتند. اشاره می کنیم.

12. ارنست بورگنین در نقش مردی از دریا

ارنست بورگنین بازیگر آمریکایی بیش از شش ماه با تیم باب اسفنجی شلوار مربعی کار کرد. او همیشه به خاطر لحن تند و در عین حال آرامش خاص صدایش متمایز بود. او نه تنها یک مجری سرشناس بود، بلکه مهمان مکرر برنامه های گفتگو و میزگردهای مختلف بود. بورگنین علاوه بر نقش‌هایش در فیلم‌های «وایکینگ‌ها»، «وحشی‌ها»، «ماجراجویی پوزیدون» و «امپراتور قطب شمال» در چندین سریال تلویزیونی نیز حضور داشته است.

این بازیگر در سریال Nickelodeon باب اسفنجی شلوار مربعی نقش پری دریایی را بازی کرد. سیمن یک ابرقهرمان است که در بیکینی باتم زندگی می کند و نیمه بازنشسته است. او و دستیارش صدف در سریال Seaman and Shellfish بازی می کنند که باب اسفنجی علاقه خاصی به آن دارد و سعی می کند از آن تقلید کند. اگرچه بورگنین در سال 2012 در سن 95 سالگی به طرز غم انگیزی درگذشت، اما میراث او همچنان ادامه دارد زیرا نسل های جدید صدا و مهارت های بازیگری او را می ستایند.

تماشای سریال باب اسفنجی

11. تیم کانوی در نقش پسر پوسته

باب اسفنجی

تیم کانوی بازیگر، کمدین، نویسنده و فیلمساز آمریکایی بود. او بین سال های 1966 تا 2012 در بیش از 100 برنامه تلویزیونی و فیلم ظاهر شد. او در نیروی دریایی مک هیل، نمایش کارول برنت و چندین فیلم دیگر بازی کرده است. علاوه بر این، کانوی صدای پسر صدف را در قسمت باب اسفنجی شلوار مربعی ارائه می دهد. او قهرمانی است که با مرد دریایی کار می کند. پسر صدفی نسبت به مرد پری دریایی منطقی تر و خودآگاهتر است زیرا جوان تر است. اما متأسفانه او کم حوصله و کوتاه مزاج است. از نیوت اغلب به عنوان “پیرمرد” یاد می شود. کانوی که در سال 2019 در سن 85 سالگی به طرز غم انگیزی درگذشت، به خاطر فهرست بلندبالایی از دستاوردهای حرفه ای خود در یادها خواهد ماند.

10. جان اوهارلی در نقش پادشاه نپتون

باب اسفنجی

جان اوهارلی بیشتر برای نقش‌هایش در فیلم Swing Away و سریال تلویزیونی Seinfeld که از سال 1989 تا 1998 پخش شد، شناخته می‌شود. او بخشی از تیم صداپیشگی شخصیت‌های باب اسفنجی شلوار مربعی است. در مجموعه انیمیشن باب اسفنجی شلوار مربعی، او صداپیشگی پادشاه نپتون را بر عهده داشت، شخصیتی تکراری که با ملکه آمفیتریت ازدواج کرده است. آنها برترین فرمانروایان اقیانوس و به نوعی خدایان این انیمیشن هستند.

9. ماریون راس در نقش مادربزرگ شلوار مکعبی

باب اسفنجی

ماریون راس بازیگر آمریکایی در حال حاضر بازنشسته شده است. او از سال 1974 تا 1984 در نقش ماریون کانینگهام در روزهای شاد شبکه ABC ظاهر شد که برای آن نامزد دو جایزه امی پرایم تایم شد. راس قبل از محبوبیتش در «روزهای شاد»، نقش‌های فرعی در «داستان گلن میلر»، «حیوان خانگی معلم» و «عملیات پتیکوت» داشت. او همچنین در فیلم‌های دیگری نیز ظاهر شد که باعث غنای حرفه‌ای او شد. در باب اسفنجی، راس صداپیشگی شخصیت «مادربزرگ عزیز» را برای باب اسفنجی انجام داد که به قول خودش پیرزنی شیرین است که بیش از هر چیز باب اسفنجی را دوست دارد و بهترین کوکی ها را می پزد.

8. جان ریس دیویس در نقش مانری

باب اسفنجی

جان ریس دیویس، بازیگر ولزی، عمدتاً به خاطر نقش‌های گیملی در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هال در فیلم‌های ایندیانا جونز شناخته می‌شود که اگر همه چیز خوب پیش برود، می‌توانست در ایندیانا جونز 5 نیز حضور داشته باشد. اما در واقع بیش از 270 بازی در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی انجام داده است. در باب اسفنجی شلوار مربعی، ریس دیویس صدای شخصیت شرور Manree، بزرگترین دشمن مرد دریایی و Clam Boy است. او شیاد و آنتاگونیست اصلی این مجموعه انیمیشنی است. Manray یک شخصیت انسان نما است که کت و شلوار قرمز و کلاه ایمنی آبی با سر یک زن خاردار به سر دارد. او یک سرعت سنج آبی تیره، دستکش و چکمه پوشیده است.

7. پت موریتا در نقش اودون استاد

باب اسفنجی

پت موریتا بازیگر و کمدین ژاپنی بود. او برای کارهایش در «روزهای شاد»، «سانفورد و پسر»، «پرونده‌های اسرارآمیز شلبی وو» و «مولان» که در آن‌ها صداپیشه امپراتور چین بود، شناخته می‌شود. او معروف بود. موریتا در سال 1984 در فیلم بچه کاراته در نقش آقای میاگی نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. در باب اسفنجی شلوار مربعی، مورتیا صداپیشگی استاد اودون، کلاهبردار املاک و مستغلات را بر عهده داشت که در سراسر قسمت “جزیره کاراته” به عنوان آنتاگونیست اصلی عمل می کند. در این قسمت استاد Udon باب اسفنجی را به جزیره کاراته دعوت می کند، او را می رباید و سعی می کند او را مجبور به خرید ملک کند. موریتا در سال 2005 در سن 73 سالگی درگذشت.

6. مارک همیل به عنوان پروانه

باب اسفنجی

مارک همیل بیشتر به خاطر بازی در نقش لوک اسکای واکر در مجموعه جنگ ستارگان که سه جایزه بین المللی را برای او به ارمغان آورد، شناخته می شود. همیل از دهه 1980 تاکنون در ده نمایش روی صحنه رفته است. در باب اسفنجی شلوار مربعی، همیل صداپیشه Moth، یکی از سرسخت ترین دشمنان مرد دریایی است که او 57 سال در تعقیب او بوده است. Moth یک موجود کوچک زیر آب است که با وجود پوشیدن لباس ابرقهرمانی معمولی، یک موجود واقعاً شیطانی است.

5. دیوید بووی در نقش لرد رویال والانس

باب اسفنجی

دیوید بووی، خواننده، ترانه سرا و بازیگر انگلیسی، به عنوان یکی از برجسته ترین موسیقیدانان قرن بیستم شناخته می شود. او توسط نویسندگان و هنرمندان، به ویژه برای کارهای آوانگاردش در دهه 1970 مورد ستایش قرار گرفت. بویی که همیشه در درجه اول یک موسیقیدان بود، در طول زندگی حرفه ای خود نقش های بازیگری را نیز بر عهده گرفت و در بیش از 30 فیلم، سریال تلویزیونی و تولیدات تئاتر ظاهر شد. دیوید بویی نقش لرد رویال والانس، امپراتور شهر افسانه ای آتلانتیس را در قسمت باب اسفنجی “آتلانتیس” بازی می کند. در این قسمت، لرد رویال والانس پس از اینکه باب اسفنجی و دوستانش به طور تصادفی مهمترین شی در آتلانتیس را شکستند، تبدیل به آنتاگونیست اصلی می شود و باعث می شود مردم محلی به آنها حمله کنند. اگرچه دیوید بووی در سال 2016 در سن 69 سالگی درگذشت، اما آثار هنری او برای مدت طولانی در ذهن و قلب مردم باقی خواهد ماند.

4. جانی دپ در نقش جک کاهونا لاگونا

باب اسفنجی

جانی دپ بازیگر، تهیه کننده و نوازنده آمریکایی است. او در بیش از 100 فیلم از جمله «ادوارد دست قیچی»، «چارلی و کارخانه شکلات سازی» و بسیاری آثار دیگر ظاهر شده است. با این حال، دپ بیشتر به خاطر بازی در نقش کاپیتان جک اسپارو در فیلم های دزدان دریایی کارائیب شناخته می شود که به او کمک کرد تا به یکی از موفق ترین ستاره های سینما تبدیل شود. این ستاره سینما صدای خود را به شخصیت های باب اسفنجی نیز قرض داده است. در باب اسفنجی، دپ صداپیشگی جک کاهونا لاگونا را بر عهده دارد که با نام JKL نیز شناخته می شود. او یک موج سوار افسانه ای است که در جزیره ای بیابانی دور از بیکینی باتم زندگی می کند. در این قسمت باب اسفنجی، پاتریک و اختاپوس در حال یادگیری موج سواری با جک هستند. جک در نهایت آقای خرچنگ را نجات می دهد و جان خود را برای نجات می دهد (قلک ارزشمند آقای خرچنگ)، اما زنده می ماند و با یک مهمانی و رقص اپیزود را به پایان می رساند.

3. جان گودمن در نقش بابانوئل

باب اسفنجی

جان گودمن برای ایفای نقش پدرسالار خانواده دن کانر در سریال کمدی ABC Roseanne برنده جایزه گلدن گلوب شد و او را بسیار محبوب کرد. او به عنوان یک بازیگر با حضور در فیلم‌ها و نمایش‌های متعدد نامی برای خود دست و پا کرد. علاوه بر این، او صداپیشگی شخصیت‌های بسیاری را در کارتون‌های مختلف مانند کتاب جنگل، لباس جدید پادشاه و بسی بر عهده داشته است. گودمن صداپیشه بابانوئل در قسمت “It's a SpongeBob SquarePants Christmas” انیمیشن باب اسفنجی شلوار مربعی است. این قسمت دیدنی کریسمس اولین قسمت از سریال بود که به طور کامل در استاپ موشن تولید شد.

2. باب بارکر در نقش باب برانکل

باب اسفنجی

باب بارکر یک مجری بازنشسته نمایش بازی است. او مجری سریال The Price is Right از سال 1972 تا 2007 بود که یکی از طولانی‌ترین نمایش‌های بازی روزانه در تاریخ تلویزیون آمریکا بود. از سال 1956 تا 1975 او حقیقت یا پیامدها را ارائه کرد. بارکر همچنین در بسیاری از برنامه های تلویزیونی، برنامه های بازی و حتی برخی از سریال های تلویزیونی به عنوان مهمان حضور داشت. باب برانکل، یک ماهی سبز روشن در کت و شلوار آبی تیره، با صداپیشگی بارکر در باب اسفنجی شلوار مربعی، تقلیدی از خود بارکر است. در قسمت “پناهگاه”، باب اسفنجی به باب اسفنجی اطلاع می دهد که حلزون های مرکز نجات او از سوراخی در حصار فرار کرده اند و او در راه است تا هم به باب اسفنجی و هم به حلزون ها کمک کند.

1. بتی وایت در نقش بئاتریس

بتی وایت یک ستاره تلویزیون واقعیت بود که بیش از هشت دهه فعالیت حرفه ای او را در بر گرفت و در تلویزیون پیشگام بود. وایت یکی از اولین زنان فعال در تلویزیون آمریکا بود. او اغلب به عنوان “بانوی اول تلویزیون” شناخته می شود، عنوانی که در مستندی در سال 2018 در سایت Peacock Premium در دسترس قرار گرفت و زندگی و حرفه او را شرح می دهد. وایت خود را به عنوان یکی از اعضای اصلی میزگرد در نمایش‌های بازی آمریکایی تثبیت کرد و الهام بخش شرکت‌کنندگان برای رقابت برای دریافت پول نقد یا جوایز بود. او همچنین در سال 2009 در کمدی رمانتیک The Proposal در کنار ساندرا بولاک و رایان رینولدز نقش جالبی داشت. در باب اسفنجی شلوار مربعی، وایت صدای بئاتریس، ماهی سالخورده ای را می دهد که فروشگاه “پیشبند مادربزرگ” را در بازار بیکینی باتم مال اداره می کند. پس از اینکه پرل در فروشگاهش شغلی پیدا کرد، بئاتریس به او یاد می دهد که چگونه مادربزرگ شود و وقتی دوستانش نوتورنا، مارینا، او را آرام می کند. و نیکسی او را آزار می دهد.

حرف پایانی

در این مقاله در مورد ستاره ها و چهره های مشهوری صحبت می کنیم که یکی یا چند بار صداپیشگی شخصیت های باب اسفنجی را انجام داده اند و به جذابیت بیشتر این مجموعه انیمیشنی کمک کرده اند. بعدا صحبت میکنیم. البته این لیست شامل تمام هنرمندان مشهوری است که در تیم صداپیشگی شخصیت های باب اسفنجی شلوار مربعی کار کرده اند. شامل نمی شود. آیا با شخصیت هایی که این هنرمندان صداپیشگی می کنند هستید؟ آشناست؟ به نظر شما کدام یک از این هنرمندان کار خود را بهتر و زیباتر انجام داده اند؟ چه هنرمندان دیگری را می شناسید که صداپیشگی باب اسفنجی را بر عهده داشته باشند؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.