افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

نصب نشان ویژه استاد ممتاز بر روی سینه هشت نفر از اساتید ممتاز دانشگاه تهران – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 215528
نصب نشان ویژه استاد ممتاز بر روی سینه هشت نفر از اساتید ممتاز دانشگاه تهران – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر غلامعلی افروز از دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر علی اکبر موسوی موحدی و دکتر علی اکبر صبوری از مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران دانشگاه تهران، دکتر محمدعلی اخوان. بابادی از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی از دانشکده دامپزشکی، […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر غلامعلی افروز از دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر علی اکبر موسوی موحدی و دکتر علی اکبر صبوری از مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران دانشگاه تهران، دکتر محمدعلی اخوان. بابادی از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی از دانشکده دامپزشکی، دکتر محمود کمره ای و دکتر جواد فیض از مدارس فانی و دکتر عباس مصلی نژاد از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران هشت تن از اساتید ممتاز دانشگاه تهران هستند که نشان استاد ممتاز، تندیس و نشان ویژه را از دکتر سید محمد مقیمی دریافت کردند. رئیس دانشگاه تهران را دریافت کرد.

با توجه به تصویب هیأت امنای دانشگاه تهران و به منظور بهره مندی حداکثری و تکریم و تکریم اعضای هیأت علمی دانشگاه با درجه استادی دارای صلاحیت علمی و شخصیت فرهنگی ممتاز. در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی و نیز حسن شهرت و اعتبار علمی در زمینه تخصصی خود، بر اساس دستورالعمل انتخاب اساتید ممتاز ارائه خواهد شد.

شرط اساسی احراز مقام استاد ممتاز دانشگاه تهران داشتن 10 سال سابقه خدمت تمام وقت در دانشگاه تهران پس از ارتقاء به مرتبه استادی می باشد. همچنین برای این منظور کسب حداقل 250 امتیاز فعالیت های پژوهشی، فنی و هنری پس از ارتقاء به مرتبه استادی بر اساس آیین نامه ارتقای کادر علمی ضروری است.

نحوه انتخاب استاد ممتاز دانشگاه تهران به این صورت است که مدیران گروه های علمی یا روسای دانشکده ها و همچنین اساتیدی که حداقل پنج سال سابقه تدریس در دانشگاه داشته باشند می توانند داوطلبان را معرفی کنند. دلخواه. برای استاد ارجمند محرمانه و با ذکر دلایل شایستگی استاد مربوطه ارائه نمایید

پس از بررسی شاخص های کمی و کیفی مورد علاقه در دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز، شورای گزینش استاد ممتاز به ریاست رئیس دانشگاه تهران است و علاوه بر روسای پژوهشی، آموزشی، بین المللی و فرهنگی این دانشگاه، چند تن از شخصیت های برجسته علمی و پژوهشی کشور نیز به گفته استاد ارجمند در آن عضویت دارند.

بنا به تصویب هیات امنای دانشگاه تهران حکم استاد ارجمند برای رئیس دانشگاه تهران صادر می شود. تعویق بازنشستگی بر اساس مقررات استخدام دانشگاهی و اعطای پایه ارتقای ممتاز از جمله مواردی است که به استاد ممتاز دانشگاه تهران اعطا می شود.

اساتید محترم پیش سازها آنها مسیر واقعی توسعه هستند

دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در قانون اساسي اعطای نشان ویژه استاد ممتاز به هشت استاد ممتاز دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با هدف الگوسازی و امید آفرینی در جامعه و قدردانی از جایگاه علم است. و دانشگاهیان به عنوان مهمترین اهداف این رویداد. قانون اساسي به یک استاد ممتاز جایزه ویژه بدهید و بگویید: اگر بخواهیم مسیر توسعه را به معنای واقعی طی کنیم، این اساتید برجسته و متفکر باید پیشگام این راه باشند.

وی بیان کرد: هر کشوری به ویژه کشورهایی که در مسیر توسعه هستند اگر یکی از این اساتید برجسته و نمونه های درخشان را داشته باشید می توانید ارزش افزوده زیادی برای ملت و کشور خود به ارمغان بیاورید.

وی تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اینکه معلمان باید در راس قرار بگیرند را از اهداف برگزاری این رویداد برشمرد. قانون اساسي اعطای عنوان ویژه استاد ممتاز به اساتید ممتاز دانشگاه تهران تحقق این تاکید وزیر علوم است و خاطرنشان کرد: ما در قبال این اساتید بزرگوار و قناعت وظیفه داریم و در دیدار با این عزیزان ایشان هیچ خواسته ای نداشته و همواره با تمام وجود تلاش کرده اند خدمت علم و توسعه فرهنگ این کشور عزیز را ارج می نهیم.

رئیس دانشگاه تهران افزود: علاوه بر این که به دنبال لبخندی رضایت بخش هستیم لب معلمان عزیز اهداف دیگری از جشن داریم. تشریفات ما چنین داریم. کشور ما نیاز مبرم به دیدار با این معلمان ارزشمند دارد. کشور ما از لحاظ ملی و مذهبی دارای تاریخ طولانی و پرافتخار است و اسلام عزیز این تاریخ را دو چندان کرده است. اگر بخواهیم مسیر توسعه را به معنای واقعی طی کنیم، این معلمان برجسته و متفکر باید پیشگامان این راه باشند. بنابراین وظیفه ماست که این معلمان را بشناسیم.

مقیمی بر ترویج علم، آموزش و خرد با ارائه دانشمندان و اندیشمندان تاکید کرد و گفت: نمادهای خرد و خرد، خردمندانی هستند که در دسترس ما هستند و باید آنها را ترویج و در بین جوانان ترویج دهیم. بنابراین الگوی دانشگاه ما و حتی جامعه در کل باید همین عزیزان و فرهیختگان باشند.

معلم مدارس مدیریت دانشگاه تهران بیان کرد که عملکرد معلمان دانشگاه می تواند در قالب های محصولات، نتایج و تأثیرات متجلی شود که نشان دهنده مراحل تکاملی این محصولات عملکردی است. وقتی صحبت از خروج یا محوطه دانشگاه می بینم کاری که ما انجام می دهیم به معنای مجموعه ای از محصولات علمی است که حاصل تلاش هایی است که در قالب مقالات و فعالیت های پژوهشی و آموزشی ارائه می شود.

وی افزود: پیشرفته ترین، قوی ترین و تقویت شده ترین مرحله، مرحله نتایج است که دستاوردها را رصد می کند. گفتن آه تو استاد علاوه بر نتایج علمی و پژوهشی، از طریق این دستاوردها مشکلات جامعه را در حوزه تخصصی خود حل می کند. و سطح بالا Effects است که اثربخشی معلم را نشان می دهد. معیارهایی که برای تعیین استاد ممتاز بر آن تاکید کردیم، شاخص‌های عملکرد نوع اثرات بود.

مقیمی گفت: اثر ماندگار شاگردی و تأثیر اجتماعی از جمله عواملی است که اساتید را از سایر اساتید متمایز می کند. درباره تأثیر اجتماعی اساتیدی که امروزه به عنوان اساتید ممتاز دانشگاه تهران تجلیل می شوند را می توان در بار هر یک از آنها ساعت ها بحث کردند و در مورد شغل و عملکرد خود در سطح ملی، بین المللی، دانشگاه، مدرسه و حتی در کلاس درس صحبت کردند.

وی افزود: ویژگی بارز اساتید ممتاز نسبت به دستاوردهای اساتید دیگر، تأثیرگذاری آنها در عرصه علم، فناوری و فرهنگ در جامعه است. این اساتید ممتاز دانشگاه تهران ممکن است به لحاظ فیزیکی در یک محیط اجتماعی یا سایر محیط های دانشگاهی حضور نداشته باشند، اما اندیشمندان همواره از دستاوردهای علمی آنها در سطح ملی و بین المللی بهره برده اند و توانسته اند مسیر جدیدی را برای اندیشمندان ایجاد کنند. جریان علمی آنها .

رئیس دانشگاه تهران گفت: همانطور که در رابطه با مدیران موثر ما میگوییممدیر کارآمد کسی است که سازمانش حتی زمانی که حضور ندارد خوب کار کند. تعبیر من این است که پروفسور ممتاز به عنوان یک استاد تأثیرگذار می تواند جهت گیری علمی را در حوزه تخصصی خود تعیین کند و دانشگاهیان نیز از او الگو می گیرند و مسیر پیشرفت او را بر اساس الگوهای رفتاری و عملکردی پروفسور ممتاز طی می کنند. توافق انجام می دهند.

وی تصریح کرد: این اساتید بزرگوار که عنوان استاد ممتاز را به خود اختصاص داده اند، شاید در بسیاری از دانشگاه ها و مکان های جامعه حضور نداشته اند، اما تابش عملکرد آنها در جای جای ایران عزیز و در سطح بین المللی دیده می شود. چشم انداز و این عزیزان کالاهای کمیاب و ارزشمند هستند. هستند که مایه افتخار دانشگاه تهران هستند.

مقیمی از مهندس ابراهیم جمیلی، مدیرعامل بنیاد علم و فناوری جمیلی به عنوان حامی اصلی تشکر می کند عرضه منابع مورد نیاز برای نگهداری و تهیه هدایا. قانون اساسي وی با اهدای نشان ویژه به استاد ممتازی گفت: خیرین نیکوکار همیشه مایه دلگرمی و انرژی و همچنین منابع مالی لازم برای رویدادها هستند. عرضه البته حضور معنوی شما بسیار مهم است. مهمتر و موثرتر از منابع مالی است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: خداوند را شاکرم که این فرصت را به من عطا کرد تا به عنوان خدمتگزار دانشگاهیان، دانشمندان و فرهیختگان در دانشگاه تهران خدمت کنم. نمی دانم مقامی بالاتر از علمای خادمی هست یا نه. من افتخار می کنم و معتقدم یکی از مهمترین موقعیت ها این است که بتوانم واقعاً به دانشمندان خدمت کنم. اکنون که در این کار موفق شده ام، از خداوند متعال می خواهم که شایسته خدمت به این علما، اندیشمندان و فرهیختگانی باشم که بسیاری از این منابع ارزشمند را در دانشگاه تهران دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=215528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.